Héllup, camera houdt zijn instellingen niet vast...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Héllup, camera houdt zijn instellingen niet vast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 08:40

Net een nieuwe camera en nou al trubbels. In MANUAL houdt mijn camera mijn instellingen niet vast en floept hij steeds terug naar de standaard instellingen. Dus als ik 'm op SUPERFINE zet, zegt mijn camera na een paar keer: maar ik wil 'm weer op FINE zetten. Grrrrr...... Dus na zowat elke foto moet ik 'm dus handmatig weer op SUPERFINE zetten omdat dat ding zo stronteigenwijs is om 'm weer later op FINE te zetten. (en dat vindt ík niet FINE. Pun intended.)

Dus hoe hou ik 'm op SUPERFINE zonder ruzie te krijgen met mijn cameraatje? (En met de andere instellingen is het 'tzelfde verhaal. Steeds maar weer terugfloepselen naar de standaardinstellingen...)

Owja het is een SAMSUNG WB35F.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:28

Hallo HD,

Hoe nieuw is je camera? Dan hoort er toch een gebruiksaanwijzing bij te zitten?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen rel veroorzaken namelijk.

Ik zoek je wel eens op, op fb omdat ik graag je tekenwerk volg :j
Nou heb ik daar zien staan dat je deze camera icl. geheugenkaart hebt gevonden en dat je hebt besloten deze zelf te houden.
Ik vind dit echt niet netjes van je :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:08

Jilletje schreef:
Hallo HD,

Nou heb ik daar zien staan dat je deze camera icl. geheugenkaart hebt gevonden en dat je hebt besloten deze zelf te houden.

Oei als dat zo is vind ik dat ook alles behalve netjes. Je zou beter moeten weten..

Voor wat betreft je probleem; je kunt dit vinden in de gebruiksaanwijzing. Deze kun je vast op internet vinden..

Anneert

Re: Héllup, camera houdt zijn instellingen niet vast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:40

Als ie net nieuw was, had je idd een gebruiksaanwijzing gehad, en anders terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Daar kunnen ze je wel helpen, mocht ie niet gevonden zijn..

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:40

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:27

Jilletje schreef:
Hallo HD,

Er stond helemaal NIETS op die camera, zelf nog gechecked. En als je 'm inlevert dan verkopen ze 'm toch zowiezo door na verloop van tijd. Weet je wel hoeveel voorwerpen achterblijven in de trein?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:28

Maar daar zal toch een persoon in NL zijn die hem zoekt :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:29

Maureen95 schreef:
Maar daar zal toch een persoon in NL zijn die hem zoekt :D

Wie van de 17 miljoen mensen? :o

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:31

Hoe weet je dat nou?
Erg kort door de bocht vind ik dit, en dat valt me tegen van je.

Als ik mijn camera kwijt raak in de trein maak ik namelijk een melding dat ik heb verloren ben.

Het gaat er niet om hoeveel mensen kwijt raken in de trein, het gaat om de eerlijkheid van de mens.
Van alle gevonden voorwerpen zijn er ook heel erg veel die weer terug bij de eigenaar komen.
En een camera is toch iets anders dan een sjaal of kinderknuffel oid.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:31

Wat nou als jij je camera kwijt bent. Je hebt bijvoorbeeld een gloednieuwe spiegelreflex gekocht van een paar honderd euro. Je laat hem in de trein liggen en oeps, camera weg....

Dan ben je denk ik toch blij als iemand hem gevonden heeft, en hem naar de ns klantenservice brengt. DENK ik zo :)

Dan ben jij ook één van die miljoenen mensen op de wereld.

Ik zou het niet kunnen. Een camera vinden en zelf houden. Zou bang zijn dat iemand hem herkend of er met een schuldgevoel mee rondlopen.

Spaar gewoon zelf lekker voor een camera :D Kan je er nog trots op zijn dat je er zelf helemaal voor gespaard hebt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:33

Oeps, ik zou hem als de wieder weerga wegbrengen HD, dit wil je zelf toch ook niet? Ik zou als ik jou was lekker doorsparen voor een eigen camera, die zijn instellingen wel behoud ;)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:34

Kunt die camera toch gewoon naar de gemeente of ns brengen? Zeker voor zoiets duurs zal iemand zich wel melden. Kijk voor oortjes oid zal het inderaad niet snel gebeuren, maar voor zoiets als een camera echt wel.
Daarnaast verkoopt een gemeente het ook niet door, het is of daar, of het wordt vernietigd.

Je schrijft ergens anders dat je (bijna) 41 bent en dus volwassen genoeg voor bepaalde dingen, nou ik zie het hier niet.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:36

Wow! wtf! hoe blij zou je iemand maken als je 'm gewoon netjes terugbrengt naar gevonden voorwerpen!? Oud klasgenoot ooit eens overkomen...geloof maar dat je dan ONWIJS dankbaar bent en blij bent dat er nog eerlijke mensen bestaan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:37

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:39

Het is niet iemand zijn zin geven HD, het is je eigen eerlijkheid.

En ga nou niet een kennis iets laten bestellen. Dat is precies die je nu hebt gevonden dus je word er niet geloofwaardiger van.
Nogmaals, het valt me erg tegen van je.

Ga idd gewoon zelf sparen voor een camera.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:40

Het heeft niks met 'onze zin' te maken. Als je maar gewoon begrijpt hoe onwijs banketstaaf dit is. Hopelijk was dit gewoon karma en behoudt je nieuwe cameraatje wel de instellingen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:41

Je kunt hem toch gewoon als gevonden melden en dat hij bij jou kan worden opgehaald? (of kan dat tegenwoordig niet meer? ) En dan als hij na een bepaalde periode niet is opgehaald wordt je toch eigenaar?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:44

zigranta schreef:
Je kunt hem toch gewoon als gevonden melden en dat hij bij jou kan worden opgehaald? (of kan dat tegenwoordig niet meer? ) En dan als hij na een bepaalde periode niet is opgehaald wordt je toch eigenaar?

Ja dat is zo.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:47

En hoe denk je dat te gaan doen als ik vragen mag?
Tot die tijd mag/kan je hem niet zelf gaan gebruiken. Stel je laat hem stuk vallen of er komt een kras op de lens, dan ben je nog verder van huis.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:51

Jilletje schreef:
Tot die tijd mag/kan je hem niet zelf gaan gebruiken. Stel je laat hem stuk vallen of er komt een kras op de lens, dan ben je nog verder van huis.

Ben morgen toch met de trein mee, daar even inleveren dan maar. ;( Ze zoeken het maar uit. Lekker zeg zo'n topic, vlák voor je verjaardag... -O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:54

HorseyDude schreef:
Jilletje schreef:

Ben morgen toch met de trein mee, daar even inleveren dan maar. ;( Ze zoeken het maar uit. Lekker zeg zo'n topic, vlák voor je verjaardag... -O-

Wat heeft je verjaardag er mee te maken?
Iets houden wat je gevonden hebt maar wat niet van jou is noem ik gewoon diefstal.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:55

Dan vraag je toch zo'n camera voor je verjaardag :)*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:56

zigranta schreef:
Dan vraag je toch zo'n camera voor je verjaardag :)*

Da's de 20e al! ;(

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:57

Misschien zit er dan een kern van waarheid in :Y)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 21:00

3 tips bij verlies of diefstal
1. Informeer op het station

Bent u iets verloren? Meldt u zich dan bij de NS-servicebalie op het station. Gevonden voorwerpen worden hier tot 5 dagen kosteloos bewaard. U krijgt uw verloren eigendom mee als u een nauwkeurige omschrijving van het voorwerp kunt geven. Let op: de openingstijden van de balies verschillen per station, met name tijdens de avonduren en in het weekend.
2. Plaats een opsporingsverzoek

Wanneer uw eigendommen niet (meer) aanwezig zijn op het station waar u ze heeft verloren, kunt u ook telefonisch een opsporingsverzoek plaatsen. Het nummer hiervoor is 0900-321 21 00 (€0,80 p.m.), bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur.
3. Vul online een opsporingsformulier in

Gevonden voorwerpen belanden uiteindelijk op het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen in Utrecht, waar ze maximaal 3 maanden bewaard worden. Bent u iets dus al langere tijd kwijt? Vul dan het opsporingsformulier in dat u op NS.nl kunt vinden, waarmee wij kunnen uitzoeken of uw eigendom gevonden is. U ontvangt binnen 3 weken een reactie.
Thuisbezorging gevonden voorwerpen

Gevonden voorwerpen waarvan de eigenaar bekend is (geworden), laten wij thuisbezorgen. De kosten hiervoor zijn minimaal € 15,-. Bij verzending van goederen groter dan 1 meter en/of zwaarder dan 10 kilo brengen wij extra kosten in rekening. Bij buitenlandse verzendingen gelden de werkelijke kosten.

https://www.nsinternational.nl/nl/na-de ... voorwerpen

Morgen zijn ze van 6:45 tot 9 uur 's-avonds open in Rotterdam. Plop ik 'm daar wel neer bij de service balie.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 16-04-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt