Mij laten lijden door angst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Mij laten lijden door angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 19:55

Hoi.

Mijn moeder en ik willen dol graag naar een super mooie musical alleen die draait in scheveningen. Dat ligt bij Den Haag en ik vind dat toch eng. En dan bedoel ik eng ivm alle aanslagen. Wat zouden jullie doen? Je laten lijden door angst of je verstand gebruiken en zeggen gewoon doen.

Ik hoop dat jullie mij iets van tips kunnen geven.

Groetjes Yenni.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:57

Gewoon lekker gaan :j
Er kan altijd iets engs gebeuren he, niet bij na denken en gewoon de dingen doen die je graag wil doen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:57

Gewoon gaan. De kans dat er een aanslag is precies op het moment dat jij daar zit is zo nihil. En je zou ook onderweg een ongeluk kunnen krijgen of in je buik kunnen worden gestoken door een wildplasser die zoveel drugs op heeft dat hij denkt dat jij hem aanvalt.

Ik bedoel maar. En ik denk sowieso niet dat Scheveningen hoog op het lijstje van Isis staat. Want het is Scheveningen.

edit: Je bent 15 en dan snap ik je angst wel. Maar je hoeft echt niet bang te zijn, angst is een héle slechte raadgever.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:59

Ben er vorige week nog geweest, ik leef nog steeds! :D

Er kan altijd, overal iets gebeuren. In Den Haag, in Amsterdam en in Lutjebroek. Als je je door dit soort gedachten laat leiden, dan kom je nooit meer verder dan de huiskamer. En dan ga je dood van verveling ;).

BigOne

Wat denk je zelf als je nuchter na denkt?? Toegeven aan angst voor iets wat niet vaststaat dat het gebeurt is hetzelfde als stoppen met leven. Morgen kun je van de trap rollen, net zo goed ernstig. Het is juist wat terroristen willen bereiken met aanslagen, mensen zo bang maken dat ze niets meer durven. Beetje cynisch gezegd maar laat je niet kisten :D en geniet van de musical.

Siepie

Als je zo gaat denken, wat kan je dan nog wel? :)
De kans is niet heel groot dat er een aanslag is precies waar jij bent, daarnaast kunnen er zoveel meer erge dingen gebeuren. Dan kun je net zo goed helemaal thuis in bed blijven liggen en zelfs dan kan er nog wat gebeuren.
Gewoon gaan, waarom zouden wij ons plezier laten verpesten door zulke zieke mensen? -O-

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 20:01

Jullie hebben gelijk. Ik ben zo iemand die vrij bang aangelegt is. En zich dus gek maakt met gedachtes.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:02

Sowieso niet laten lijden door angst, maar ook niet laten leiden..

En inderdaad, er kan zoveel gebeuren, als je daarover na moet denken kom je helemaal nergens meer (en ja, ook thuis gebeuren ongelukken..)

Natuurlijk kun je voor jezelf wat zekerheden inplannen: kijk waar een nooduitgang is bijvoorbeeld. Een beetje gezond verstand gebruiken is nooit weg, maar sla niet door hierin ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:03

Ik ga morgen naar die musical :D . Joh als je zo blijft denken dan kun je straks nergens meer heen.. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:04

Gewoon gaan en genieten van de musical. Iets engs kan je overal gebeuren en op elk moment of niet. Dan leef je je hele leven in angst en dat is niet te doen.

En ik ben pas ook naar een concert geweest in Amsterdam. Ja dan gaat even door je hoofd o ja in Parijs maar daarna ook van ja als het gebeurt gebeurt het. Kun je toch niet voorkomen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 20:06

Marocje schreef:
Sowieso niet laten lijden door angst, maar ook niet laten leiden..

En inderdaad, er kan zoveel gebeuren, als je daarover na moet denken kom je helemaal nergens meer (en ja, ook thuis gebeuren ongelukken..)

Natuurlijk kun je voor jezelf wat zekerheden inplannen: kijk waar een nooduitgang is bijvoorbeeld. Een beetje gezond verstand gebruiken is nooit weg, maar sla niet door hierin ;)

Haha zie het nu pas. Oeps... Mam zei net ook al dat we dan evt overdag kunnen gaan.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:12

Gewoon gaan en genieten! Ik ben vorige week in Istanbul geweest en het was fantastisch! Veel mensen verklaarden me voor gek, maar je kan bij wijze van ook niet meer naar Parijs denk ik dan maar. Ik had veel meer spijt gehad wanneer ik had besloten om niet te gaan. :)

Yenni

Re: Mij laten lijden door angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 20:21

Dank jullie voor de reacties. Ik ga alles eens op een rijtje zetten.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:22

Angst is een slechte raadgever

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:25

Als je veel last hebt van angst, zou het best goed zijn hier een keer met iemand over te praten. Een psycholoog bijvoorbeeld. Die kan je verschillende handvaten aanreiken waardoor je sommige angst gedachten kan omzetten in meer positieve gedachten. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je je zo angstig voelt, vooral als het eigenlijk een heel leuk uitje moet zijn!

De kans op een aanslag is nog altijd veel kleiner dan heel veel andere vervelende gebeurtenissen die je kunnen overkomen. Helaas is de impact van zo'n aanslag erg groot, waardoor jij niet als enige angst ervaart! Ga lekker naar de musical en geniet ervan!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:06

Dank jullie <3

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:07

Gaan! Ben afgelopen week bij Guus Meeuwis in het theater geweest.. Heb er natuurlijk wel even aan gedacht.. Maar niks gebeurd uiteraard!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:11

Gewoon lekker naar de musical gaan.
Middag of avond genieten met je moeder.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:15

Ik zou gewoon.

De kans op een ongeluk in verkeer is groter
Maar snap je wel hoor ! Als je er bang voot dat er Iers gebeurd kan je beter thuis blijcen want er kan overal wat gebeuren

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:25

Ik woon hier in het oh zo enge Den Haag, niks engs aan hoor :(:)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:26

Gaan.

Zondag zit ik met zus in het Circustheater in Scheveningen. Wij gaan naar Beauty and the Beast.
En geen moment nog bang geweest voor een aanslag, en ook niet van plan dat te worden.
Volgende week zondag staat er dagje Bellewearde Park op de agenda.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:30

Gewoon gaan en geniet ervan!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:33

Dank jullie. Ik ga er goed over na denken. Slaap lekker! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:36

Gewoon gaan... grof gezegd is de kans dat je een auto ongeluk veeeeel groter... angst is meest slechte raadgever die er is

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:37

Dus jullie zeggen dat dat gevoel van angst "fout" is? Of in ieder geval niet juist of teveel aanwezig?