Eet ik weinig? :S

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:51

TE weinig is het niet maar wel erg weinig...
Tjees, wilde hier nog wat zeggen maar houd m'n mond maar Lips are sealed

Verder, ik eet/lust ook niet superveel, maar toch eet ik, want niet/weinig eten is neit gezond.
En al helemaal niet 's ochtends niet ontbijten....

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:17

Hey Sammm,

Als ik je post zo lees kan ik me echt niet voorstellen dat je gewoon zo weinig eet omdat je gewoon niet meer honger hebt (denk er ook aan dat dit door je medicijnen wordt veroorzaakt en geen teken van je lichaam is) en een beetje wil afvallen. Je zegt zelf al dat je heel veel problemen hebt met het feit dat je bent aangekomen door je medicijnen. Als ik zie wat je eet lijkt het er niet op dat je serieus aan de lijn bent, meer dat je gewoon zo min mogelijk kalorien binnen wil krijgen. Het klinkt misschien hard, maar volgens mij weet jij zelf ook heel goed dat je weinig eet.
Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ik heb even in je profiel gespiekt en ik kan me voorstellen dat je moeder zich zorgen maakt!

Ik hoop dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb en dat je gewoon niet zo veel voedsel nodig hebt, maar dat weet je zelf het beste.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:50

Sammm schreef:
Hier zet ik even neer wat ik ongeveer eet:

's morgens: Niets (alleen verse sinaasappelsap)
tussen de middag: Als ik honger heb een paar crackertjes
's avonds: Avondeten (maar als ik het niet lekker vind eet ik niet zo veel)

Verder tussendoor fruit, en vitamines

Is het nou echt zo weinig? Scheve mond


Je bent 15 (zag ik in je profiel)... bent dus nog volop in de groei en hebt voedingsstoffen en bouwstoffen nodig hiervoor...

Je eet echt veel te weinig vind ik...
Probeer als eerste eens te ontbijten 's morgens... lukt dit niet, neem dan een boterham o.i.d. mee voor als je een tijdje wakker bent of probeer zoals er al gezegd werd drinkontbijt...
Je middageten is ook te weinig, een paar crackers is veel te weinig hoor, die kan je beter vervangen door boterhammen met beleg.
Fruit tussendoor is goed en op je avondeten heb ik niets aan te merken...

Ik zou het eens aan je moeder voorleggen om langs een diëtiste te gaan, die kan je helpen met het opbouwen van een goed en gezond voedingspatroon...

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:54

Carlaa schreef:
Dat is wel echt heel erg weinig in mijn opzicht... Ontbijten is ook heel erg belangrijk (zegt ieman die ook vrijwel nooit ontbijt neemt), misschien dat het je lukt een volkoren boterham te eten 's ochtends? Dat is al een stuk beter dan jus...


jah daar ben ik het mee eens. ik heet al best weinig, maar wel meer als jou. ik denk dat het slim is om toch te proberen om smorgens wat te eten, als is het maar een halve boterham. trouwens wel goed dat je veel fruit eet.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:54

ja, dit is te weinig, probeer overdag wat meer te eten, fruit is wel gezond maar je hebt ook koolhydraten en eiwitten nodig, met alleen vitaminen kom je er niet.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:56

ik zla eens zeggen wat ik eet op een gewone schooldag:
smorgens 1-2 kommen chocos (te zien hoeveel tijd)
tussen de lessen en n ochtendpauze (een halve boterham, dus helft van 1 sneetje)
smiddags: de rest van men lunch: 2.5 boerhammen met hoco
rond 5 uur als ik thuis ben: koekjes, snoep, etc.
saovnds, klein beetje aardappelen (lust ik niet)
groenten, 1 soeplepel (als het met ajuin is, als men ma apert groenten maakt voor mij, dan zeker een soeplepel of 5-6
half stuk vlees

savonds na avondeten: snoep, koeken, soms fruit (te zien wel k fruit we hebben)

Wonder
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:29

Ik ben echt ontzettend onzeker over wat ik op een dag moet eten....
Ben gaan vragen/zoeken/lezen, en weet dat dit iig te weinig is!!

Wat ik nou per dag eet is:

ontbijt: 1 kom magere yoghurt met muesli zoveel als ik zin in heb
10:20: 1 boterham
12:20 of 13:10 : 2 boterhammen
16:00 : 1 boterham of een koekje, soms sla ik het ook over.
En op een dag minstens 2 stukken fruit, meestal na het eten.
's avonds gewoon mee eten met de rest, maar meestal eet ik maar 1 aardappeltje, liever eet ik meer groente.
Tussendoor snoep ik niet.

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:33

ik eet net zoveel, misschien iets minder als jij.
En ik ben gewoon gezond......

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:38

pffffft...ik zou het met dat van jouw echt niet redden joh! alleen al niets eten smorgens, ga ik al dood Tong uitsteken
ik eet smorgens: (minstens) 2 boterhammen
om 10 uur: pakje crackers
om 12 uur: (minstens) 3 boterhammen+snoepje en koekje
om 2 uur: weer een koekje of zakje chips
al ik thuis ben uit school: weer een koekje en soms chips of snoepies
en dan savonds: avondeten (met soep vooraf en pudding erna)
en savonds eet ik meestal heeel veel koekjes haha..en nog mandarijntje.
ook maak ik dan nog wel eens 2 geroosterde boterhammen met kaas rond 10 uur...echt heeerlijk!!!

maar hoeveel ik ook eet, ik kom noooooit aan Boos!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:35

Ik vind dat echt heel weinig! Ik snap ook niet hoe je dat vol kunt houden...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:54

Pff als ik zo wienig ga eten, ga ik echt van m'n stokje hoor!
Dat kun je toch niet volhouden Verward
Ik weet niet wat je elke dag allemaal doet, maar met het gene wat ik elke dag doe kan dat écht niet!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:58

Valt toch wel mee dat het zo weinig is? Jah okey veel is het niet, maar je kunt er best val leven.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:13

Dat VIND ik niet te weinig dat IS te weinig... Als ik het goed begrijp dan eet je soms ook weleens helemaal niets behalve vitamine fruit en jus? Tenminste dat maak ik op uit dat je zegt dat je alleen crackertjes eet als je trek hebt en alleen avondeten als je het lust..
Wat je doet is heel slecht het is echt te weinig!!! Je bent pas 15 je bent nog in de groei en je doet (dat neem ik tenminste aan) ook best veel aan beweging (paard/verzorgpaard).
Je moet wel wat hebben om op te leven! Daarbij is het heel goed om wel te ontbijten je moet eigenlijk s'ochtends iets eten om je spijsvertering goed op gang te krijgen.. Waarschijnlijk als je s'ochtends iets eet heb je ook wat meer trek later op de dag omdat je spijsverteringstelsel dan beter op gang is..
Wil je afvallen? Dan zou ik naar een diëtiste gaan. Zij kan je precies vertellen hoe je dat aan kunt pakken zonder dat het ongezond is voor je.

Ik bedoel dit niet banketstaaf ofzo ik schrok gewoon van de hoeveelheid.. Ach gut

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:19

Wonder schreef:
Ik ben echt ontzettend onzeker over wat ik op een dag moet eten....
Ben gaan vragen/zoeken/lezen, en weet dat dit iig te weinig is!!

Wat ik nou per dag eet is:

ontbijt: 1 kom magere yoghurt met muesli zoveel als ik zin in heb
10:20: 1 boterham
12:20 of 13:10 : 2 boterhammen
16:00 : 1 boterham of een koekje, soms sla ik het ook over.
En op een dag minstens 2 stukken fruit, meestal na het eten.
's avonds gewoon mee eten met de rest, maar meestal eet ik maar 1 aardappeltje, liever eet ik meer groente.
Tussendoor snoep ik niet.

Ik denk dat jij meer op een gezond eetpatroon zit.
Maar je bent pas 14, waarom maak je je druk over eten, zolang je gezond bent is het niet erg als je een keertje wat extra snoept.
Ik zou gek worden als ik zou plannen wat ik eet. Ik zorg voor genoeg fruit en groente en pas als ik me slapjes zou voelen of te dik of te dun, dan pas zou ik naar mijn eetpatroon kijken.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:15

Ik zou Sammm niet aanraden met een dietist te gaan praten. Ik denk dat het juist beter zou zijn als ze wat onbewuster met eten om zou gaan.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:45

missrosa schreef:
Ik zou Sammm niet aanraden met een dietist te gaan praten. Ik denk dat het juist beter zou zijn als ze wat onbewuster met eten om zou gaan.


Die zou haar wel goed en duidelijk uit kunnen leggen hoeveel ze mag eten....

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:09

Dit is echt veel te weinig, heb ik op school les over, je bent nu nog in de groei, dus dieten is dan heel erg slecht. Als ik tijd heb, zal ik de aanbevolen hoeveelheid voor jullie hier neerzetten

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:21

jeetje he! ik was al tien keer van mijn graatje gegaan als ik dat op een dag zou eten!
wat weinig!
en ongezond ook! je hebt vitamines e.d. echt nodig! en die haal je niet uit een paar crackers :S

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:42

Sammm schreef:
Mijn moeder vindt dat ik te weinig eet Scheve mond En ik vind van niet. Ik weet dat ze het doet om me te beschermen, maar ik wordt er een beetje gek van!

Het zit zo: Ik heb al medicijnen vanaf mijn zesde (heb al heel veel soorten gehad) , en op een gegeven moment kreeg ik een soort waar ik best van ben aangekomen. Ik heb hier heel veel problemen mee, en gelukkig heb ik nu medicijnen waar ik niet meer van aankom.
Met deze medicijnen heb ik ook haast geen honger meer. Bovendien wil ik graag afvallen en ik ik daarom niet zoveel als ik anders deed, maar niet weinig.

Hier zet ik even neer wat ik ongeveer eet:

's morgens: Niets (alleen verse sinaasappelsap)
tussen de middag: Als ik honger heb een paar crackertjes
's avonds: Avondeten (maar als ik het niet lekker vind eet ik niet zo veel)

Verder tussendoor fruit, en vitamines

Is het nou echt zo weinig? Scheve mond


Laat dit eens aan je moeder lezen, ik eet op de hele dag alleen me avond eten, en soms dat niet eens.
Dat is niet omdat ik af wil vallen, want ik ben harstikke blij me me figuurtje ik ben niet dun...
ik ben normaal, maar ik heb gewoon geen honger...

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:44

Estragon"]
[quote="missrosa schreef:
Ik zou Sammm niet aanraden met een dietist te gaan praten. Ik denk dat het juist beter zou zijn als ze wat onbewuster met eten om zou gaan.


Die zou haar wel goed en duidelijk uit kunnen leggen hoeveel ze mag eten....
[/quote]

Die zal haar beter kunnen helpen hoe ze weer lekkerder in haar vel steekt. Dan komt dat eten vanzelf wel.

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:14

Het aller domste wat je kunt doen:
niet ontbijten!
Sla wat mij betreft het middageten over, maar ontbijt wel!!! Dat is zo belangrijk!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:47

missrosa schreef:
Hey Sammm,

Als ik je post zo lees kan ik me echt niet voorstellen dat je gewoon zo weinig eet omdat je gewoon niet meer honger hebt (denk er ook aan dat dit door je medicijnen wordt veroorzaakt en geen teken van je lichaam is) en een beetje wil afvallen. Je zegt zelf al dat je heel veel problemen hebt met het feit dat je bent aangekomen door je medicijnen. Als ik zie wat je eet lijkt het er niet op dat je serieus aan de lijn bent, meer dat je gewoon zo min mogelijk kalorien binnen wil krijgen. Het klinkt misschien hard, maar volgens mij weet jij zelf ook heel goed dat je weinig eet.
Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ik heb even in je profiel gespiekt en ik kan me voorstellen dat je moeder zich zorgen maakt!

Ik hoop dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb en dat je gewoon niet zo veel voedsel nodig hebt, maar dat weet je zelf het beste.

Ik zal eens op de site kijken van het voedingscentrum.
Een dietiste lijkt me echt niets. Ik weet niet hoor...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:29

Een dietiste helpt je alleen, met een gezond voedingsschema! Wat zou daar mis mee zijn? Diegene helpt je er alleen bij hoor, daar zijn ze juist voor

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:46

Samm: jij bent dus echt niet dik, je hebt écht geen overgewicht. Stop er maar gelijk mee om dat aan jezelf wijs te maken. Het is namelijk gezónd als je tot je 18e ongeveer elk jaar een paar kilootjes meer gaat wegen.
Ik ben het dan ook wel met missrosa eens en als jij niet naar een dietiste wil gaan dan zou ik je dringend aanraden om naar de huisarts te gaan. Ik neem tenminste aan dat je niet straks met anorexia wilt rondlopen? Geloof mij: dat is geen pretje. Ik heb nooit anorexia gehad maar wel altijd super weinig gewogen, waardoor iedereen dacht dat ik op z'n minst zwaar anorexia moest hebben. En ik at (en eet) als een dijkwerker. Ik haal de hoeveelheden van het voedingscentrum ook niet, maar ik heb altijd flink weg kunnen stouwen. Ik eet de hele dag door en nog weeg ik lang niet genoeg.
Dat je het eng vindt omdat iemand zegt dat je neit gezond bezig bent kan ik me voorstellen. Het is ook geen pretje om je voor je gevoel helemaal vol te proppen (daarmee kwam ik welgeteld 2 kg aan), maar dit is absoluut ongezond en ik denk echt dat dit al anorexia is.
Jij bent niet net zo klein als je vriendinnen (zoals ik het bekijk ben je een stukje groter), vind je het gek dat je dan een ander gewicht hebt? Je kunt het ook wel aan de medicijnen wijten, maar begin maar eens met gewoon gezónd eten. Verplicht een boterham per maaltijd. Lust je iets niet, gewoon iets eten wat je wél lust. Als je namelijk lang zo door gaat, dan zit je straks écht heel erg diep in de sjit.

Ik wens je iig veel sterkte, en als je het niet alleen kan, vraag dan asjeblieft hulp! En zeg eens eerlijk, wat is jouw streefgewicht? Mag ook per pb. Ik hoop dat dat niet het gewicht is wat je woog vóórdat je zware medicijnen kreeg, want dat is niet reëel als je nog in de groei bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:06

Ik sta nooit op de weegschaal, gewoonweg omdat ik denk dat ik dat niet aankan. Het zal wel belachelijk zijn. Scheve mond

Maar je kon gewoon zien dat ik van die medicijnen was aangekomen.
Ik weet dus niet wat mijn streefgewicht is, als ik er maar een beetje dunner uitzie