Deze vraag speelt regelmatig in mijn hoofd af...
Wat ik wil qua hobby's etc. weet ik het heel goed. Ik heb bepaalde dingen in het leven wat ik echt wil en waar ik overtuigd van ben dat die er gaan komen.
Maar als je het over werk hebt... Weet ik gewoon niet wat ik wil of wat ik leuk vind. Het begon al bij de studie keuze. Bij verschillende opleidingen gekeken maar ik vond helemaal niets leuk. Ja 1 opleiding leek me top en die heb ik ook uiteindelijk gekozen en dat was Dierverzorging. Veel mensen zeiden dat er moeilijk werk in was de te vinden maar ik was misschien wel naïef. Ik dacht dat ik met gemak een baan zou scoren met dieren. Dus ben de studie gaan doen MBO 3. Ik vond de studie echt super, mooie tijd gehad. Juni 2015 heb ik mijn diploma behaald, toen ben ik gaan zoeken naar werk. Eerst bij een speelgoedwinkel en dan zou ik verder zoeken naar een baan in de dieren. De baan in de speelgoedwinkel was tijdelijk en toen ben ik terecht gekomen bij Mcdonalds, waar ik vandaag de dag nog werk. Ik ben bezig met mijn rijbewijs en als ik die in de pocket heb. Hoop ik dat ik beter een baan kan vinden (op een groter aantal km oppervlak kan zoeken) Maar ik weet gewoon echt niet wat ik wil in het leven. Het liefst natuurlijk in de dieren maar ik zou ook graag een baan willen waar ik tevreden over ben wat niets met dieren te maken heeft.
Ik weet ook totaal niet wat je nou precies kan met een MBO 3 diploma, ik hoop toch wat meer dan een baan in de supermarkt of bij mcdonalds. Want ik wil mij zelf niet me hele leven dat soort werk zien doen.
Verder studeren is financieel gezien niet mogelijk, ook niet met lenen want ik kom dan gewoon in de knoop met andere dingen.
Ik heb ook heel vaak ideeën, en dan denk ik daar over en dan komt het er op neer dat ik niet weet hoe ik het moet bereiken en dan vaart het idee weer weg.
Kunnen jullie mij misschien helpen? of zit iemand in het zelfde soort schuitje?