Rood onder witte kleding, niets zien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Rood onder witte kleding, niets zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:55

Ik heb vaker gehoord dat je rood kan gebruiken voor onder witte kleding te dragen, dat dit niet zichtbaar is.
Je zou juist denken van wel omdat de kleur zo fel is en ben dus benieuwd hoe dit komt.

Ben benieuwd naar de reden hierachter, vond nergens iets op google of ik zocht verkeerd :+

Weet iemand de reden hierachter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:55

Volgens mij was het met grijs ook zo, geen idee meer waarom :') .

Memere

Re: Rood onder witte kleding, niets zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:57

Ik hoor het zo vaak maar nergens hoor ik er een reden achter, ben dus benieuwd :+

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:57

Ik heb gehoord dat het is omdat het dicht bij je huidskleur ligt (al vind ik dat dat wel mee valt :+ ) en dat bij bijvoorbeeld donkere mensen rood niet werkt, maar dat zwart dan weer beter is. Ik weet niet of het ook echt werkt haha.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:00

Maar wat als je dan echt enorm wit bent?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:02

Ik weet niet of je een beetje in de make-up zit, maar tegenwoordig zijn er verschillende kleuren 'onderlagen' voor je foundation (Geen idee hoe het heet trouwens). De kleuren die ik hiervan ken zijn rood/oranje of groen. Deze kleuren neutraliseren de kleuren van bijvoorbeeld een puistje of blauwe plek, volgensmij omdat de kleur van die onderlaag aan de andere kant van het kleurenspectrum zit (dus de totaal tegenovergestelde kleur). Met kleren werkt het volgensmij net zo: dan is de rode BH de 'onderlaag', en het witte t-shirt de 'foundation'.
Hopelijk zeg ik nu niet iets wat echt helemaal nergens op slaat :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:06

''Geregeld krijgen wij de vraag welke kleur ondergoed het beste past onder witte bovenkleding. Indien u niet wilt dat uw beha of slipje zichtbaar is onder uw witte kleding dan adviseren wij om zeker geen wit te dragen. Anders dan veel mensen denken zijn kleuren zoals Cappuccino, Mokka maar ook rood helemaal niet zichtbaar onder wit. Veel dames denken dat dit niet klopt maar u kunt prima rood ondergoed onder witte kleding dragen. Ook huidskleurig kan een oplossing zijn.'' Bron: http://www.lincyclopedie.nl/?p=289

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:08

RoyceMack schreef:
''Geregeld krijgen wij de vraag welke kleur ondergoed het beste past onder witte bovenkleding. Indien u niet wilt dat uw beha of slipje zichtbaar is onder uw witte kleding dan adviseren wij om zeker geen wit te dragen. Anders dan veel mensen denken zijn kleuren zoals Cappuccino, Mokka maar ook rood helemaal niet zichtbaar onder wit. Veel dames denken dat dit niet klopt maar u kunt prima rood ondergoed onder witte kleding dragen. Ook huidskleurig kan een oplossing zijn.'' Bron: http://www.lincyclopedie.nl/?p=289

Dat heb ik ook gevonden en gelezen, maar er staat geen reden bij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:11

Roze moet je in elk geval niet doen... Ook niet als het flauw lichtroze is...

Mijn vrouw een paar dagen geleden; "Heb je een roze string aan lief?" :oo

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:12

Lente schreef:
Roze moet je in elk geval niet doen... Ook niet als het flauw lichtroze is...

Mijn vrouw een paar dagen geleden; "Heb je een roze string aan lief?" :oo

Dat ligt helemaal aan de tint van je huid :) Ik kan prima een hard roze bh onder een wit shirt dragen, zonder dat je daar wat van ziet :j

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:10

Ik draag ook altijd een rode BH onder een wit shirt, tot verbazing van veel mensen, maar ja het werkt echt! :)
Rode string onder witte shorts durf ik alleen nog niet aan, hou t nog wel even bij wit :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:54

Rood ondergoed was bij mijn witte wedstrijdbroek de vorige keer niet echt succesvol :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:59

1 tip, als je iets onder je witte kleding aandoet met zo'n kleur haha zorg dat het niet afgeeft :') Ik heb namelijk een keer op concours gestaan met een uitgelekte bh in mn wedstrijdshirt.. en ik maar mezelf afvragen waarom mensen zo naar me keken.. kom ik op stal zegt een stalgenoot Wat heb jij dan gedaan?! Uhhh hoezo, nou kijk eens naar onder :') :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 13:01

MarjanB schreef:
1 tip, als je iets onder je witte kleding aandoet met zo'n kleur haha zorg dat het niet afgeeft :') Ik heb namelijk een keer op concours gestaan met een uitgelekte bh in mn wedstrijdshirt.. en ik maar mezelf afvragen waarom mensen zo naar me keken.. kom ik op stal zegt een stalgenoot Wat heb jij dan gedaan?! Uhhh hoezo, nou kijk eens naar onder :') :')

Haha hier moest ik toch even om lachen :') :')

Ik zelf draag geen witte kleding, laat staan rood..lijk ik zo'n klein dik propje. :+