Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Als ouders zakken chips, patat en worstenbroodjes naar binnenwerken, weten de kinderen niet beter en nemen ze dit heel gemakkelijk over.
DeEenhoorn schreef:ik bedoel het als in: wanneer kan een kind verantwoordelijk zijn voor zijn eigen voedingspatroon? wanneer kan deze de keuze zelf maken tussen gezond en ongezond? wanneer ziet een kind dat verband en gaat er bewust mee om?
Sammie schreef:Dat is ook zeker mogelijk, maar de ene maat is de andere maat weer niet. Dit kan per merk verschillen. Dat was vroeger ook al zo. Zo zijn er mensen die 3 kledingmaten hebben hangen.
Overigens had ik het niet pur sec over kledingmaten. Als je de dame in kwestie vergelijkt met de dames van tegenwoordig zie je toch een verschil in lichaamsvormen en vetjes.
kan ik altijd iets mee! xxCYNNxx schreef:maar die maat 36 van nu anno 2016 is eerder te vergelijken met maat 38 in de jaren 80.
Dus qua maat lijkt het naar beneden te zijn gegaan, maar in werkelijkheid zijn de maten verandert/aangepast.
Zo heb ik hier bv een broek liggen van heeeeeeeeeeeeeeel vroeger in maat 36, maar die is me toch echt net te klein. Terwijl een maat 36 van nu me eigenlijk weer net te groot is.
Heb zelfs laatst een rijbroek gekocht in maat 36...vroeger ondenkbaar; moest ik toch echt een 38 kopen om vrij te kunnen bewegen. En die maat 38 van vroeger (ja die rijbroek is nog steeds goed en te gebruiken) past me ook als gegoten, dus is ook weer niet zo dat ik nu zoveel afgevallen ben, want ben nooit stevig geweest.
Sammie schreef:Dat is ook zeker mogelijk, maar de ene maat is de andere maat weer niet. Dit kan per merk verschillen. Dat was vroeger ook al zo. Zo zijn er mensen die 3 kledingmaten hebben hangen.
Overigens had ik het niet pur sec over kledingmaten. Als je de dame in kwestie vergelijkt met de dames van tegenwoordig zie je toch een verschil in lichaamsvormen en vetjes.
Sammie schreef:purple schreef:wat vroeger gezien werd als "normaal" wordt nu vaak als dun gezien.Spoiler:
Dat is juist niet zoWaar vroeger maatje 38/40 (vergelijkbaar) normaal was is de standaard nu juist 36. Marlyn Monroe zou voor hedendaagse begrippen dus eigenlijk aan de dikke(re) kant zijn.