Kantoormensjes, welke kledij dragen jullie op het werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Kantoormensjes, welke kledij dragen jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 17:38

Daar ik sinds kort een kantoormiep ben, heb ik serieuze kledingissues.

Waar ik voordien een wandelbroek met veel zakken van de decathlon aandeed en een tshirt of trui van het werk, dien ik nu deftiger gekleed te gaan.

Totnutoe draag ik meestal een jeansbroek met een coltrui erboven met een bodywarmer oid.
Echter, mijn skinnyjeans zit overal zo strak dat ik na een dag op mijn bureastoel geen doorbloeding mee heb, en die dingen drukken op mijn buik. Mijn gewone jeans zakt dan weer af als ik zit en moet ik bij het rechtstaan omhoog trekken, en knelt ook wel op mijn heupen/knieen.
Mijn dure goedzittende jeans wil ik niet aan naar het werk omdat ik soms ook wel eens magazijnwerk moet doen (metaal, heftruck).

dus vooral de broeken zijn een probleem :D. Zwarte stofbroeken zijn ook geen strak plan ivm drie witte katten thuis ...

dus ik ben benieuwd naar jullie outfits eigenlijk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:44

Hier ook geen zwart ivm kattenharen.

Ik heb een aantal nette pantalons, met streepje of visgraatje. Daar zie je ook iets minder gauw stof enzo op. Voor in de zomer heb ik mooie linnen broeken. En ik draag ook wel rokjes af en toe. Maar het is maar net hóé netjes je moet zijn. Er zijn ook bedrijven waar je gerust in je spijkerbroek mag rondlopen natuurlijk. Als je baliewerkzaamheden in je takenpakket hebt zitten wordt 't alweer een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Koper op 23-04-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Re: Kantoormensjes, welke kledij dragen jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:46

investeren in passende broeken :p

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:46

Een pantalon of midi-rok met een blouse erop?
Ik heb een skinnyjeans van Only en die is rekbaar, dus dat vind ik ook heerlijk zitten.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:49

Maar als je nu die kleren echt voor je werk houd en zodra je thuis bent weer uit doet, deed ik ook.

Had vaak jurkje met jasjes of dus zwarte pantalon met truitje en jasje of nette blouse. Ook had ik rokjes met een truitje of blouse of iets dergelijks. En bij ons waren jeans echt not done..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:53

Inderdaad een pantalon met een nette blousse erboven.
En zoals Elan_vg ook al aangeeft, die thuis consequent uitdoen en uit de buurt van je katten houden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 17:55

Ohja, om het moeilijker te maken, 2-3 dagen in de week ga ik vanuit werk rechtstreeks naar de paarden. Daar wissel ik soms om naar een rijbroek, maar als het enkel voeren is loop ik er zo tussen :D

Jurken/rokken zijn niet echt praktisch ivm occasioneel werk op de heftruck/magazijn, dus bij voorkeur wel broeken - 3-kwart - shorts.

We komen niet echt veel met klanten in contact, jeans is zeker toegelaten, de bazen lopen ook in jeans met een hemd erop, de vrouwen in jeans / nette broek met truien oid. een blouse vind ik momenteel nog veel te fris, maar tips naar de zomer toe mogen ook (zeker omdat mijn bovenarm vol getatouëerd is zal ik wel iets nodig hebben dat fris en luchtig is, maar niet té kort valt op de armen en niet doorzichtig is :D)

Ik ben ook eerder benieuwd naar jullie outfits (en ev voorbeelden :D).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:59

Echt heel wisselend, van zwarte pantalon tot donkerblauwe jeans tot soms een rok.
Dan meestal een blouse/top/tuniek me jasje of net vest.

Je hebt natuurlijk jeans en jeans...

Dit bijv:
Afbeelding
Is iets heen anders dan dit:

Afbeelding
Of dit:

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:00

Meteen thuis broek uit vanwege katten was voor mij eens maar nooit weer. Dat moest toen echt, kat was allergisch voor de hooistofmijt die in het stro op stal zat.

Ik heb een mooi zwart jasje en dat gaat inderdaad aan als ik de deur uit ga en uit zodra ik weer thuis ben. Maar met broeken vind ik dat veel te veel gedoe. Ik wil graag ontbijten zonder dat ik me daarna weer hoef te verkleden en als ik in de middagpauze naar huis ga om het kattenspul even te voeren wil ik daar ook niet een andere broek voor aantrekken.
Vandaar mijn keuze voor broeken waar je niet zo heel gauw haren op ziet. Ik heb er bij voorbeeld eentje in blauw met grijs, en eentje die groen is met twee verschillende kleuren bruin. Allebei nette broeken en allebei niet zwart.

Als jeans okee is zou ik lekker dat doen. Kun je ook makkelijk mee naar stal. Spijkerbroek gewoon aan naar je werk, op de dag dat je vanuit je werk naar stal moet wordt dan die broek je stalbroek, die je dan nog een paar dagen op stal kunt dragen naast een nieuwe, verse, schone spijkerbroek voor naar het werk. Althans ik weet niet of je op stal in je spijkerbroek rondloopt maar ik wel. Ik heb spijkerbroeken met een klein beetje elastisch spul er in (zijn m'n rijbroeken) en daar kun je ook prima een dag mee achter een bureau zitten.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:07

Duhelo schreef:

Daar verstond ik geen heftruck en magazijn e.d. onder. Vandaar mijn verwarring aangezien ik het over een accountantskantoor heb. Dat is spreekwoordelijk toch wel andere ' koek'

Ik denk dat jij in mijn gewone casual kleding van thuis wel naar je werk kan, jeans en dan heb ik écht geen gatenjeans maar nette jeans en truitje of blouse erboven. Ik draag trouwens ook graag jurkjes.
Voordeel van mij is dat ik de paarden thuis heb en me dus gewoon direct kan omkleden naar mijn casual kleding.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:19

Ik heb gewoon een jeans of rok aan met meestal een blouse.
Soms een shirt met vestje of nog ergens een jasje overheen. Verschilt heel erg.
Bij de H&M hebben ze fijne stretchjeans die net zo lekker als een joggingbroek zitten.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:25

Idd jeans met stretch, knellen niet af. Ook bij Vero moda, only en pieces te koop, fijne broeken

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:34

Nog een kantoormiepje hier :o

Wij hadden eerder ook een witte kat maar had altijd kledingrollers in huis! Vooral die van de ikea zijn super fijn!
Meestal draag ik een zwarte broek met zwarte enkellaarsjes en de ene keer een blouse de andere keer gewoon een wit shirtje met een vestje maar kleding ideeën zijn ook hier welkom begin me een beetje "saai" te voelen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:48

Ik mag gewoon jeans dragen, maar idd, ik kies wel een nette. Verder een leuk shirt met een mooi vestje of blazertje.

Ik heb ook twee hele fijne pantalons ooit in een bruine en blauwe variant gekocht,kreukvrij en zitten fijn en nu helaas aan het slijten.

Verder ook een paar tuniek achtige jurkjes, met een maillot en laarzen in de winter of een panty en een laag hakje in de zomer.

Als ik zeker weet dat ik geen mensen te woord hoef te staan dan durf ik in een sweater met gympen te komen. Maar dat is maar vier keer per jaar ofzo.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:04

Ik draag meestal een jeans met een beetje stretch op kantoor, eentje die lekker zit en toch netjes is :) Daarop draag ik een hemdje en meestal nog een V-hals truitje. Ik kom zelden in contact met klanten, maar als er occasioneel eens een bezoeker langskomt moeten we toch een beetje netjes zijn :+

Als ik na het werk naar de paarden ga loop ik er ook gewoon zo tussen, dat is natuurlijk het voordeel van een jeans :) Het enige wat ik dan doe is andere schoenen aantrekken, want op het werk draag ik wel nette schoenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:10

Ik vind de dames pakken van H&M erg fijn zitten. Topje onder de blazer maakt het wat minder warm, of een mouwloos shirt met opstaand kraagje. Goede pasvorm en mooi zakelijk maar niks om direct mee door naar stal te gaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:03

Elan_GV schreef:
Duhelo schreef:

Daar verstond ik geen heftruck en magazijn e.d. onder. Vandaar mijn verwarring aangezien ik het over een accountantskantoor heb. Dat is spreekwoordelijk toch wel andere ' koek'

Ik denk dat jij in mijn gewone casual kleding van thuis wel naar je werk kan, jeans en dan heb ik écht geen gatenjeans maar nette jeans en truitje of blouse erboven. Ik draag trouwens ook graag jurkjes.
Voordeel van mij is dat ik de paarden thuis heb en me dus gewoon direct kan omkleden naar mijn casual kleding.

stond in mijn OP hoor, maar het is inderdaad van het ene uiterste in het andere. n, ik sta zelden in het magazijn. Maar ik weet nooit op voorhand wanneer...
Casual is voor mij een jogging en sweater, niet echt geschikt dus :D.

die pakken van de h&m klinken goed. en even zoeken zchter stretchjeans die niet zo skinny zijn :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:21

Jeggings misschien? http://www.kiabi.nl/super-skinny-jeggin ... 05#C420204#&ns_mchannel=sem&ns_source=google&ns_campaign=pla&utm_medium=sem&utm_source=google&utm_campaign=pla
Dat ziet er uit als een jeans, voelt als een jeans, net zo dik als een jeans, maar dan super elastisch. Ziet er dus netjes uit als je er een nette trui of blouse op draagt.
Of een t shirt met een vestje of jasje, ziet er netjes en gekleed uit en als je het magazijn in moet kun je evt een oud vestje aan doen zodat je bovenkleding in ieder geval schoon en netjes blijft.

Verder elastische jeans van C&A of H&M, die drukken niet zo in je buik en knellen niet.

Met jeans bedoel ik zoiets als de bovenste wat Ladymadonna laat zien hierboven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:24

Goede kwaliteit stretch jeans aanschaffen, afhankelijk van je figuur even uitzoeken welke. Wel verstandig om de highwaist te nemen, blijven vaak beter zitten. Jeans met stretch worden toch iets wijder in het dragen en heb je ze in de taille dan zakken ze niet af. Esprit, Levi's, Only , H en M hebben goede jeans.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:31

Ik zou lekker investeren in een prettig zittende donkere jeans, een vestje(s)/blazer(s) en basic topjes/blousejes voor eronder. Handig en net voor op kantoor en ook functioneel voor op de heftruck.

http://www.beautylab.nl/wp-content/uplo ... kjeans.png (jeans kan natuurlijk ook iets minder donker ivm kattenharen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:45

Als je jeans mag dragen, vaak ook nog in het magazijn werkt en ermee door gaat naar stal zou ik lekker een paar simpele maar prima spijkerbroeken kopen bij Primark. Lekker betaalbaar, als ze vies worden, geen probleem.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:56

Ik ben zo blij dat ik elke dag in uniform moet lopen (ik ben militair). :D Zou ook echt niet weten wat ik aan moest trekken.. werk ook op kantoor en kom tussendoor vaak op werkplaatsen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:07

Femm_k schreef:
Ik ben zo blij dat ik elke dag in uniform moet lopen (ik ben militair). :D Zou ook echt niet weten wat ik aan moest trekken.. werk ook op kantoor en kom tussendoor vaak op werkplaatsen.

haha, idd, vroeger was het simpel, een werkbroek en bovenkleding van het werk. Maar nu ...

Die elastische jeans van de c&a heb ik,, maar ik heb de indruk dat ze niet uitrekken maar net krapper worden (en nee, ik ben niet aangekomen :D)
deze drukken op mijn buik (en die is vrij plat) en knieholtes. Mss even kijken om maat 40 of 42 te halen ipv 38.

bedankt voor de linkjes!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:20

Licht er net aan bij wat voor bedrijf je werkt.
Bij ons komt het allemaal niet zo krap. Spijkerbroek, gekleurde broek, t-shirt, vest, trui, blouse. Alles mag en kan :')
Ik draag dan ook kleren die ik ''dagelijks/normaal'' (of hoe zeg je dat :P ) ook draag, en hoef er dus ook niet overna te denken (en mijn kledingkast er op aan te passen) :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:25

ik zou ook graag zo normaal zijn ...
Helaas bestaat mijn dagelijkse kloffie uit paardrijbroeken en fleecetruien / topjes en is "echte" kledij enkel van doen als we ergens op bezoek moeten :D