Het leed wat kleding verkopen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Het leed wat kleding verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 16:37

Voor zover was hier nog geen topic over, vandaar dat ik er een open.

Wie verkoopt nog meer zijn kleding online? ik kom er namelijk echt niet vanaf. Misschien kunnen we hier tips met elkaar delen? :)

Sophie

Ineke2

Re: Het leed wat kleding verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:42

Goede foto's en de plaats waar af te halen in de advertentie? En niet de hoofdprijs vragen?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:43

Ohh ik ben wel benieuwd. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte inderdaad niet echt. Ik hoop dat er goede tips komen, dan wil ik het nog wel eens proberen.

Had merkkleding erop staan. Sommige zelfs nooit gedragen. Maar meer dan een 10'tje werd er niet geboden. Dus heb het nu maar een deel in zo'n kledingbak gedaan.
Heb alleen nog een hele hoop zakken liggen :')

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:48

Waar verkoop je? Op facebook verkoop je veel sneller dan op marktplaats. Het beste kun je ook nog per item een advertentie maken, en niet alles in 1 advertentie zetten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:49

De mode wisselt heel snel, alleen merkkleding van max 2 seizoenen oud brengt nog wat op of collector items (duurdere merken), de rest niet.

Online is tegenwoordig alles nieuw goedkoop te verkrijgen, vaak nog met korting ook,
dan heb je iets nieuws (geeft mensen vaak een goed gevoel), vaak nog van de nieuwe collectie.

Gewoon lage prijzen accepteren of in max de zak doen voor het goede doel :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:50

Hetzelfde hier, alleen dan met schoenen... FB en MP zet ik ze altijd op maar krijg bijna geen reacties.
Over het algemeen nog in goede staat en ik vraag nooit de hoofdprijs.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:54

zelf zet ik af en toe wat kleding, schoenen en heel af en toe een jas op marktplaats, hiervoor maak ik foto's en zet ik informatie over het kledingstuk er bij.
Wel moet je weten als je wat op marktplaats zet dat je er niet de hoofdprijs voor krijgt.

Een keer in de zoveel tijd sta ik met veel oude spullen waaronder kleding op de IJ hallen in Amsterdam staat, hier kan je een kraampje huren voor een dag en spullen/kleding en van alles en nog wat verkopen. Hier moet je wel heen gaan als je een hele berg kleding hebt. Misschien is dit een idee voor je ? :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:04

listiglistje schreef:
De mode wisselt heel snel, alleen merkkleding van max 2 seizoenen oud brengt nog wat op of collector items (duurdere merken), de rest niet.

Online is tegenwoordig alles nieuw goedkoop te verkrijgen, vaak nog met korting ook,
dan heb je iets nieuws (geeft mensen vaak een goed gevoel), vaak nog van de nieuwe collectie.

Gewoon lage prijzen accepteren of in max de zak doen voor het goede doel :)

Maar wat zou dan een goede prijs zijn voor (skinny) jeans van merken zoals Diesel, burberry, 7 for all mankind, G-star en Tommy Hilfiger? Ze zijn allemaal niet ouder dan 1 jaar. Niet veel gedragen, sommige zelfs helemaal niet.

Ik krijg namelijk alleen maar biedingen van 10 euro of lager incl. verzendkosten...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:10

Kleding strijken helpt ook erg goed :D

Ik verkoop via facebook en dan op de veilingmanier :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:14

Ik verkoop af en toe wat via marktplaats, duurt vaak wel lang voordat je een reactie ergens op krijgt en je krijgt er vaak nog maar weinig voor. Vaak kun je het nog beer weg geven is mijn ervaring. Voor schoenen hetzelfde verhaal, al krijg je daar vaak nog wel wat meer voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:15

Ik zie hier op de plaatselijke verkoop Facebook steeds meer tassen.
Dus: big shopper maat M, broeken en shirtjes, bieden vanaf 3 euro! (Ofzo) Dat lijkt toch wel te werken. Kledingstukken worden niet allemaal afzonderlijk op de foto gezet.

Ik breng het zelf over het algemeen bij de kringloop.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:30

Ik was van plan om veel kleding op marktplaats te zetten maar zo te horen kan ik het beter op een facebook pagina zetten dus.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:32

Het is een beetje geluk hebben met MP, je moet merken hebben die mensen speciefiek zoeken. Anders verkoopt het niet want binnen 10 minuten sta je op pagina +25 of zo.
Die verkooppagina's op FB idem ditto.

Dus vooral ook aandacht aan de titel besteden! beetje termen erin gooien die mensen zoeken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:40

Daarom kun je het beste ook per item iets erop zetten zodat je zelf ook overzicht hebt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:58

Ik vond het totaal niet werken via internet verkopen.
Ik heb daarom via Mijn Tafel gedaan, dan heb je een tafel die je huurt of tegen een bepaalde afdracht van de opbrengst. Eerst had ik prijzen van 5 tot 10 euro op ook soms bijna gloednieuwe merkkleding. Werd vrijwel niet verkocht... later naar prijzen rond de 2 euro en nu is er eindelijk wat verkocht. Kleding verkopen is gewoon erg moeilijk...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:18

Ik deed veel via Marktplaats maar dat is me teveel werk, vorig jaar naar de Ij-hallen geweest en toen was ik overal van af! Dit jaar ga ik het in mei weer doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:30

Ik doe regelmatig goede outfit foto's. Laatste 3 hele outfit binnen 5 minuten over gekocht

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:35

snuffie123 schreef:
Ohh ik ben wel benieuwd. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte inderdaad niet echt. Ik hoop dat er goede tips komen, dan wil ik het nog wel eens proberen.

Had merkkleding erop staan. Sommige zelfs nooit gedragen. Maar meer dan een 10'tje werd er niet geboden. Dus heb het nu maar een deel in zo'n kledingbak gedaan.

of het nu wel of niet is gedragen of hoevaak dat doet er niet toe, het is een tweedehands artikel en vind ik 10 euro netjes.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:42

Ik verkoop mijn dochters kleding. Facebook.
Broeken 2 euro rest 1 euro. Loopt erg goed.

Snuffie123 waarom 10 euro niet accepteren?nu ligt het in de container en heb je er niets voor gekregen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:47

ik denk ook dat vaak de prijs het doet.

ja kan niet de helft van de nieuwprijs vragen,tijdens de solden kunnen mensen het zo voor dezelfde prijs in de winkel ook kopen.

10 euro is al behoorlijk veel voor een enkele-malen-gedragen merkbroek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:58

StalNollie schreef:
snuffie123 schreef:

of het nu wel of niet is gedragen of hoevaak dat doet er niet toe, het is een tweedehands artikel en vind ik 10 euro netjes.

Helemaal mee eens. Ik vind dat echt een heel normaal bedrag voor zoiets!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:02

Dat ligt wel een beetje aan het merk vind ik eigenlijk.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:44

Het kan deels aan het merk liggen, maar toch ook weer niet.

Als ik via internet iets overkoop dan ga ik er niet meer dan €10 voor betalen. Je kan het namelijk niet passen (soms wel, maar goed, gedoe). Je moet de persoon maar op haar woord geloven dat het nauwelijks gedragen is, niet te heet gewassen, geen vlekjes etc.

Overigens geef ik in een 2e hands winkel wel meer uit voor een kledingstuk, vaak omdat daar uniekere dingen hangen, je kan de kwaliteit voelen en passen, en ze zijn al geselecteerd op wat de staat is.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:48

Ik verkoop ook mijn kleding, alleen dan niet unitedwardrobe.nl ! Super handig omdat het geld pas gestort wordt als het pakketje is bezorgt etc. :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:26

Stalnollie: Waarom zou het er niet toe doen of het gedragen is of niet, en zo ja hoe vaak?
Er wordt toch ook meer betaald voor een nieuwe tweedehands laptop dan een tweedehands laptop die al 2 jaar wordt gebruikt?

Aight: Waarom ligt het dan toch ook weer niet aan het merk? Bij mij mogen ze trouwens passen enz. als ze dat willen. Kaartjes zitten er vaak nog aan en ik bewaar altijd de bonnetjes en zou dus kunnen laten zien wanneer ik het heb gekocht.

De kaartjes hingen er bij vele kledingstukken nog aan. Allemaal dure merkbroeken, goedkoopste nieuwprijs was 150 euro, de rest was allemaal nog meer ook boven de 200 euro. Dan vind ik 10 euro bieden best weinig (dat is nog geen 7 % van de nieuwprijs) en geeft ik het uit principe toch liever weg in zo'n bak of aan kennissen.

Het is trouwens dan 10 euro incl. verzendkosten, dus dan hou ik er misschien 6 euro aan over. Het verkopen kost zo veel tijd (mensen die niet meer reageren, veel mailtjes beantwoorden, mensen die niet op komen dagen, enz) dat ik die moeite er niet voor ga doen voor zo'n klein bedrag.

Ik ga eens kijken naar die site Fair!