Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wondering

Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:58

Ten eerste: dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Mocht je denken mij of mijn verhaal te herkennen, vraag het me dan via een persoonlijk bericht en niet in het topic :-)

Ik ben een werkende vrouw van halverwege dertig. Heel gelukkig met mijn leven en alle aspecten daarvan. Het enige wat ik sinds een tijd ‘mis’, is een man in mijn leven. Niet dat ik ooit aandacht tekort ben gekomen, maar echt verliefd worden was er eigenlijk nooit echt bij. Alle clichés zijn niet voor niet clichés: je vindt pas iemand als je niet meer zoekt, je vindt hem pas als je gelukkig bent met jezelf, etc. En nu is hij er: die éne man. Die man waar ik ontzettend verliefd op geworden ben. Waar ik de rest van mijn leven mee samen zou willen zijn.

Hij is alleen ruim twintig jaar ouder. En getrouwd. Iets wat ik nóóit zou doen, dat heb ik mezelf altijd plechtig beloofd. Getrouwde of anders gebonden mannen zijn niet mijn ding. Nadat ik met deze man in gesprek raakte, kwam ik er al vrij snel achter dat hij getrouwd is. Met een vrouw met een ernstige spierziekte, ze heeft ALS en kan al weinig meer. Het is een kwestie van tijd voordat ze overlijdt. Hoe hij schreef, wat hij vertelde over haar, over haar ziekteverloop, over hoe hij het bekeek en voelde… Ik snapte hem gewoon. Het klikte. Hij vertelde dat in al zijn jaren huwelijk, hij nog nooit gevoelens voor een andere vrouw had gehad. Daarom durfde ik ook wel met hem af te spreken, het zou vast gewoon vriendschappelijk klikken en praten met hem was fijn. Na twee weken kletsen besloten we elkaar een keer te ontmoeten.

Vanaf het eerste moment was ik zeer gecharmeerd van hem, eigenlijk had ik direct verliefdheidskriebels. Iets waar ik niet trots op was (ben), ik had mezelf echt altijd voorgehouden nooit iets te doen met een man die al een relatie heeft. De eerste ontmoeting was gezellig, het klikte en het klopte helemaal. Diezelfde avond kreeg ik nog een berichtje van hem, hij wilde me niet meer zien voordat zijn vrouw was overleden. Hij had namelijk precies dezelfde verliefdheidkriebels gehad. En dat wilde hij niet, hij wist zeker dat hij zich in volgende ontmoetingen niet zou kunnen inhouden en me zou willen knuffelen, zoenen en meer. Ik was verdrietig, maar ook opgelucht: deze moeilijkheden zouden mooi aan mij voorbij gaan. Maar het contact vasthouden tot zijn vrouw was overleden zou ik ook heel lastig vinden, het kan immers nog maanden duren voordat ze overlijdt en eerlijk gezegd vind ik het nogal cru om op iemand haar dood te ‘wachten’.

We bleven met elkaar kletsen en we konden het allebei niet zo volhouden, we hadden teveel aantrekkingskracht gevoeld de eerste keer om elkaar te zien. We zouden niets spannender gaan ondernemen dan de eerste keer en we zouden niet zoenen en al helemaal niet verder gaan. Hij wilde niet vreemdgaan en ik wilde geen getrouwde man. Maar (heel naïef misschien) wat kon er mis zijn met elkaar gewoon blijven zien? We hebben het vijftien afspraken volgehouden. Niet zoenen, niets meer. En toen gebeurde het: de eerste zoen. Alles knalde er vanaf. Alle verliefdheid die ik had opgebouwd zat in die ene zoen. Ik heb nog nooit zo fijn gezoend en ik wilde hem alleen nog maar meer zoenen. En hij ook. Sinds die zoen hebben we besloten de grens weer iets opzij te leggen, alleen maar zoenen, meer niet. We vinden elkaar zo onweerstaanbaar en leuk, we hebben kriebels voor elkaar en elke minuut dat ik met hem ben is heerlijk. Maar ondertussen ligt zijn vrouw nog steeds ziek thuis.

Dat is het gekke er aan. Aan de ene kant ben ik hopeloos verliefd, wil ik niets liever dan tijd met hem doorbrengen, met hem praten en hem ruiken en voelen. Aan de andere kant weet ik dat ik een man laat vreemdgaan van zijn zieke vrouw en dat gaat tegen alles in wat ik ooit heb gedacht over vreemdgaande mensen :-( En hij voelt zich ook zo, zegt hij, hij wil niet vreemdgaan maar ondanks dat we geen seks hebben doet hij dat eigenlijk toch. Het voelt zo goed en tegelijk zo slecht. Hoe willen we überhaupt verder? Hoe vertellen we dit ooit aan familie als zijn vrouw daadwerkelijk is overleden? Moeten we het wel vertellen? Hoe zwaar gaat het leeftijdsverschil vallen? Ik haat geheimen en nu heb ik ze toch. Ik voel me rot en gelukkig in één adem. Maar toch wel voornamelijk gelukkig.

Eerst twijfelde ik of hij me alleen voor de seks had. Maar hij stuurt me gedurende de dag behoorlijk wat lieve berichtjes, hij is geïnteresseerd, hij houdt ook vol dat hij geen seks wil. En dit gaat nu al een behoorlijke tijd zo, ik heb niet het gevoel dat hij daar nu opeens nog op gaat inspelen. Als ik hem zie is hij ook correct, hij gaat geen grenzen over en probeert de afspraken niet te verleggen. We hebben het er wel over maar we doen het ‘gewoon’ niet. We zien elkaar wel regelmatig, het blijft goed voelen en fijn zijn. En het voelt voor ons allebei als geen optie om helemaal te stoppen. Ik vind elke dag dat ik hem niet zie al vervelend genoeg. Het is niet alleen de verliefdheids-spanning die er tussen ons hangt, maar we kunnen ook goed overal over praten, goed lachen, alles zit goed tussen ons.

Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee. Ik wil mijn hart luchten, ik hoop (via pb) mensen met gelijksoortige ervaring te spreken, ik hoop verschillende inzichten vanuit meerdere invalshoeken te lezen. Ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken en wat ze zouden doen in mijn situatie. Bedankt voor het lezen in ieder geval :-)

Jessix

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:04

Stel je eens voor dat jij zijn vrouw bent...
Sorry, mijn sympathie heb je hiermee niet. Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt, maar wel wat je er vervolgens mee doet. Het is verschrikkelijk om te worden belazerd door je vent, helemaal wanneer je dood gaat aan één van de meest afgrijselijke ziektes.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:06

Eerlijk? Een nog redelijk jonge vrouw gaat overlijden door zoiets vreselijks als ALS.
En jij vind dat je het moeilijk hebt? Omdat je omgaat met een (imo laffe) vent die niet eens in staat is die korte tijd die zijn vrouw nog heeft met haar door te brengen?

Ben je echt opzoek naar een vent die kan liegen en bedriegen in zulke situaties..dan zou ik zeggen;
ga vooral door.
Maar een oud gezegde luidt: hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf. En dat is niet voor niets.

Sorry, maar ik kan niet geloven dat iemand dit bewust kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:08

Ronduit walgelijk dit. :n

Ik ga mee met mijn voorgangers.

TS het enige wat je bij mij hebt opgewekt is woede. Wat een vreselijke vent is het waar je mee omgaat en wat vind ik jou een naar persoon. Bah.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:11

En waar heb je hem eigenlijk ontmoet..
Want hij is blijkbaar ergens online? heel open over zijn huwelijk tegen vreemden en wil dan afspreken, want hij voelt toch nooit iets voor andere vrouwen? En jij dacht: ja, leuk een gesprekspartner. (naief? zeker dat het alleen een gesprekpartner moest zijn? verder geen vrienden met wie je leuk kan praten?)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:11

Als jullie beiden ook maar iets van fatsoen hadden, zou je geen tweede afspraak gemaakt hebben...
Kan hier ook met mijn petje niet bij.
Die arme vrouw...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:12

gekvanfleur schreef:
En waar heb je hem eigenlijk ontmoet..
Want hij is blijkbaar ergens online? heel open over zijn huwelijk tegen vreemden en wil dan afspreken, want hij voelt toch nooit iets voor andere vrouwen? En jij dacht: ja, leuk een gesprekspartner. (naief? zeker dat het alleen een gesprekpartner moest zijn? verder geen vrienden met wie je leuk kan praten?)

Hier dacht ik ook aan idd

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:14

Ik denk eerlijk gezegd alleen maar aan die arme vrouw.
Dit is een keuze die je zelf maakt, maar ik vind het walgelijk.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:15

Meisje toch :(:)

Ik vermoed dat de intimiteit al een tijdje uit hun relatie is vanwege haar ziekte, dat zoiets kan gebeuren zonder dat de man meteen de grootste eikel ter wereld is. Maar het lijkt mij toch in het belang van alle partijen dat jij je terug trekt, zodat zij nog haar laatste periode met elkaar kunnen doorbrengen. Je moet hem nu loslaten, en als het meant to be is, dan is het over 1, 2 of 5 jaar ook nog wel het geval.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:17

Ik kan de reacties van hiervoor volgen. Maar....

Ik ken ook een stel waarbij een van de partners Door ziekte niets meer kan. Die partner woont niet meer thuis. De andere partner is inmiddels samen met een derde.De eerste partner heeft er wel weet van. En zal daar ongetwijfeld verdriet over hebben. Maar gunt het die ander wel. Want ook die anders leven kwam niet verder.

Bij jullie is dan geen sprake van goedkeuring, althans dat neem ik aan.

Ik wil niet oordelen, alleen jou Veel kracht en wijsheid wensen. Dat zul je nodig hebben.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:17

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:18

wat narya zegt.

Bovenstaande reacties, Ik vind het ook geen prettige gedachte.. maar niet alles is zwart wit.
Ik praat niks goed, en het is misschien lastig voor te stellen. maar op een of andere manier lopen dingen toch écht niet altijd zoals je ze graag ziet.

Lees de compassie en berouw van TS ook door de regels heen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:20

Ik kan haar gevoelens ook wel begrijpen. Maar wat ze er mee doet niet.

judithh

Mijn sympathie heb je ook niet...vind het zachts gezegd bizar dat jullie beide hier mee door gaan..als jullie een beetje normen en waarde hebben dan doe je dit niet..bleehhh..
Laatst bijgewerkt door judithh op 25-04-16 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

hmm. Ergens denk ik: jeetje wat banketstaaf voor die vrouw.. maar aan de andere kant snap ik jou/jullie ook wel. Hij is namelijk getrouwd met een vrouw en heeft beloofd er voor haar te zijn in goede en slechte tijden. dit is dus zoon verschrikkelijke tijd, richting het eindE. Dat zorgt ervoor dat jij/jullie inderdaad wachten tot zijn vrouw dood is en jullie eindelijk legaal bij elkaar mogen zijn. Maar inderdaad, wanneer introduceer je zoiet sbij familie etc. want er gaat ook nog een periode van rouw aan vooraf lijkt me.
Hoe voelt hij zich tegenover zijn vrouw, en dan doel ik meer: heeft hij het idee dat zij samen nog in een huwelijk zitten. lijkt me niet als hij er niet onvoorwaardelijk voor haar is.
De vraag die hij zichzelf moet stellen is of dit wel een huwelijk moet blijven omdat het moet. Kijk hij kan ook eerlijk zijn naar zijn vrouw, benoemen wat er speelt... en haar beloven dat hij bij haar zal blijven tot het einde, maar meer als vriend/partner en niet meer als haar man.

Het is crue, maar hij moet immers ook verder met zijn leven en dat doet hij op deze manier, met jou.
Kijk het is niet anders, maar soms moet je die dingen doen die je gelukkig maken en niet de dingen die verstandig of verantwoord zijn.

Overigens vind ik wel dat de tijd die hij nog met zijn vrouw heeft, zeer beperkt is en dat hij het best op kan brengen om trouw te blijven aan haar. Hierin speel jij ook een rol door geen contact te zoeken denk ik.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 25-04-16 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Narya schreef:

Ik vermoed dat de intimiteit al een tijdje uit hun relatie is vanwege haar ziekte, dat zoiets kan gebeuren zonder dat de man meteen de grootste eikel ter wereld is. Maar het lijkt mij toch in het belang van alle partijen dat jij je terug trekt, zodat zij nog haar laatste periode met elkaar kunnen doorbrengen. Je moet hem nu loslaten, en als het meant to be is, dan is het over 1, 2 of 5 jaar ook nog wel het geval.

Helemaal mee eens. Dit kan je gewoon niet maken. Neem afstand, laat die man dit hoofdstuk in rust afsluiten samen met zijn huidige vrouw. Doe die oogkleppen af, je bent verblind door liefde. Waar jullie beiden mee bezig zijn kan je echt niet maken, hoe sterk het gevoel ook. Voor hem zelf moet het ook verwarrend en moeilijk zijn, ik denk dat jij in dit geval de persoon met het verstand moet zijn. Neem afstand.

Na een periode van rouw kunnen jullie kijken of de klik er nog steeds zo heftig is.
Laatst bijgewerkt door Yipee op 25-04-16 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:21

Geen goed woord voor over voor deze situatie.
Leuk dat je stellig volhoudt 'we gaan niet verder dan zoenen' maar goed je zei na de eerste date ook dat er nog geen tweede date zou komen en zie hier.

Nee, ik vind het diep triest. Voor die vrouw dan. Over jou en die man kan ik niks anders dan nare dingen zeggen, dus die zeg ik wijselijk maar niet.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:22

Jessix schreef:
Stel je eens voor dat jij zijn vrouw bent...
Sorry, mijn sympathie heb je hiermee niet. Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt, maar wel wat je er vervolgens mee doet. Het is verschrikkelijk om te worden belazerd door je vent, helemaal wanneer je dood gaat aan één van de meest afgrijselijke ziektes.

Precies dit....

Zijn vrouw ligt stervend op bed en jij gaat vreemd met haar man...

En dan maakt het niet uit waar ze ligt (thuis of in een ziekenhuis), heb het fatsoen en het respect voor een andermans relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:25

Wil jij samen zijn met een man die vreemdging toen zijn vrouw op sterven lag? :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:25

Ik begrijp de reacties hierboven wel.
Maar ik vind het schokkend dat TS en man direct als walgelijk worden afgeschreven.

Ik keur het zeker niet goed, vind ook dat jullie dit nu moeten stoppen, maar wil wel enige nuancering brengen.
ALS is de meest onmenselijke ziekte die ik ken, mijn vader is er aan overleden dus ik heb het hele proces van akelig dichtbij meegemaakt. Het is niet alleen zwaar voor de patiënt maar minstens zo zwaar voor de omgeving. ALS gaat niet alleen om spierverlies maar gaat gepaard met gedrags- en persoonlijkheidsveranderingen. De vrouw van deze man zal niet meer de vrouw zijn die hij altijd gekend heeft en de zorg die erbij komt kijken is zowel fysiek als mentaal onbeschrijfelijk zwaar. Natuurlijk geeft dat geen vrijbrief voor dit gedrag en natuurlijk had hij hier nooit aan moeten beginnen. Ook jij, TS, niet. Voor een dertiger ben je wel erg naïef. Maar ik kan me goed voorstellen dat desbetreffende man deze behoeftes heeft en als er zo'n klik is met iemand dat dit zijn uitlaatklep is geworden. TS behoed hem en jezelf voor dingen waar je spijt van krijgt en stop hier nu mee. Als julllie liefde echt is dan is dat ook sterk genoeg om te wachten.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:26

Ik snap hoe jij je voelt, ik heb het zelf niet meegemaakt, ik kan je frustratie wel zien, maar ik vind toch dat het onterecht is van wat beide jij en die man doen.. Als ik die zieke vouw was zou ik echt liever eerder dood hadden gewild dan dat mijn man in mijn laatste levens jaren/maanden nog vreemd zou gaan. Ik vind het dus niet kunnen.. Ik ben het met bovenstaande mensen mee eens, je had niet die tweede afspraak moeten maken als je stiekem wist dat er daarna meerdere zullen komen. Nu zit je vast met een leugen waarbij de consequenties je nog meer van binnen zullen vreten als de waarheid binnen familie leden er (ook al niet verkeerd) uitkomt.. Ik zou het 'uitmaken'. Kan me al dan maar niet voorstellen wat die zieke vrouw zou denken en hoe zij ze zou voelen als ze wist wat er zich af speelde..

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:28

Wat een lastige situatie ts.

Ik snap de boosheid van sommige wat betreft zijn vrouw, maar ik snap hem en ts ook.

De kans is groot dat deze man al lange tijd meer een verzorgende is voor zijn vrouw dan een partner. Dan kan ik me voorstellen dat er de behoefte ontstaat om daarvan te ontsnappen en vind ik het ook niet heel raar dat er gevoelens bij komen voor een ander.

Mocht je je hart willen luchten dan staat mijn pb box open.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:30

Moeilijke situatie.
Hangt ervanaf waar je hem hebt leren kennen.
Ik ken een stel waarvan de man in een verzorgingstehuis zat. ( man was al jaren ernstig ziek en steeds dementer aan het worden) zijn vrouw had een nieuwe vriend maar alles was in de openheid. Met haar vriend kwam ze gewoon op de verjaardag van haar kleinkind en ieder had er vrede mee.
Haar man was al heel lang geen partner meer maar werd zeker niet vergeten.

Jouw situatie is toch anders, ik zal je er niet om veroordelen. Wel vind ik dat er dan openheid moet zijn. Zolang dat er niet is zou ik het afkappen. Dit leidt namelijk nergens toe.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:33

Narya schreef:

Ik kan alleen maar meegaan in deze reactie. Ik snap de man ook, hij zal jarenlang meer een verzorger zijn dan een partner. In zijn hoofd zal hij al afscheid genomen hebben van zijn vrouw als partner en minnares en dan sta je sneller open voor invloeden van buitenaf.
Ik zou hem en haar en jou de ruimte geven om alles goed af te sluiten en af te ronden. Want de kans bij deze 3hoeks relatie is ook dat jij uiteindelijk een rebound blijkt om hem door de moeilijke periode heen te helpen. En dan heb jij naast een schuldgevoel ook een gebroken hart.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:35

Fijne mensen zijn jullie zeg, walgelijk! Hoe durf je en hoe kun je. Bah. En hij.. jullie hebben elkaar gevonden.