Van Bank wisselen, welke bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Van Bank wisselen, welke bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 17:10

Ik ben wel een beetje klaar met mijn bank. Zit nu bij Triodos, maar heb daar wel echt genoeg van. Onvriendelijke klantenservice, dagen wachten als de batterij van mijn identificeer leeg is. Steeds weer papieren reclame, stijgende kosten... Nu ik ben er klaar mee.

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe bank. Alleen ik zie door de banken het bos ook niet meer.
Wat ik zoek in volgorde van belangrijkheid:
- een klantvriendelijke bank
- internetbankieren
- app op telefoon
- geen rotzooi in mijn brievenbus
- mogelijkheid tot rood staan (als zzp'er is dat lastig blijkbaar)

Extra'tjes:
- pin kiezen
- rente op mijn betaalrekening

Wie heeft er goede, of slechte ervaringen wat betreft bepaalde banken en wil die delen? Misschien wordt mijn keuze dan makkelijker.

Flowery

Re: Van Bank wisselen, welke bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:12

Ik zit bij abn-amro en ik ben eigenlijk heel tevreden :) Geen idee hoe de klantenservice is en ik heb geen rente op mijn betaalrekening, maar verder voldoet het aan al je eisen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:13

Mijn vader heeft toen ik nog een puber was een rekening geopend voor me bij de ABN AMRO Nooit klachten gehad eigenlijk, zit er nog steeds.

En voldoet aan al je eisen. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:17

Ik zit sinds kort bij Knab en dat bevalt me prima. Is alleen voor zakelijk dan, niet privé. Maar ze voldoen volgens mij aan al je wensen, alleen het rood staan weet ik niet zeker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:18

Ik zit bij Rabo maar wilde eigenlijk naar Triodos :') kan ik beter niet doen dus.
Ik ben heel tevreden over Rabobank maar wilde eigenlijk een wat meer verantwoorde bank :P

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:22

Ik ben erg tevreden met de ING; je hebt geen reader nodig en dankzij de app kun je simpel vanaf je telefoon, op een veilige manier d.m.v. een TAN code gemakkelijk geld overmaken. Rood staan is ook mogelijk, maar hoe dat precies zit m.b.t. ZZP'ers, durf ik niet te zeggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:23

Ik zit bij Rabo, die bellen zelfs af en toe om te vragen hoe het is en of ze nog dingen moeten wijzigen. :P Heeft ook nog relatief veel lokale vestigingen dus handig langsgaan. Ook kan je via de app chatten met een medewerker.

Je kan met de app ook geld overmaken zonder reader, dat kan je zelf instellen.

Dat rood staan zal je moeten vragen, dat verschilt volgens mij per klant. Is vast te regelen als je een goede argumentatie hebt.

Edit: Mijn vader werkt bij deze bank en die moest wat regelen bij ING voor mijn oom die ZZP was en nu failliet moest gaan. Die heeft zich enorm agressief moeten opstellen om dingen te regelen bij die bank.
(En nee mijn oom kon het niet zelf, hersenbloeding doet niet veel goeds met een mens)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 19-04-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:25

Ik ben persoonlijk ook al jaren tevreden Rabo klant.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:26

GrumpyCat schreef:
Ik ben erg tevreden met de ING; je hebt geen reader nodig en dankzij de app kun je simpel vanaf je telefoon, op een veilige manier d.m.v. een TAN code gemakkelijk geld overmaken. Rood staan is ook mogelijk, maar hoe dat precies zit m.b.t. ZZP'ers, durf ik niet te zeggen.

Hier sluit ik me bij aan. Via de app kun je makkelijk geld overmaken zonder TAN-code trouwens, dan heb je een inlogcode die je ervoor gebruikt. Via iDeal inderdaad met TAN. En geen reader nodig, dat vind ik zelf erg fijn haha wil niet telkens zo'n ding meenemen.
En de telefoongesprekken die ik heb gehad waren altijd prima, ik werd geholpen en de mensen waren aardig n dachten ook echt mee.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:26

Ik zit bij de ABN, de klantenservice vind ik daar erg behulpzaam! Leggen het duidelijk uit. Zit ook bij de ING maar ik vind het internetbankieren van ABN fijner en duidelijker dan ING, maar dat is mijn voorkeur denk ik

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:27

Ik ben heel erg blij met de Regiobank.
Prima app en internet bankieren maar daarnaast ook een heel erg fijn kantoor waar je ook even heen kan bellen als er iets geregeld moet worden.
Ik wil geen roodstand op mijn rekening maar als er eens te weinig saldo op mijn rekening zou staan worden mijn rekeningen wel gewoon betaald.
Ik moet het dan binnen een week hebben teruggestort hebben anders wordt het bedrag teruggeboekt.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:28

StormMilagro schreef:
GrumpyCat schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Via de app kun je makkelijk geld overmaken zonder TAN-code trouwens, dan heb je een inlogcode die je ervoor gebruikt. Via iDeal inderdaad met TAN. En geen reader nodig, dat vind ik zelf erg fijn haha wil niet telkens zo'n ding meenemen.
En de telefoongesprekken die ik heb gehad waren altijd prima, ik werd geholpen en de mensen waren aardig n dachten ook echt mee.

Oeps, klopt inderdaad, ik zeg het verkeerd. TAN code heb je enkel nodig als je via internet geld overmaakt. :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:33

Ik ben ook heel erg blij met ING (voorheen bij de Postbank :D ). Andere banken klooien allemaal met zo'n random reader om geld over te maken en bij ING heb je aan je telefoon genoeg. Heb in heel mn leven pas 1x de klantenservice nodig gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad. :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:34

Rabo! Echt een topbank met hele goede service en staat bekend om de goede naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:40

Ik ben fan van ING, zat eerst bij ABN voor mijn spaarrekening en die waren diepbeledigd en onaardig over het feit dat ik naar ING ging...

Ik vind het heel fijn om met mijn telefoon te kunnen betalen online etc. zonder zo'n apparaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:47

ING, al vanaf dat ik voor het eerst een salaris kreeg.
Geen gezeur met kastjes. Goede klantenservice. Rente op je betaalrekening? Tja denk niet dat er nog een bank is die dit doet en als het wel zo is zal het hoogstens de helft van een kwart procent zijn.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:50

Ik ben ook fan van de Rabobank! Rood staan zou je wel na moeten vragen, ik kan met mijn studentenrekening wel rood staan kwam ik laatste achter :=

Maar ik vind de klantenservice erg fijn en ik vind het ideaal dat je zonder RaboScanner ook geld over kunt maken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:54

eerst 10 jaar bij ABN gezeten, toen vonden ze ineens dat mijn handtekening afwijktte van toen ik 15 was (ineens) ondanks dat ik mij kon identificeren etc. alles geblokkeerd, geld moeten lenen van mijn ouders om hypotheek te betalen _-:( heeft 6wkn geduurd (tegen die tijd had ik alles opgezegd)

toen ING die hebben mij geblokkeerd omdat ik op mijn werk in belgie had ge internetbankiert, ik had een virus op mijn computer volgens hen -:(- moest net die week 20.000euro belasting betalen (zelfstandige) kon zelfs niet op het bankkantoor overmaken (mijn eigen geld !!!!) Kon ik weer geld lenen %) dus daar ook weg. Kon maar 10.000 per week van mijn eigen geld afnemen maar de belastingdienst wacht echt niet met boetes! |o

nu Rabo, nog geen rare dingen meegemaakt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 17:56

Veel reactie al. Bedankt allemaal alvast.

Ik krijg hier van iedereen de ing afgeraden. Zouden niet zo heel vriendelijk zijn voor zzp'ers. Dus die schuif ik maar even naar onder het lijstje.

Zakelijk heb ik knab. Dat vind ik wel een enorm fijne bank. Prive zijn ze wel wat duur. Maar ga van de rabo, abn, regiobank eens kijken. Verdere tips en ervaringen nog steeds welkom.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:07

Hier privé als zakelijk tevrede over ze Rabo

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:10

Prive zit ik bij Rabobank en zakelijk bij Knab. Over beide ben ik zeer tevreden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:25

Geen zzper oid dus zakelijk kan ik niets aan ervaring delen. ;)
Ik heb rekeningen bij 2 banken met de reden dat ik niet ff met 1 reader geld kan oversluizen van betaalrekening naar weekgeldrekening (reader vd betaal ligt ook elders).
Ik zit bij ABN en SNS en ben met beide banken zeer tevreden. :)
Goede service, wel readers maar bij ABN heb je die maar zelden nodig als je op de app bankiert en ik kan iig bij ABN iets in het rood staan (max €10,- maar heb verder geen aanvraag gedaan oid voor rood mogen staan).

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:28

Ik zit bij de Rabobank, en dit bevalt me prima.

Ik moest eigenlijk denken aan een bank die je in de huiskamer zet, ik had al vraagtekens bij de 'klantvriendelijke bank' maar toen internetbankieren kwam viel het kwartje pas :')
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 19-04-16 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:28

Zakelijk hoor ik meestal goede reacties over Rabobank (in ieder geval voor de grotere bedrijven). Op persoonlijk vlak ben ik zeer tevreden over ING!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:29

Ik zit ook bij de Rabobank, super tevreden over :j Voldoet aan je hele lijstje.

Enige wat ik jammer vind is dat mijn zus bij de ING een mooie bankpas heeft en ik een lelijke gouden.. Maargoed heb er mee leren leven :')