Welke zakelijke (lees: stevige) laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Welke zakelijke (lees: stevige) laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:11

Vorig jaar heb ik van mijn lieve man een Toshiba laptop gekregen, maar dat blijkt toch wel een miskoopje -O-
Zoals gezegd: ik heb een lieve man, dus na mijn veelvuldige gemopper :') , zei hij dat hij wel de helft bij wilde leggen als ik over een maandje (vakantiegeld *\o/* ) een nieuwe koop.
Ik heb in iedere geval al besloten dat ik een "zakelijke" laptop wil; eentje met een stevige, degelijke behuizing die tegen een stootje kan. Het gebruik mag wel intensief genoemd worden, niet alleen omdat hij veel/lang wordt gebruikt, maar ook omdat hij niet altijd (of eigenlijk: zelden :+ ) gewoon netjes op tafel staat, veel rondgedragen wordt, wel eens per ongeluk van een bankleuning afglijdt etc.

Voor wat betreft de 'specs'; dààr zie ik door de bomen het bos niet meer. Al die afkortingen, cijfers etc. -O-

In Jip en Janneke taal wil ik:

#stevige behuizing
#vlot..nee: razendsnel tussen meerdere dingen kunnen schakelen
#tekstverwerking en surfen
#licht tot medium foto's bewerken of een filmpje knutselen
#14/15 inch
#een dvd drive/brander
#budget: max 900,-

Wie heeft er nog aanvullende tips voor mij? Wie heeft er suggesties en ervaringen voor mij?
Ik hoor het graag van de Twokkers!! :D

MarlindeRooz

Re: Welke zakelijke (lees: stevige) laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:14

Eerlijk? Even doorsparen en een macbook air kopen.

Accuduur is geniaal, ding weegt niks. En de behuizing is metaal. Erg snel en wordt niet zoals een windows laptop na 1 jaar zo traag dat je er moordneigingen van krijgt.

Ik sleep mijn macbook letterlijk overal mee naar toe, we zijn echt getrouwd. :j

Hij heeft geen DVD driver maar dat kan je extern aansluiten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:19

Inderdaad doorsparen en voor een macbook gaan. Een pro of air. Dat is jouw keuze. Hier heb ik de pro liggen. uit mijn hoofd uit 2011, ding heeft nog nooit iets gehad. En "loopt" inmiddels al met een flinke deuk in de behuizing rond. Omdat vriendlief hem heeft laten vallen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:20

Mijn vriend zit naast me en kon het niet laten even te reageren :Y)

Hij denkt aan een Peaq. Het is officieel het merk van de Media Markt maar gemaakt door Lenovo. Goeie prijs-kwaliteit verhouding, aluminium behuizing en een SSHD; dus lekker snel met opstarten. Daarnaast een losse videokaart wat heel erg mee gaat helpen met foto’s bewerken.

De Peaq waar hij het over had was E 749 (Peaq PNB P1115-I5NL ALU).

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:21

Macbook air zou ik niet doen. Ivm het niet hebben van een optische drive, laat staan dvd brander. Beter kan je een Macbook Pro nemen als je voor Apple wilt gaan, (en dan een externe optische drive eventueel)
De air is imo te delicaat voor 'af en toe van de bank vallen'

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:22

Thinkpad wel eens naar gekeken? Geen idee wat de specs daarvan zijn maar geloof dat ze niet super duur zijn.

Twee klasgenoten van mij hebben er 1 en als ik zie wat ze gooien en doen met dat ding heb ik echt medelijden met die laptops. En onderdelen schijnen ook vrij goedkoop te zijn en makkelijk te vervangen omdat het allemaal niet zo in elkaar gedrukt zit.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:30

Thinkpad is idd super stevig. Beetje lomp misschien maar verder wel wat jij zoekt. Smalle laptops hebben vaak geen cd drive meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:33

Dell misschien een idee ex had er een en die heeft lang zijn werk goed gedaan en altijd heen en weer mee naar werk in een tas naar klanten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:36

karuna schreef:
Dell misschien een idee ex had er een en die heeft lang zijn werk goed gedaan en altijd heen en weer mee naar werk in een tas naar klanten

Geloof dat veel huidige Dell laptops geen cd drive hebben. Ik heb er iig een (super tevreden over. Zakelijke laptop met erg goede accu en SSD) maar zonder cd drive. Ook betwijfel ik of ie bestand is tegen van de bank vallen, denk dat veel laptops daar niet zo goed tegen kunnen.

Ik mis 'm niet overigens, cd speler heb je bijna nergens meer voor nodig. Denk dat een cd speler je keuze wel beperkt MamaMiesje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:37

Ja kan er tegen. Ook tegen erop bonkende herders. Ex had een met drive (laten inbouwen) en een externe drive daarna ook nog, werd de hele dag gebruikt voor software werk en hard rekenen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:40

Zijn de Thinkpads allemaal van Lenovo? Ik heb daar nu een tablet van, maar om nou te zeggen dat die SUPER werkt... Of is dat appels met peren vergelijken?
Lomp maakt me niet uit; hoe lomper hoe steviger, denk ik zo ;)

MacBooks..ja..prachtig idd :j Maar ik denk echt dat ik die gewoon té mooi vind om zo "grof" behandeld te worden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:42

karuna schreef:
Ook tegen erop bonkende herders.

:')
Tegen de meneer van een laptopwinkel: "Is deze bestand tegen bonkende herders en jongetjes van 10 die minecraft spelen?" _O-

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:43

Tablet die niet van Samsung of Apple zijn, zijn meestal niet echt te vergelijken met laptops nee. Das toch wel andere koek.
Volgens mij werken die dingen best goed. Ik overweeg ook om er 1 aan te schaffen als ik toe ben aan een nieuwe (icter in opleiding :')) en ik houd niet van rotzooi! Kijk vooral even naar eentje met ssd ipv hdd. Die zijn echt een heel stuk sneller!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:45

Witte herder is best lomp en ruim 40 kilo. Maar laptop kon er tegen. :D met 10 jarige minecraft spelende jongetjes geen ervaring mee.

En ex is een heel zware gebruiker van laptops. Werkt met mega databases en berekeningen. Vaak met een tweede scherm eraan gekoppeld en laptop heeft zich altijd goed geweerd. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-04-16 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:46

Ik lees net op Wikipedea (en we weten allemaal, wat daar op staat is waar! :') ) dat de Thinkpads in 2003 de ENIGE toegestane laptops in het ISS waren, zó goed waren/zijn ze :+
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 22-04-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:47

Mijn Dell is de 10 jaar al gepasseerd en ik werk er nog steeds mee. Hij is overal al eens vanaf gevallen, zelfs van de trap en heeft daar dus nooit wat aan over gehouden. Heb in de tussentijd nog een bijna 15 jaar oude HP in gebruik gehad, die kon ook veel hebben en hij deed het eigenlijk nog, alleen het beeldscherm werd slecht.

Die moderne laptops vind ik er eigenlijk allemaal vrij kwetsbaar lijken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:50

Ik heb een Lenovo thinkpad, uit de professionele serie maar die was wel bijna 2 keer jouw budget nieuw 8-)

Heel fijn apparaat, goede klantenservice maar die heb ik ook via de professionele weg en niet via de mediamarkt ofzo. Laptop gaat al ruim 5 jaar mee en heb alleen eenmaal de accu vervangen. Mijn laptop werkt zeer regelmatig los van het snoer. Ik heb ook gewoon nog een dvd-drive. Bij ons thuis hebben we allemaal Lenovo en ook de niet professionele laptops. Maar de thinkpads zijn wel het fijnst :+

Ik vind niet dat je de laptop kan vergelijken met een tablet. Wij hebben ook de nodige andere merken gehad zoals Asus, Acer en Toshiba maar die zijn allemaal vlot vervangen bij ons.

Ik kan mij eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst mijn laptop op een tafel had, hij balanceert regelmatig op een armleuning, op schoot, op de rand van mijn bed....

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:51

MamaMiesje schreef:
Ik lees net op Wikipedea (en we weten allemaal, wat daar op staat is waar! :') ) dat de Thinkpads in 2003 de ENIGE toegestane laptops in het ISS waren, zó goed waren/zijn ze :+

Denk dat dat dan vooral komt omdat ze zo robuust zijn :') weinig laptops die de dampkring overleven denk ik :+

Edit: @marloes, acer en Toshiba zijn dan ook wel de twee rotste merken :') asus ben ik wel tevreden mee, daar heb ik er momenteel 1 van. Behalve dat het toetsenbord rot is is hij technisch wel super!

Mijn vorige was een acer, die heb ik nu 12 jaar en in theorie doet ie het nog, je hebt wel eruug veel geduld nodig :') maar dat is zeldzaam voor acer.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:58

Koekeroekus schreef:
MamaMiesje schreef:

Denk dat dat dan vooral komt omdat ze zo robuust zijn :') weinig laptops die de dampkring overleven denk ik :+

Edit: @marloes, acer en Toshiba zijn dan ook wel de twee rotste merken :') asus ben ik wel tevreden mee, daar heb ik er momenteel 1 van. Behalve dat het toetsenbord rot is is hij technisch wel super!

Mijn vorige was een acer, die heb ik nu 12 jaar en in theorie doet ie het nog, je hebt wel eruug veel geduld nodig :') maar dat is zeldzaam voor acer.

Een Asus was mijn vorige en die heeft nooit fatsoenlijk gewerkt... Die maakte geluiden alsof ie op ging stijgen als je er een dvd mee wilde afspelen.... :7

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:00

Whaha das niet goed nee! Denk dat je bij elk merk wel uitzonderingen hebt! Mijn asus is super stil en maakt alleen wat lawaai als ik volle cpu belasting heb.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:05

Koekeroekus schreef:
Whaha das niet goed nee! Denk dat je bij elk merk wel uitzonderingen hebt! Mijn asus is super stil en maakt alleen wat lawaai als ik volle cpu belasting heb.

Ben er meerdere malen voor mee terug geweest maar ze hebben het nooit kunnen oplossen... Maar dat was niet het enigste probleem wat ik had met de Asus. Voor mij komt er echt niets anders meer dan een Thinkpad. Dan spaar ik maar wat langer door :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 19:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:29

Mijn Dell maakt al jaar en dag overuren. Stuitert wel eens maar gaat nog steeds van jetje.
Heb er laatst een SSD bij gehangen. Dell Latitude E6500.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:31

Morganlefay schreef:
Mijn Dell maakt al jaar en dag overuren. Stuitert wel eens maar gaat nog steeds van jetje.

Hier ook een Dell Latitude die het hele land door wordt gesleept. Ding is zo snel als een tierelier, weegt niet heel veel en heeft al de nodige valpartijen overleefd. Nieuwprijs weet ik niet - ik heb een refurbished model gekocht voor 250 euro (aanrader :D ). Enige nadeel is dat er geen cd-dinges-ingang bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:13

Szan schreef:
Morganlefay schreef:

Hier ook een Dell Latitude die het hele land door wordt gesleept. Ding is zo snel als een tierelier, weegt niet heel veel en heeft al de nodige valpartijen overleefd. Nieuwprijs weet ik niet - ik heb een refurbished model gekocht voor 250 euro (aanrader :D ). Enige nadeel is dat er geen cd-dinges-ingang bij zit.

Bij mij wel, tja bedrijfslaptop met wat aanpassingen ;) en verlicht toetsenbord.