Welke pannen voor inductie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_K

Welke pannen voor inductie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:21

Hallo allemaal.

Aanstaande vrijdag ga ik verhuizen, en hebben in het nieuwe huis een inductie kookplaat.

Mijn schoonmoeder vertelde dat lang niet alle pannen even goed koken op inductie, en dat de vlieger 'geschikt voor alle warmtebronnen' niet altijd op gaat.

Hebben jullie een inductie kookplaat? En zo ja, welk merk pannen hebben jullie? Het mag best wat kosten.

Bedankt. :D

verootjoo

Re: Welke pannen voor inductie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:22

Ik heb een inductiekookplaat en kook met pannen van sola en koekenpannen van Herman den Blijker. Heerlijke pannen vind ik :j

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:25

Wij hebben ook de Herman pannen.
Super fijn

Hebben ze besteld op coolblue, scheelde €25 euro met de Blokker ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:25

Wij hebben AMC pannen. Ideale pannen, flink prijskaartje. Maar tot nu toe gaan alle pannen erop, als het tekentje van inductie maar op de beschrijving staat hoor. Alleen goed dikke pannen duren even.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:26

Neem even een magneetje mee als je pannen gaat kopen. Als je magneetje aan de bodem plakt is de pan geschikt voor inductie :)

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:33

Bedankt voor de tips! Ik zal eens naar de Herman pannen kijken.

@Liselot; ik ben een internet shopper :D dus kan dat helaas niet proberen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:35

Gewoon je huidige pannen testen voordat je nieuwe gaat halen. Als ze het niet doen, geeft de inductieplaat dat vanzelf aan. De 365+ pannen van de IKEA vind ik erg fijn op inductie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:40

Pannen zou ik zelf niet snel via internet kopen, zou toch willen voelen hoe ze in de hand zijn.
Maar je kunt ze natuurlijk ook weer terugsturen :D

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:43

Haha ik ben helaas niet zo supergoed in koken en merk echt het verschil niet zo snel tussen verschillende pannen. :+

Ik wil gewoon dat ze snel bakken/koken, in de vaatwasser kunnen en lang mee gaan. :D

@calippo; ja dat is ook wel een idee.. Alleen als ze niet werken moet ik een paar dagen zonder pannen door het leven :oo

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:44

Wij hebben ook de ikea 365+ pannen goede dingen en overleven de vaatwasser ook al jaren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:31

Femm_k schreef:
Haha ik ben helaas niet zo supergoed in koken en merk echt het verschil niet zo snel tussen verschillende pannen. :+

Ik wil gewoon dat ze snel bakken/koken, in de vaatwasser kunnen en lang mee gaan. :D

@calippo; ja dat is ook wel een idee.. Alleen als ze niet werken moet ik een paar dagen zonder pannen door het leven :oo

Amc heeft levenslange garantie dacht ik!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:49

Wij hebben BK pannen, eerst 4 jaar op een gasfornuis gekookt en nu op inductie en geen problemen mee, zit een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:34

Ik heb allerlei verschillende soorten pannen. Als er op staat 'geschikt voor inductie' betekent dat inderdaad niet altijd dat ze het ook geweldig goed doen. Zo heb ik er een met een dubbele, aluminium bodem of iets dergelijks, waar metaal in verwerkt is zodat die inderdaad werkt met inductie, maar het ding wordt dus maar half zo warm als een echte metalen pan. Geldt ook voor de keramische pannen, daar zit altijd een laagje metaal in verwerkt zodat het magnetisch is, maar het wordt gewoon minder goed warm.
Echte gietijzeren pannen werken nog altijd het beste. Zo heb ik een gietijzeren braadpan van Ikea, de goedkopere variant van de Cruiset pannen, en dat ding is toch zo fijn _/-\o_
Ik heb er ook een iets kleinere van, werd verkocht als fondupan bij de Hema, maar werkt echt perfect op inductie, en het bijkomende voordeel vind ik dat ze ook nog eens in de oven kunnen.
Nadeel is wel dat gietijzer gewoon heel zwaar is.
Verder heb ik een of andere duitse pannenset, die werkt ook prima, maar het gietijzer wordt toch echt stukken warmer en geleidt de warmte gewoon veel beter waardoor water sneller kookt en je eten net wat mooier gebakken wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:58

Buiten het niet even warm worden zijn er ook veel (goedkope) pannen die krom trekken op inductie := Dan hoogt het midden op bij warmte, wat niet ideaal is omdat de hitte dan niet goed verspreid wordt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:32

Wij hebben diverse pannen maar die van Tefal vind ik wel prettig. We hebben er laatst ook 2 bij de ah gekocht, doet het ook goed!

1 tip; zet je plaat nooit op de hoogste stand. Je pannen kunnen dan krom trekken/bol worden of het midden kan kapot gaan. (Weet niet of het voor alle pannen geldt, wij gebruiken de hoogste alleen voor gewone pannen waar water in gaat om bijv rijst te maken)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:43

Ik heb Tefal pannen, pannen van de Ikea welke gelukkig ook voor inductie geschikt bleken te zijn.(had ze al jaren)
Ik haal mijn pannen overal vandaan. Kruidvat, Bas v/d Heijden of Dirks heet dat nu.
Zolang er maar opstaat geschikt voor inductie. Bij mij gaat alles in de vaatwasser.
Om kromtrekken te voorkomen voer ik de warmte geleidelijk op. Begin met middenhoog en zo steeds wat hoger.
Werkt perfect.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:45

Demeyere.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Zelf kan ik ze niet betalen, maar ik heb er een tijd lang 2 te leen gehad van mijn werk. Die wilde ik eigenlijk niet meer teruggeven, haha. Nu ben ik aan het sparen, want ik wil ze ook! Je moet ze niet te hoog zetten, de pannen worden snel erg heet door de goede warmteverdeling. Ze zullen niet gauw kromtrekken, maar je eten brandt dan wel aan ;) Halfhoog is heet genoeg.

Vaatwasser zou ik alleen niet doen. In principe kunnen ze het wel hebben, maar ze gaan dan toch minder lang mee. Als je ze netjes behandelt zit er geloof ik iets van 30 jaar (!) garantie op.

http://www.hesemans.nl/nl/product/demeyere-controlinduc-frying-pan-3