Buren gooien afval voor onze woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Buren gooien afval voor onze woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 00:10

Ik erger me,al heel lang,aan onze buren.
Wij wonen in een halfopen bebouwing.

Eén van de dingen wat me mateloos irriteert is dat zij regelmatig afval dat komt aanwaaien of voor hun woning word gegooid vanop de weg voor onze woonst of onder onze wagen gooien.
Mijn vriend heeft dit al tweemaal met eigen ogen gezien toen hij passeerde met de wagen of net vertrok.
Alles wordt natuurlijk ontkend.

Ik heb eraan gedacht om een camera te plaatsen maar ik mag hen wettelijk niet filmen zonder toestemming.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Praten met de buren heeft geen zin.

__Elizabeth

Re: Buren gooien afval voor onze woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 02:25

Een beveiligings camera mag toch gewoon?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:36

Oppakken en zelf weggooien.

Probleem niet groter maken dan dat het is. Krijg je alleen maar maar ruzie en grijze haren van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:52

Als jullie er echt zoveel last van hebben en met de buren valt niet te praten, dan in het uiterste geval contact opnemen met de wijkagent.
Vreselijk kinderachtig van ze om dit zo te doen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:56

Op heterdaad betrappen en dan vriendelijk verzoeken of ze het in het vervolg ergens anders willen weg gooien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:58

Heb je het überhaupt wel eens geprobeerd te bespreken met de buren?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:03

bewakingscamera mag niet op de openbare weg gericht worden.
alleen op je eigen erf.
en als er ontkend word, is er over gesproken.
ik zou het oprapen,
en bij hun gooien..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:05

spicegirl schreef:
bewakingscamera mag niet op de openbare weg gericht worden.
alleen op je eigen erf.
en als er ontkend word, is er over gesproken.
ik zou het oprapen,
en bij hun gooien..

Dat maakt het alleen maar erger denk ik.... ik heb altijd geleerd: nooit iets terug doen wat je zelf ook niet leuk vindt, dan verlaag je jezelf tot hun niveau :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:05

Ik zou mij ook absoluut niet verlagen tot hun niveau. Dan krijgt het al snel het gehalte van de rijdende rechter.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 10:49

Praten heeft geen zin.We hebben hen er al over aangesproken.Alles wordt ontkend zelfs als we zeggen dat mijn vriend het met eigen ogen gezien heeft.
De wijkagent helpt ons niet.
Als we een bewakingscamera zouden plaatsen gericht op ons eigen erf moeten we het geluk hebben dat de buren in beeld komen.Vaak gooien ze vanop hun erf naar ons.Dan komen ze dus niet in beeld.
Ik weet niet wat wij die mensen misdaan hebben.Wij wonen hier nu 14 jaar en deze situatie is al van in het begin zo.
De buurman die met de trapladder over de omheining hangt en onze struiken snoeit,daarbij de takken bij ons gooit.De struiken hangen niet over.
Hij heeft ooit zo hard met een borstel naar onze kat geslagen,maar haar gelukkig niet geraakt,dat er net geen plank brak van de schutting waar ze op zat.Ik stond toen net aan de andere kant ervan en ben flink kwaad geworden.Toen brak mijn klomp.Hij ontkende dit gedaan te hebben.
Hij heeft afval in onze kliko gedumpt.
Plastic,takken,bananenschillen,blikjes,...Alles wat bij hen ligt,gooien ze naar ons.
Zij hebben een ingebouwde garage in hun woning.Soms staat de garagedeur op een kier open.Komt buurvrouw me zeggen dat ik moet vegen vooraan omdat er wat zand onder de poort waait dat van ons zou komen terwijl ons erf vooraan bestraat is met klinkers.
Hij komt ons hier de les spellen over wat we moeten onderhouden aan onze woning.
Liggen er vooraan wat blaadjes die zijn aan komen waaien,wordt ik hierover aangesproken net alsof het hier één grote puinhoop is.
Wij zijn de slechte buren in hun ogen terwijl die aan de andere kant alle hulp krijgen met het onderhouden van hun tuin.
Ik heb geen idee waarom en ben dit grondig beu.
Wij(vooral ik dan) leven hier op de tippen van onze tenen.Ik haat het dat ik hierdoor soms echt als een bezetene buiten aan het werken ben om hen tevreden te stellen terwijl dit niet nodig is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:56

Waarom doet de wijkagent hier niets mee?
Ik word haast plaatsvervangend boos om wat ik lees over je buren. Ik denk dat ik allang mijn geduld was verloren.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:19

Jolien87 schreef:
Waarom doet de wijkagent hier niets mee?
Ik word haast plaatsvervangend boos om wat ik lees over je buren. Ik denk dat ik allang mijn geduld was verloren.

Dat is een ander verhaal.Even uitleggen.

2 jaar geleden was er een poes plots van mij verdwenen.Een maand lang geen nieuws over haar.
Tot ik plots via Kapaza terecht kwam op een site van een kattenopvang.
Wat bleek;poes was in de tuin van de buren gevangen in een kooi door de mensen van de opvang nadat zij hadden gemeld dat er al weken een zwerfkat in hun tuin zat.Wat dus niet waar was natuurlijk.

Poes zou enkele dagen later terug naar mij komen.Toen kreeg ik plots een bericht dat ze was doodgereden na ontsnapping uit een transportbox bij een opvanggezin.

Om een heel lang verhaal in te korten.Dit bleken allemaal leugens te zijn.Men was nooit van plan ze terug te geven omdat er iemand was die me zwart maakte door te zeggen dat ik mijn dieren en zelfs mijn kinderen mishandel.Ik heb bewijsmateriaal hierover verkregen in mail van een nu ex-medewerkster van die opvang.Maar zelfs dat heeft de wijkagent en de commissaris er niet van weerhouden om de kant te kiezen van die opvang.
Er is zelfs door de opvang gelogen tegen de wijkagent en schriftvervalsing gepleegd.Wijkagent en opvang beweerden dat ex-medewerkster mails vervalst had.De wijkagent wil ons niet meer helpen.En eerlijk gezegd wil ik met deze man niets meer te maken hebben.Hij heeft simpelweg voor de makkelijkste oplossing gekozen door de kant van de opvang te kiezen zodat hij bespaard bleef van extra werk voor zwerfkatten.
Alles is naar mijn advocaat gegaan.Die heeft het dossier naar het Parket gestuurd maar tot een rechtzaak is het nooit gekomen.Zaak werd niet aangenomen wegens 'te onbelangrijk'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:04

En als je nu eens naar de 'baas' van de wijkagent gaat? Dus richting het politiebureau stapt? Ik vind dit wel heel erg ver gaan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:14

Hier ook zo'n buurman. In het begin gooide hij zijn grasmaaisel over de omheining bij ons. Onze haag 'snoeit' hij op zijn manier. Ik ben ooit zijn zoon in onze tuin tegengekomen, hij was planten aan het afzagen, 'moest van zijn pa'. Ale planten waar geen labeltje aanhangt is 'onkruid' en moet met zoveel mogelijk gif uitgeroeid worden. Praten helpt niet. Onze moestuin is al verplaatst, ik wil geen tomaten-met-gif eten. We hebben intussen aan 1 kant (onze tuin ligt nast, maar ook achter de zijne) een hogere draad gezet, de ander kant volgt. Als er op straat iets voor zijn huis ligt, gooit hij het ook bij ons, ach dat is het minste, zolang hij maar uit onze tuin blijft.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 26-04-16 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:17

Nou inderdaad, wat Jolien zegt.
Ik ben best vergevend en hou m'n boosheid binnen om een ander rustig te laten leven (leerpuntje) maar zelfs ik zou gigantisch uit m'n slof geschoten zijn! Wat een achterlijke *** (aaarghhhh!) mafkezen. Plaatsvervangend boos word ik hier om, echt! Wat een gigantisch kinderachtig gedrag! Buren die je het lesje gaan leren en over de schutting gaan hangen om jouw struik te snoeien.
Ik zou even een bezoekje aan het politiebureau brengen. Ten eerste omdat de wijkagent zijn werk niet doet en ten tweede omdat de buren andermans spullen vernielen. Daarnaast zetten ze huisvuil op jouw terrein dus er is nogal niet wat van die buren wat bestraft kan worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:29

Allereerst wat is een halfopen bebouwing? Kan mij geen voorstelling maken van de situatie.

En zand wat bij hen onder de poort waait? Blaadjes op jullie grond die jij op moet ruimen?
Belachelijk! Jouw erf dus jouw verantwoordelijkheid en niemand die daar wat over te zeggen heeft.

Is er niet een ander stel buren dat eens wil bemiddelen? Die beide kanten van het verhaal kan aanhoren en kijken waar nu het probleem zit?

Verder zou ik de eer nu aan mezelf houden en de afval die hun in jouw tuin gooien zonder wat te zeggen opruimen. En gewoon je erf onderhouden zoals jij dat wilt. Als ze komen klagen je omdraaien en naar binnen lopen. De confrontatie vermijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:35

Puur wegpesterij dus. Ik zou het ook een stapje hogerop zoeken en naar de politie stappen. Wanneer de wijkagent niet wil helpen kun je bijna niet anders. Of verhuizen...

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 13:37

Halfopen bebouwing zijn 2 huizen tegen elkaar.

Zou ik handelen zoals hen dan zou de wijkagent hier snel aan de deur staan.

Om dit op te lossen had ik gedacht hen te vertellen dat ik (verborgen) bewakingscamera's ga plaatsen.Zogezegd tegen diefstalpreventie.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:03

Die is handig! En anders een dummie camera er bij ophangen die wel ook richting de buren is gedraaid? Bijvoorbeeld aan de linker kant van de voorkant van het huis naar rechts wanneer jouw huis het linker huis is, omgedraaid wanneer t de rechter is.
En anders inderdaad een echte camera die dan niet ook hun gebied filmt, maar vooral ook goed kan laten zien dat er troep op jouw erf neer gezet wordt vanaf het erf van de buren oid. Ook als ze het niet vanaf hun eigen erf doen, wanneer het vaker gebeurt kan het de beelden aan de buurtagent laten zien en dan kan hij eigenlijk niet anders dan het in behandeling nemen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 22:00

Mijn vader heeft ook nog een wildcamera die ik eventueel kan lenen.
Voorlopig ga ik het even zonder proberen enkel met die verwittiging.Kijken of dat helpt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:54

Schepen/burgemeester aanschrijven met het hele verhaal wil ook wel eens helpen. Ken je iemand in de politiek? Kan ook weer helpen om gehoord te worden door iemand die wèl iets voor je kan betekenen.
Heb je die advocaat nog? Wat zegt die?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:21

Voor weinig geld heb tegenwoordig al een soort wifi camera. Deze hebben goed beeld. Bv nu bij alles mobiel.nl voor 5 tientjes.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 11:35

Als de rechtbank de zaak i.v.m. mijn poes seponeert,kan hij helaas niets meer doen.
Over het verdere verhaal van mijn buren is hij niet op de hoogte.Om hiermee nu naar een advocaat te stappen,vind ik niet nodig.
Ik ben van het principe 'leven en laten leven'.Bemoei me niet met wat andere doen.Niemand heeft last van ons.De buren creëren zelf in hun hoofd problemen.
Ik vermoed dat dit veel te maken heeft dat onze woonst vroeger eigendom was van de broer van de buurman.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:04

Waarom open je dan een topic om raad wat je ertegen kan doen als je dan niets wil doen onder het mom van "leven en laten leven"?
Je wou toch net wel iets doen hiertegen?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:14

Little_Gift schreef:
Waarom open je dan een topic om raad wat je ertegen kan doen als je dan niets wil doen onder het mom van "leven en laten leven"?
Je wou toch net wel iets doen hiertegen?

Om dingen op te schrijven zoals op dit forum kan enorm opluchtend werken denk dat dat deels de intentie is/was.