Een nieuw huis.. Maar dan de inrichting..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Een nieuw huis.. Maar dan de inrichting..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 14:49

Wij hebben sinds september een prachtig nieuw huis. Mooie ligging, prachtige tuin en veel potentie.

Wij zijn er direct gaan wonen omdat we nogal krap in de tijd zaten. Het huis is ook wel netjes alleen de vorige eigenaren waren, hoe zeg je dat subtiel, nou niet echt van de huidige generatie.

Veel ideeën, we hebben ook nog een reëel budget maar hoe pak je dat nou aan en vooral: hoe kies je de kleuren?

De inrichting heb ik helemaal in m'n hoofd.. Maar om dan nog een kleurtje te kiezen erbij vind ik zo moeilijk! Wij hebben veel aardetinten: houten meubelen, (bruin) leren stoelen en banken, plantenbakken van beton. Dus eigenlijk kan elke kleur er wel bij maar ik wil geen poppenhuis maken.

Hoe kozen jullie de kleur, ben je er blij mee en of wat zou je anders hebben gedaan tijdens de inrichting van je (woon) kamer?

kimberley23

Re: Een nieuw huis.. Maar dan de inrichting..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:51

Misschien iets van pasteltinten? Heb er helemaal geen verstand van hoor maar misschien omdat je de meubels wat donkerder hebt?

Aan wat voor kleuren zit je zelf te denken?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 14:54

Momenteel weten we alleen dat we de vloer van pvc willen en waarschijnlijk een steenlook zodat het hout mooi naar voren komt. Verder denken we nu aan wit.. Ben bang dat het zo saai wordt!

En dan kom je bij anderen thuis en die hebben de meest gewaagde kleuren zonder een rommel te hebben. Hoe bedenk je dat nou?!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:58

Paulina schreef:
Momenteel weten we alleen dat we de vloer van pvc willen en waarschijnlijk een steenlook zodat het hout mooi naar voren komt. Verder denken we nu aan wit.. Ben bang dat het zo saai wordt!

En dan kom je bij anderen thuis en die hebben de meest gewaagde kleuren zonder een rommel te hebben. Hoe bedenk je dat nou?!

Vaak door een basiskleur (wit, creme, beige, oid) en dan een accent kleur die je laat terugkomen in kussentjes, kaarsen, vloerkleed etc :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 14:59

Ter illustratie:

Dit is mijn eettafel en de stijl van alle meubels:
Afbeelding

Dit is de keuken die nog geplaatst gaat worden:
Afbeelding
(De kleur van de muur is een optie, nog niks besloten)

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:01

Kleur toevoegen doormidel van decoraties. Dan kan je wat vaker wisselen en is het niet in een keer zoveel kleur als dat je een hele muur verft. Denk bijvoorbeeld aan de kussen op de bank, gordijnen, bloempotten e.d. Zo zorg ik ervoor dat ik mijn kamer regelmatig kan updaten en veel licht hou door de witte muren!

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:02

Ik zou als je bang bent dat wit te saai is, gaan voor een mooie "natuurlijke kleur", zoals donker-grijs-groen of een beetje terra-bruin-rood of zo in die richting.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:03

Ik heb zelf ook dezelfde kleuren meubels als jij hebt. Ik heb alles net off white gedaan. Wel rolgordijnen met daarbij nog creme overgordijnen, maakt het net wat zachter en gezelliger.
Lichtbruin kleed op de grond en fluffie wittige kussens op de bank.
Trouwens: gave eettafel heb je!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:03

Hier teakhouten meubels de muren crème en taupe. En accessoires in turqoise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:04

Je meubelen hadden zo hier kunnen staan! Wij hebben grijs door het hele huis maar wel in verschillende tinten. Van steengrijs tot heel licht wit grijs. Een muur is aubergine paars / rood. Dit kleurt echt perfect met de meubelen, niet te donker en niet te steriel wit en het haalt het warme van het hout naar boven. Het is puur toeval trouwens. Bij de bezichtiging stonden er glazen en witte hoogglans meubelen in. Zo lelijk en wou zo snel mogelijk alles geschilderd hebben. Maar met onze meubelen bleek het perfect te combineren.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:04

Pinterest!!
Heerlijk om te zoeken op interieurplaatjes en ideeën op te doen qua kleuren en combinaties.
Als je varieert in je zoektermen met kleuren, kamers en materialen krijg je echt ontzettend veel voorbeelden van heel verschillende mogelijkheden.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:09

Wij hebben één muur (eigenlijk een hoekje) groen geschilderd. Een donkere groen, zoals op de Braziliaanse vlag. De rest is off white, echt witte muren geeft vaak een beetje een kil effect.

In de slaapkamer hebben we overigens één muur blauw geschilderd.

Ik zal van de week even een foto maken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 15:12

_Liv: is het dan niet erg steriel?

NoorW: dat zijn best goede opties! Bedankt

Gea99: ik heb nu waarschijnlijk een heel verkeerd beeld maar bij "crème kleur" denk ik meteen aan een verrookte kroeg :+. Vind geel tinten een beetje eng. En ja wij zijn ook heel blij met de tafel!!

hittepetit12: turqoise is wel mooi maar denk ik hier niet op z'n plaats. Niet echt een kleur die bij ons past al vind ik het wel mooi bij anderen.

Judith: aubergine paars, klinkt eigenlijk nog best leuk! Ik ga daar eens verder op kijken.

Rata00: pinterest!! Dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 15:13

Sushilla88 schreef:
Wij hebben één muur (eigenlijk een hoekje) groen geschilderd. Een donkere groen, zoals op de Braziliaanse vlag. De rest is off white, echt witte muren geeft vaak een beetje een kil effect.

In de slaapkamer hebben we overigens één muur blauw geschilderd.

Ik zal van de week even een foto maken.

Ben benieuwd naar de foto van het groen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:15

Vooral niet bang zijn, voldoet de kleur niet dan saus je hem weer over. Gewoon gaan proberen! Ik heb in mijn huidige huis een muur mintgroen gecombineerd met taupe en donkerbruin leer. In mijn nieuwe huis waar ik over 3 weken inga ga ik voor petrol, grijs in 2 tinten en opnieuw mintgroen. Het groen en tevens oudroze komen dan terug in de accessoires!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:46

Ooh leuk, een huis inrichten *\o/* Wij wonen sinds november in een nieuw huis, en helaas helaas ben ik klaar met inrichten :(:) Vind het zo leuk om allerlei spulletjes te kopen en alles tot een mooi geheel te maken!

Wij hebben gekozen voor een rustige, stoere basis: betonlook vloer, muren gewoon wit. We hebben een muur in de woonkamer 'bekleed' met steigerhout, en een muur in de eetkamer met fotobehang (bos met zon erdoor <3 ). Verder brons als details (salontafel, kandelaars, dienblad, bloempotten), en een blauw vintage Marokkaans kleed en een blauw stoeltje. Ik houd erg van (nep)bloemen en cactussen en fotolijstjes, dus daar kan je wat kleur mee aanbrengen! Klinkt best wel saai zo, en toch ziet het er helemaal niet saai uit! :Y)

Vind 1 muur in een bepaalde tint altijd wel heel mooi, voordeel is ook dat je daar zo weer overheen schildert als je het zat bent! Qua tint is misschien donker mosgroen (mat) wel mooi? Zie foto:
Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:49

Oh en zag laatst of facebook kalkverf. Ook wel heel gaaf, heel stoer. Zal even plaatje zoeken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:50

Wat een gave tafel! :oo

Wij hebben een rustige kleur in ons huis (aardetinten), accessoires zijn groen. In ons nieuwe huis wil ik onderstaande als leidraad gebruiken (welke.nl), waarin groen wederom terugkomt in de accessoires:

Afbeelding

@mloes: klinkt leuk, ben heeeeel benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit is komen te zien O:)
Laatst bijgewerkt door noviceh op 24-04-16 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:51

Dit idee. Sowieso leuk stijltje!

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:53

Zo, Noviceh :-) Zou wellicht ook passen bij jouw kleuren.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:02

Gea99: ik heb nu waarschijnlijk een heel verkeerd beeld maar bij "crème kleur" denk ik meteen aan een verrookte kroeg :+. Vind geel tinten een beetje eng. En ja wij zijn ook heel blij met de tafel!!

Nou ja zeg, niemand rookt van ons >;) :+
Creme in de zin van off white. Dus net niet meer steriel wit. zo beter :D
En ik heb zelf een hekel aan geel.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:15

Zachte aardse kleuren zijn dan misschien wel wat?
Ik heb ook veel hout, grijs/beton, leer etc. Veel witte muren maar de langste muur in de woonkamer heeft bijvoorbeeld wel een kleur gekregen. Ik heb er toen 1 van de color collection van histor gekozen:
http://pin.it/HgkOmCu
Er zijn er nog veel meer dan deze, ook fellere kleuren, maar bij deze zachte past eigenlijk heel veel, ook als je nog iets aan de muur bijvoorbeeld wil hangen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:22

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:34