Marketing & Communicatie studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Marketing & Communicatie studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 10:50

Hoi!

Er zijn vast wel wat marketing en communicatie studenten hier op bokt..

Ik heb hier een eerste jaars stagiaire zitten, na een beetje inlezen in het bedrijf en iedereen leren kennen, blijkt het dat ik de opdrachten voor haar moet gaan verzinnen hier wanneer de leidinggevende er niet is. En dat is redelijk vaak.

Euhm, tja oké leuk, ik word een beetje in het diepe gegooid.. ik weet er niets vanaf, ze is een paar jaar jonger dan ik dus 'begeleider' spelen wordt ook nog aardig interessant en heb het eigenlijk veel te druk om mij erin te verdiepen. -O-

Wat voor opdrachten, verslagen, onderzoeken etc hebben jullie gedaan? Ik heb wel wat bedacht maar ja ze is net nieuw, ik wil haar ook niet gelijk te veel/ te moeilijke dingen laten doen.
Ik heb geen idee wat een beetje normaal is voor een eerstejaars met haar studie richting.

Help :')

Elin_

Re: Marketing & Communicatie studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:00

Ja ik..Communicatie. Waar zit je op school?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 11:02

Ik zit niet meer op school, ik werk hier als secretaresse en moet voor haar dus opdrachten gaan verzinnen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:17

Oo.. dan vrees ik dat je topic op slot gaat. Dat soort dingen mogen niet.. -_-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 11:22

Het is toch geen maken van huiswerk? :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:12

Lastig dat jij er zo een beetje mee opgezadeld wordt. Da's ook niet helemaal de bedoeling lijkt me!
Waarom ben jij degene die die opdrachten moet verzinnen? Ben je ook haar stagebegeleider?
Kan je anders niet met je leidinggevende overleggen? Want neem aan dat jouw eigen werk voor gaat toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:16

Elin_ schreef:
Oo.. dan vrees ik dat je topic op slot gaat. Dat soort dingen mogen niet.. -_-

Volgens mij is deze regel er voornamelijk voor jongeren die nog op de basis en/of middelbare school zitten. MBO, HBO en WO studenten hebben meestal complexere vragen en zijn daarnaast zelf verantwoordelijk voor hun studie.

On-topic, hier int. Marketing gestudeerd, al was dit op WO niveau en dus geen stages. Wellicht is het leuk om een PvA (plan van aanpak) op te laten stellen voor de nieuwe social media campagne? Of een S.W.O.T. analyse over jullie bedrijf?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:20

Of een enquete onder medewerkers over het gebruik van jullie intranet, als jullie zoiets hebben natuurlijk. Vraag haar ook eens wat ze zelf graag wil leren, misschien kunnen jullie samen iets bedenken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:29

Nee ik ben niet haar stagebegeleider.. De persoon in kwestie is gigantisch druk..
En mijn werk gaat inderdaad voor dus ik moet mij in bochten gaan wringen om tijd voor haar te maken, wat ik wel met alle liefde doe hoor want het is een schat van een meid, maar toch. :=

Social Media campagne vind ik een leuke!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:33

Maar kan haar stagebegeleidster dan niet gewoon de opdrachten verzinnen, waar de stagiaire mee vooruit kan op momenten dat haar begeleidster er niet is? Ze hoeft toch niet elke dag een nieuwe opdracht te krijgen?

Beetje vreemde gang van zaken dit.....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:43

Lalidan schreef:
Maar kan haar stagebegeleidster dan niet gewoon de opdrachten verzinnen, waar de stagiaire mee vooruit kan op momenten dat haar begeleidster er niet is? Ze hoeft toch niet elke dag een nieuwe opdracht te krijgen?

Ik verwacht dat een student langer dan een dag bezig is met een PvA :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:44

De aankomende week heeft de persoon daar geen mogelijkheid voor, dus tot die tijd dien ik het te doen. Ik heb ook aangegeven van joh als je dit van te voren wist, dat je de eerste 2 weken amper tijd hebt om haar zelf aan het werk te zetten, was het dan niet verstandig geweest om haar later te laten beginnen? Maar dat is altijd weer achteraf.

Ailill schreef:
Lalidan schreef:

Ik verwacht dat een student langer dan een dag bezig is met een PvA :)

Precies! Dus hier ga ik straks met haar voor zitten om het op te starten. Kan ze lekker aan de gang. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:44

Ik ben een 3de jaars CMD student, weet niet wat je precies wilt weten? :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:54

Ik ben werkzaam in de marketing en heb zelf ook stagiairs dus ik kan wel wat suggesties geven, wat voor bedrijf is het?