Gebruikt worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Gebruikt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 20:45

Ik ben er helemaal kapot van, voor de zoveelste keer heeft een man mij alleen maar gebruikt voor de *. Deze keer heb ik er zelf een punt achter gezet, hij beloofde mij alles enz. Begin dit jaar naar Australie geweest, daar aangerand in een hostel, wist met een smoes te ontsnappen en had gelukkig een andere kamer gekregen. Ook in disco's enz, blijven mannen opdringen, proberen te zoenen enz. Zelfs tot twee keer toe bijna depressief geweest doordat ik toch verliefd ben geworden. Mijn ouders zeggen dat ik hiermee moet stoppen, met daten en mij op mijn eigen carriere/leven moet focussen. Maar ik snap het niet, wat doe ik verkeerd? Waarom zien mannen mijn niet als serieus relatiemateriaal? Ik wil gewoon een leuke man tegenkomen die mij vaak wil zien, leuke dingen wil doen enz...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:54

Misschien ligt het aan je houding en uitstraling :)

Edit: het kan zijn dat je de verkeerde treft, maar dat heb je grotendeels zelf in de hand. (Zegt een Pro :') )
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 21-04-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Re: Gebruikt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:58

eenitraM schreef:
*kijkt in profiel en trekt en meteen conclusies*

Misschien ligt het aan je houding en uitstraling :)

Waar slaat dit nou weer op? :=

Wat vervelend dat dit allemaal gebeurd is, TS! Maar ergens moet ik je ouders wel gelijk geven. Het klinkt nu alsof je veel verschillende mannen in een korte tijd hebt gehad. Zeker wat in Australië is gebeurd, heeft tijd nodig. "Je kan niet van een ander houden voordat je van jezelf houdt." Met andere woorden, zorg eerst dat je zelf lekker in je vel zit voordat je iemand binnenlaat in je leven! Ik las ook in een ander topic dat je gestopt bent met je studie, omdat je depressief werd. Ga op zoek naar een leuke (thuis)studie die bij je past en krijg eerst alles weer in het gareel. De rest komt daarna wel :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:59

Je bent nog jong, probeer je inderdaad even te richten op je toekomst ipv mannen. Geloof mij maar, dat is echt niet verkeerd voor je :p

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:02

Misschien ben je te makkelijk het bed in krijgen?
Dat mannen denken dat het jou ook alleen daarom te doen is, dat je zoiets uitstraalt.
Jouw topic titel zegt het ook al: gebruikt worden.
Maar je laat het ook gebeuren, omdat je denkt dat je iemand dan aan je bindt.

Het advies van je ouders opvolgen lijkt mij ook wel verstandig.
Als je eigen leven op orde is en je bent onafhankelijk, daar heb je ook meer aan.
Nooit afhankelijk worden van een man, als het niet hoeft.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:14

Liefste meid, los van al die vervelende andere mannen: als iemand je aanrandt, is het niet je eigen fout. Nooit. Iemand die jouw grenzen niet respecteert, mag je niet doen afvragen "was het mijn fout?" Dan ben jij het slachtoffer en absoluut niet in fout.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:16

Je had nooit aangerand mogen worden, ongeacht wie je bent, wat je uitstraalt of je houding :(:)

Maar ik ben het wel eens met je ouders. Een relatie is nooit het einddoel, maar een optionele aanvulling. Ga voor je eigen geluk, zorg daar zelf voor. Focus je op opleiding/carriere, je vriendinnen, familie en sport. Zorg ervoor dat je je zaakjes zo geregeld hebt dat jij er gelukkig van wordt. Als je daarnaast nog iemand treft die daar aanvulling op kan geven; leuk! Maar het is optioneel! Je hebt geen vriendje of vriendinnetje nodig om gelukkig te worden :*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:18

Profiel is leeg....tja ....

Maar wat je oogst........

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:21

Niemand maar dan ook niemand mag over jouw grenzen gaan.

Maar hoe duidelijk zijn jouw grenzen, hoe ga je on met aandacht. Er zijn maar weinig relaties die beginnen met een one night stand.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:26

Barbet schreef:
Misschien ben je te makkelijk het bed in krijgen?
Dat mannen denken dat het jou ook alleen daarom te doen is, dat je zoiets uitstraalt.
Jouw topic titel zegt het ook al: gebruikt worden.
Maar je laat het ook gebeuren, omdat je denkt dat je iemand dan aan je bindt.

Het advies van je ouders opvolgen lijkt mij ook wel verstandig.
Als je eigen leven op orde is en je bent onafhankelijk, daar heb je ook meer aan.
Nooit afhankelijk worden van een man, als het niet hoeft.

Volgens mij hebben jij en ik elkaar ook eens in PB gesproken TS. Als jij diegene was, ga ik mee met Barbet. Dit heb ik toen al gezegd. Je gedrag rechtvaardigt dit soort gebeurtenissen niet, maar het zorgt er helaas wel voor dat het gebeurd. Wees wat harder to get, ookal vind je iemand nog zo leuk. Je moet jezelf behoeden TS! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 00:48

Volgens mij mag TS helemaal zelf bepalen hoe snel ze met iemand in bed duikt en dienen mensen haar te respecteren om wie ze is, hoe snel ze ook besluit om over te gaan tot seks.

Wat het wellicht wel kan zijn is een probleem in verwachtingen, waarbij je niet alleen de druk voor jezelf te hoog zet, maar ook bij degene met wie je heel graag iets aan wilt gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 00:52

Gedeeltelijk met Emma eens maar... als je met iemand sekst om het seksen en jij voelt je er verder prima bij: vooral doen. Maar seksen met iemand omdat je denkt dat het zo hoort/omdat hij het graag wilt/omdat je denkt dat je dan een relatie krijgt/omdat je denkt dat je dan van waarde bent: NEE. Grote rode vlag.

Ik vind TS niet onafhankelijk en sterk overkomen in haar andere topics. Ga eens op onderzoek uit waarom het jou telkens overkomt, wat doe jij (of doe jij juist niet) waardoor mensen over jou grenzen gaan en jij het gevoel krijgt gebruikt te worden?

En misschien ligt het niet aan jouw houding maar aan de mannen die je uitzoekt. Vis je in een vijvertje met alleen maar eikels?

Is therapie een optie?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 00:54

Ga eerst eens van je eigen kracht uit :D Wees zelfstandig en onafhankelijk. Jij hebt geen man nodig, zij hebben jou nodig. Wanneer jij dat wilt :) Ik zou inderdaad ook lekker stoppen met daten en aan jezelf werken. Zelf leuke dingen doen, alles zonder mannen in je leven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 01:16

Meestal is het verstandig om te wachten met het doen zeg maar da kan je kijken hoeveel geduld ze hebben en dan nog gebeurt het helaas regelmatig dat ze dan alsnog weg zijn. maar dat ligt aan hun disrespect en niet aan jou maar kijk gewoon een beetje uit en luister naar je gevoel, verliefd worden doe je niet expres. dat gebeurt gewoon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:36

Emmaa_ schreef:
Volgens mij mag TS helemaal zelf bepalen hoe snel ze met iemand in bed duikt en dienen mensen haar te respecteren om wie ze is, hoe snel ze ook besluit om over te gaan tot seks.

Wat het wellicht wel kan zijn is een probleem in verwachtingen, waarbij je niet alleen de druk voor jezelf te hoog zet, maar ook bij degene met wie je heel graag iets aan wilt gaan.

Het maakt idd geen drol uit hoe snel je seks met iemand wilt hebben, heel persoonlijk. Maar om dan daarna te 'klagen' dat je gebruikt wordt voor de seks... Tja. Als je dat niet wilt, zorg dan dat je eerst een relatie hebt en ga na ruime tijd pas met iemand naar bed zodat je weet wat je aan diegene hebt.
Want zoals ik het lees was de seks wel vrijwillig en niet gedwongen, wat het verhaal uiteraard zou veranderen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:41

Aangezien ik totaal niet meer kan tellen, neem ik alles terug.. Maar komop zeg.. Grow a backbone en weiger zulke types...
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 23-04-16 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:46

Ik vind het eigenlijk redelijk zorgwekkend dat iemand van 16 praat over "de zoveelste keer dat ze voor seks is gebruikt". Maar goed, ik zal wat dat betreft misschien wel erg oud (en ouderwets zijn) maar als je 16 bent en je hebt regelmatig seks met verschillende mannen, lijkt dat me eigenlijk de kern van het probleem. Neemt niet weg dat het erg akelig voor je is dat je je nu zo voelt.

*edit* nog even een toevoeging: je praat over mannen, maar gezien je leeftijd mag ik toch hopen dat je op zoek bent naar een leuke jongen, niet naar een (oudere) man. Ik denk dat je goed naar je ouders moet luisteren, vaak hebben ze stiekem toch wel gelijk (zegt deze moeder met een bijna zestienjarige dochter ;-).
Laatst bijgewerkt door chevax op 23-04-16 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:48

Misschien met jezelf afspreken, en eventuele vriendjes duidelijk maken dat je het eerste zes maanden dat je iemand kent, geen seks hebt, en ook alleen zoenen en knuffelen als er anderen in de buurt zijn, die je eventueel bij een opdringerige man kunnen helpen. Hebben ze dat geduld niet, helaas pindakaas!

en mooie zin inderdaad, jij hebt geen man nodig om gelukkig te worden. Écht niet! Geniet van het single zijn, ontwikkel jezelf!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:52

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar waar zien jullie dat TS 16 zou zijn? In een ander topic lees ik dat ze 23 is.

Als je de volgende keer een leuke, spontane man vindt, probeer dan minimaal een maand (ik zeg maar wat, maak voor jezelf een tijd aan) geen seks te hebben. Daarmee bescherm je jezelf.
Ik heb zelf geen ervaring verder, ben ook slechts 18 ;) Het lijkt me alleen een handige zet, dan kan je eerst kijken of het op andere vlakken goed klikt, en of jullie wel blij met elkaar zijn en gewoon op een normale manier gesprekken kunnen voeren zonder dat het ongemakkelijk is.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:02

Is het geen idee om met een psycholoog te praten. Soms kom je jezelf dan op een andere manier tegen. Ik heb het idee dat je je doelen een beetje mist. Ga eens met iemand praten en maak je hoofd helemaal leeg, en vul het dan met positieve dingen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:52

Als je 16 bent, dan zijn deze mannen strafbaar, ook al zou je zelf ingestemd hebben. Je kunt beter eerst proberen goede Platonische vrienden te vinden . Daar heb je meer aan en het kan altijd uitgroeien tot iets meer serieus.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:01

TS is 23 dus bovenstaande is niet aan de orde.

Als je 'op zoek' bent straal je soms ongemerkt een soort wanhoop uit waar gebruik van wordt gemaakt.

War dat betreft is het advies van je ouders best goed.

Door op je studie of werk te focussen en lekker je eigen leven te gaan leiden zal je op andere manieren mensen ontmoeten en daar komen soms heel mooie dingen uit.
Laat los dat daten en kijk eens wat daar van komt.

Ik vind het trouwens best heftig dat je bent aangerand. Heb je dat al wel verwerkt?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:09

Gucci_ schreef:
Ik ben er helemaal kapot van, voor de zoveelste keer heeft een man mij alleen maar gebruikt voor de *. Deze keer heb ik er zelf een punt achter gezet, hij beloofde mij alles enz. Begin dit jaar naar Australie geweest, daar aangerand in een hostel, wist met een smoes te ontsnappen en had gelukkig een andere kamer gekregen.

Hoezo beloofde hij dingen? Niet te ver vooruit kijken hoor, 23 is nog jong *\o/*

Een relatie is leuk, maar veel vaker niet leuk :n Waarom doe je niet gewoon op je gemakkie alles?
Je hoeft geen hard to get te spelen natuurlijk, maar je moet je ook niet afhankelijk op gaan stellen. Terwijl je dit nu wel overkomt. Heel jouw bericht gaat over wat hij/zij vinden, jouw ouders vinden. Maar wat wil jij nu de komende tijd, buiten een relatie?

Mogelijk straal je iets onzekers, wanhopig uit? Er zal iets aanwezig zijn in jouw doen en laten dat jij een bepaalde indruk maakt, een indruk waar zij gebruik van maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:34

Gucci_ schreef:
Ik ben er helemaal kapot van, voor de zoveelste keer heeft een man mij alleen maar gebruikt voor de *. Deze keer heb ik er zelf een punt achter gezet, hij beloofde mij alles enz. Begin dit jaar naar Australie geweest, daar aangerand in een hostel, wist met een smoes te ontsnappen en had gelukkig een andere kamer gekregen. Ook in disco's enz, blijven mannen opdringen, proberen te zoenen enz. Zelfs tot twee keer toe bijna depressief geweest doordat ik toch verliefd ben geworden. Mijn ouders zeggen dat ik hiermee moet stoppen, met daten en mij op mijn eigen carriere/leven moet focussen. Maar ik snap het niet, wat doe ik verkeerd? Waarom zien mannen mijn niet als serieus relatiemateriaal? Ik wil gewoon een leuke man tegenkomen die mij vaak wil zien, leuke dingen wil doen enz...

Hoi Gucci,

First things first: wat GOED, dat jij er een punt achter hebt gezet! !

Maar in je trieste verhaal herken ik een aantal dingen.

Drieëntwintig zijn, jong en aantrekkelijk plus een trauma - die combinatie is *hell*.
(Ook heel erg "fijn" als je te horen krijgt over dat je zaait wat je oogst! Idem dito voor 'dat je het laat gebeuren', wat mij betreft akelige veroordelingen.)

Op zich is verliefd worden iets dat je overkomt, maar je kunt er wel een beetje in sturen. Zo is er het boek 'women who love too much' (in het Nederlands heet het geloof ik 'als hij maar gelukkig is'). Dat gaat over vrouwen die te veel investeren in hun relatie, te veel van zichzelf inleveren (of regelrecht vallen op mannen "die mij nodig hebben", iets waar deze mannen zelf soms heel anders over denken...).

En mbt trauma: helaas, na zaken als aanranding en verkrachting, als je als vrouw je grenzen kei- en keihard nodig hebt, wil het (...wel €£¥_$@$/% £₩₩$@@×%% £€₩$ nog aan toe....) nog wel eens zo zijn dat die grenzen hetzij ontbreken hetzij het totaal niet doen op het moment dat het nodig is.

Gelukkig valt hier in deze tijd veel tegen te doen, van traumatherapie tot karate.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 00:08

Ik heb er gelukkig niet zoveel last van, ik was toen zo moe dat ik een beetje in een roes was. Ik was zo slim om te zeggen dat ik even naar het toilet ging en later zou terug komen. Maar ben dus direct naar de receptie gegaan om te zeggen dat ik lastig werd gevallen.

Ik heb gewoon het idee dat ik constant bevestiging zoek bij mannen. Buiten een relatie heb ik veel doelen, maar doordat ik vaak moe ben kan ik niet zoveel. Wil mijn eigen stal beginnen, elke dag een paar uren sporten. Nog studeren, ik wil veel, maar ik moet veel rust nemen. Doordat ik veel wil, maar het niet aankan, ben ik teleurgesteld. Dan denk ik, ik kan maar beter een man zoeken en kinderen, dan kan ik rustig aan doen...
Ik wil gewoon weten waar ik een goede arts kan vinden, die mij verder kan helpen