vliegengordijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 13:33

Aangezien de huidige constructie bij ons niet werkt ben ik op zoek naar wat anders.

We hebben een een tuindeur met twee deuren in de woonkamer. Deze willen we in de zomer graag open zetten. We hebben nu een vliegengordijn van brede grijze stroken waar je makkelijk door naar buiten kan kijken. Echter hebben we twee honden die als we thuis komen tegen de raam aan tikken met hun poten en daardoor de stroken beschadigen en het gewicht wat onderin hangt er vaak vanaf tikken.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets waar we makkelijk door naar buiten kunnen kijken waardoor het dus ook weer lichtdoorlatend is.
Ik had een vliegengordijn gezien met die stukjes waar je dan zelf een motief in kan verzinnen. Meer dat ouderwetse idee in een modern jasje (liso gordijn). Man vindt dit niet uitzien, laat ook weinig zon door. Ik dacht dit op te lossen door doorzichtige stukken te gebruiken maar nu ze in het echt gezien te hebben valt het tegen.

Wie weet een alternatief voor ons? kort samengevat:
- geen deur omdat de honden naar binnen en buiten moeten kunnen
- doorheen kunnen kijken
- licht doorlatend
- netjes uitzien voor een dubbele tuindeur.

joyce83

Re: vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 09:28

Niemand ervaringen met vliegengordijnen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:33

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 09:51

Ah die hebben we idd ook gezien, man vond die ook wel leuk zelf heb ik het idee dat ze wat ver uit elkaar hangen. Werkt het wel goed? Kun je goed naar buiten kijken en blijven de vliegen buiten?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:53

joyce83 schreef:
Ah die hebben we idd ook gezien, man vond die ook wel leuk zelf heb ik het idee dat ze wat ver uit elkaar hangen. Werkt het wel goed? Kun je goed naar buiten kijken en blijven de vliegen buiten?

Ja ik heb er een van een of andere bouwmarkt maar lijkt dus op deze.

De slierten zijn doorzichtig en geven veel licht maar vliegen blijven buiten en de kat maakt ze niet kapot.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:41

Wij hebben ook een vliegengordijn met "slierten". Op de website van vliegengordijnen.nl hebben we ze uitgezocht. Model Alaska maar dan in kleurtjes. We hebben voor deze gekozen en niet voor de Liso omdat je met die slierten minder kans hebt dat de hond erachter blijft haken. Ze zakken wel uit en 1x per jaar moeten we ze "bijpunten". :)
De slierten willen nog wel eens in elkaar draaien en dan heb je natuurlijk een opening voor de vliegen. Voor de rest bevalt hij prima.