Wat als iemand gigantisch de pik op je heeft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wat als iemand gigantisch de pik op je heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:48

Hallo allemaal,

Inmiddels werk ik al een tijdje in een heel leuk bedrijf als leidinggevende van een bepaalde afdeling.

Nu hebben wij sinds kort een nieuwe assistent bedrijfsleidster en ik kan je vertellen ze heeft gigantisch de pik op mij. En waarom? Geen flauw idee. Als alles gewoon goed gaat op de werkvloer negeert ze mij volkomen er kom nog geen hallo vanaf. Tenzij ze mij nodig heeft (ik werk er langer dan zij) dan is ze poeslief. Als ik wat tegen haar zeg komt er met moeite een groet vanaf. Ze communiceert zeer onpersoonlijk laat briefjes op mijn afdeling liggen met alles wat ik wel niet fout doe. Terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben. Ze maakt mij continu met de grond gelijk.

Mijn bedrijfsleidster is op de hoogte en heeft haar al een paar aangesproken, dan gaat het even goed en daarna vervalt ze weer in het oude patroon. Net alsof het voor hun geen drama is, ik voel mij er rot over. Mijn bedrijfsleidster zegt ach het ene oor in het ander oor uit. Het vervelende is dat ik een aantal dagen samen met haar werk en ik wel moet communiceren met haar. Ik probeer mij altijd onderdanig te houden want ik wil geen gezeur. Maar ik ga de laatste tijd wel met tegenzin naar mijn werk.

Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 15-04-16 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

benangelique

Re: Wat als iemand gigantisch de pik op je heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:51

Onderdanig houden? Huh? Niet doen! Heb je haar zelf al eens aangesproken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:52

Driepersoonsgesprek aangaan, jij, zij en een derde persoon erbij?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:52

Sammie schreef:

Goede tip inderdaad. Je leidinggevende erbij betrekken en in gesprek.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:55

Of iemand van HR er bij, ligt maar net aan de verhoudingen binnen het bedrijf.

Mijn leidinggevende kan je prima onder werken maar hoeft je niet bij dit soort gesprekken te betrekken, dan heb je er niet veel aan. Dan is onze HR manager een veel beter persoon om er bij te hebben.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:56

Je niet onderdanig opstellen..Ik zou haar juist op haar gedrag aanspreken op het moment dat het gebeurt en vragen wat de reden is dat ze zich zo naar jou opstelt..De confrontatie aangaan zorgt denk ik voor beter communicatie..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 16:37

Dankjewel allemaal.

Het is zo erg dat ik bijna neig elders te solliciteren..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:39

Tjee, als je al neigt te gaan solliciteren.
Vind je t werk verder wel leuk? Ik denk dat een gesprek zeker op zn plaats s.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:47

Hebben jullie een vertrouwenspersoon? Wellicht kun je daar je verhaal ook kwijt, en heeft deze nog tips voor je. Misschien weet deze ook de meest handige manier om deze meid aan te pakken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:50

Ik zou haar er toch eens face to face over aanspreken. Als je werk verder bevalt, zou je wel gek zijn om zomaar op te stappen zonder op z'n minst de confrontatie eens aan te gaan!
En nee, ik ben ook geen held, maar wanneer het me in het dagelijks leven gaat beinvloeden en het mijn zin in 't werk belemmert, trek ik wel aan de bel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 16:55

Ik vond mijn werk altijd wel leuk, maar er is veel veranderd. Ik heb veel meer werkdruk dan wat ik had. Ik word eerlijk gezegd op het moment helemaal gestresst omdat ik bang ben dingen verkeerd te doen waardoor het ook sneller gebeurd.

Ik controleer alles wat ik doe wel 100 keer omdat ik bang ben iets verkeerd te doen en gigantisch op mijn kloten te krijgen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:56

Je kan ook ook eens luchtig tegen haar zeggen: je vervalt weer een beetje in je oude patroon. Slechte gewoontes zijn niet eenvoudig af te leren namelijk.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:05

Misschien is ze bang dat jij op haar functie zit te azen en doet ze daarom alsof je van alles verkeerd doet?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:09

MarliesV schreef:
Of iemand van HR er bij, ligt maar net aan de verhoudingen binnen het bedrijf.

Mijn leidinggevende kan je prima onder werken maar hoeft je niet bij dit soort gesprekken te betrekken, dan heb je er niet veel aan. Dan is onze HR manager een veel beter persoon om er bij te hebben.

Doe dat wel na je proeftijd... ik was zo "handig" dit tijdens mijn proeftijd te doen... een gesprek aanvragen... helaas lekte iemand naar de persoon in kwestie dat ik "een klacht had ingediend" en toen was ik de eerste die op straat stond want het viel nog binnen de proeftijd... :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:40

Vreselijk is dit.
Ik heb iets dergelijks mee gemaakt.......hier ga je aan kapot.
Ik zou zeker eens een gesprek aangaan met jou leidinggevende of vertrouwenspersoon.
Nog niet eens zo zeer met de andere dame in kwestie erbij.
Zorg dat jou ei bij de juiste mensen terecht komt en laat hún in de eerste instantie een gesprek aan gaan met die dame.
Daar mag je gewoon op staan!

Leidinggevende hebben niet altijd in de gaten wat er op de werkvloer gebeurt en wat dat voor een invloed op hun personeel heeft.
Met stoer doen en negeren bereik je niks.
Praat!
Laat je nog eens weten hoe het is afgelopen=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 01:02

LZP >> STW

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:07

Sammie schreef:

Ik heb helaas wel een zelfde soort situatie gezeten een paar jaar geleden.
Ik heb zelf toen meerdere gesprekken gehad, met zijn drieën, met haar alleen en met mijn hogere leidinggevende die ook haar leidinggevende was.

Altijd na de gesprekken ging het paar dagen goed maar helaas viel ze toch altijd weer in haar "oude gewoontes"

Dus... Heb ik inderdaad een andere baan gezocht en ik ben tot op de dag vsn vandaag heel blij dat ik dat gedaan heb.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:00

Wat jammer dat iemand zo de sfeer kan verpesten..
Ik zou proberen om een gesprek aan te gaan met je leidinggevende en de persoon in kwestie en haar nogmaals aan te spreken op haar gedrag (vanuit de ik vorm). Vraag ook wat jij eventueel niet goed doet in haar ogen of waar ze zich misschien aan stoort en waar jij je misschien wel niet van bewust bent. Dan krijgt ze ook het gevoel dat jij open staat om te veranderen indien nodig.
Als die gesprekken ook niet helpen, je langere tijd met buikpijn naar je werk gaat en je, je het kunt veroorloven om een andere baan te zoeken zou ik dan toch doen. Er is niets zo naar als met buikpijn naar je werk te gaan..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:04

Oh vreselijk zeg!!! Laat je miet op de kop zitten.

Vraag een gesprek aan met je baas en haar. Dat je dit niet pikt en het plezier in je werk niet door een pester wil laten af nemen. Denk dat ze wel zullen schrikken en dan moet je baas wel iets doen op het moment zelf dat je hen confronteert.

Sterkte ermee en laat zien wie je bent en dat je een topper bent. Je kan het echt.