Ubuntu + Supertuxkart (Joystick)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Ubuntu + Supertuxkart (Joystick)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:48

Tja, even een vraagje voor de Ubuntu kenners :+

Tot een paar jaar geleden speelde ik regelmatig Supertuxkart met mijn joystick, nu al een tijdje niet meer. Bedacht ik net met mijn zusje om weer even een race te doen, maar lukt het dus niet :o

We hebben een nieuwe versie van Supertuxkart (version SVN ofzo), en de joystick werkt er dus niet in. Als ik met het programma jstest-gtk de joystick check, doen alle knopjes het en reageert de computer goed. Dan ga ik vervolgens naar Supertuxkart, dan kan ik nog net een kart selecteren, maar als ik dan in het optie menu mijn instellingen qua knopjes wil aanpassen reageert hij helemaal niet meer. En als ik dan vervolgens probeer om dubbel te klikken op bijvoorbeeld "links", zodat ik een nieuw knopje kan toewijzen, krijg ik de melding "Alleen de master van de game kan deze actie uitvoeren" :?

Oke, heel lang en wazig verhaal geworden, maar heel misschien is er iemand die me begrijpt en kan helpen :+

BartVB
Eigenaar

Re: Ubuntu + Supertuxkart (Joystick)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:56

SVN klinkt als een ontwikkelversie. Zou kunnen dat daar een bug in zit die hiervoor zorgt.

Hoe heb je het spel geinstalleerd?

SergeantRoos

Re: Ubuntu + Supertuxkart (Joystick)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 15:22

We hebben het geïnstalleerd via Synaptic pakketbeheer, dus niet via internet ofzoiets. Het is sowieso al een tijdje geleden dat we hem hebben geïnstalleerd, dus misschien is er al weer een nieuwe versie... daar denk ik ook nu pas aan natuurlijk :+