Vorig jaar heb ik mijn havo diploma gehaald. Ik wist toen nog niet wat ik wou doen, dus besloot ik een tussenjaar te nemen om te werken en mijn rijbewijs te halen. Dus nu werk ik al een tijd 40 uur in de week in de productie, en dat is wel even doorbijten. Ik besef nu ook heel goed dat ik echt iets moet doen wat ik leuk vind, want ik moet nog wel 39 jaar werken voordat ik met pensioen kan, en dan is 40 uur in de week werk doen wat je niet leuk vind geen optie.
Wat ik echt leuk vind om te doen is werken met dieren. Ik ben echt een dierenmens, en mensen die mij kennen weten dit ook. Ik heb gekeken naar een opleiding dierenverzorging, die zou ik in 2 jaar kunnen doen. Maar ik weet wel dat het heel moeilijk is om hier werk in te vinden.
Hetzelfde met de studies HRM en grondstewardes, deze studies hebben niks met dieren, maar lijken mij toch best leuk. Maar wederom lijken de baankansen niet echt groot bij deze 2...
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen
Mijn ouders zeggen dat ik iets moet doen wat ik leuk vind, maar het lijkt me echt vreselijk om na een opleiding weer in de productie of in een supermarkt te belanden.
Paraveterinair dierenartsassistent op het Groenhorst had ik inderdaad naar gekeken, ik woon toevallig ook nog in Barneveld, maar die baankansen doen mij dus echt twijfelen. Mijn ouders hadden het erook over dat ik daarna altijd nog een andere studie kan doen als er echt geen werk in te vinden is, aangezien die studie maar 2 jaar duurt. Maarja, dan ben ik weer een aantal jaar verder.