Sinds kort heb ik mijn eerste auto, een Peugeot 107. Leuk ding, hardstikke zuinig. Hij kan best hard en is ook best pittig, maar helaas zit ik niet binnen 2 seconden op 80 km/h, iets wat veel mensen mij blijkbaar zéér kwalijk nemen. Zo kan ik mijn vaste ritje Elburg-Dronten niet eens normaal rijden zonder dat ik minstens 15 keer word ingehaald en 2 keer bijna van achteren word aangetikt door een andere auto.
Hoe doen jullie dat? Ik kan niet sneller schakelen dan ik al doe. Ik heb in december mijn rijbewijs gehaald en sindsdien heb ik de auto van mijn ouders gebruikt, een automaat. Daar is mijn bakkie natuurlijk niets bij, al is het zeker niet de kleinste auto die er is. Ik ben al niet zo zeker op de weg en ik moet eerlijk zeggen dat al die monsterlijk grote auto's die met 140 achter mij aan racen mij niet heel veilig doen voelen. Het gaat hier voornamelijk om een 80 weg waar ze op een vast punt controleren, dus mensen weten precies wanneer ze harder kunnen rijden. Ik rij echt niet extra voorzichtig/zacht, maar ik hou me gewoon als de snelheidslimiet.
Ik kan ook gewoon niet sneller wegrijden en dat merk ik overal, zelfs bij rotondes en stoplichten waar ik er ietsje langer over doe dan die 1,5 seconden, omdat ik nog erg moeten wennen aan mijn nieuwe (schakel) auto (stapje terug van die BMW waar ik in leerde rijden).
Moet ik alle mensen die mij bijna omver rijden maar gewoon negeren? En hopelijk ben ik niet de enige die zich niet serieus genomen voelt in haar niet-zo-hele-grote auto
?
Je kan er niets tegen doen en er zijn nu eenmaal mensen die heel graag voor je staan bij het volgende stoplicht
als ik mijn bui heb moeten ze toch wachten. Heb wel eens bij een dergelijk irritant persoon die bewust doorreed terwijl ik al in de versmalling zat auto stil gezet. Ik had de tijd, hij niet
.
ik heb er nooit last van dat medeweggebruikers in mijn nek zitten en ik heb een aygo. Vooral in zn 2 kun je die autootjes best wel meekrijgen in het verkeer

en ik heb m al een flinke poos. Zolang je het niet altijd doet kan zo'n auto dat best hebben hoor