Skilerarenopleiding Snowsport Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Skilerarenopleiding Snowsport Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 12:19

Hoi Bokkers,

Ik ben van plan om aankomende zomer de skilerarenopleiding te gaan doen bij Snowsport Nederland. Op zondag 15 mei ga ik naar de introdag in Zoetermeer.
Aankomende winter ben ik dan van plan om 4 maanden skiles te gaan geven in Ellmau (Tirol).

Zijn er meer mensen die een skilerarenopleiding gedaan hebben bij Snowsport? Of ergens anders? Ik ben namelijk benieuwd naar de verhalen als skileraar. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:23

Ik ben helemaal niet bekend met t ski wereldje.. Maar als ik aan skileraren denk, dan heb ik een beeld van zo'n mccleanssmile achtige mannen, die elke avond een andere meid naaien.. :')

Ja ik ben bevooroordeeld.. Te veel film gekeken denk ik.. :')

Maar lijkt me wel heel erg leuk om een paar maanden daar te werken.. Succes!!

Niien_S

Re: Skilerarenopleiding Snowsport Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:55

Ik lees even mee, wil ook ooit eens een skilerarenopleiding gaan volgen!
Zelf heb ik gekeken voor een opleiding bij skiopleiding.nl

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:55

LZP -> STW

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:59

Een vriendin van me, die woont nu voor vast in Oostenrijk. Echt fantastisch als ik die foto's steeds zie langskomen.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 14:19

KimD schreef:
Een vriendin van me, die woont nu voor vast in Oostenrijk. Echt fantastisch als ik die foto's steeds zie langskomen.

Zou je aan je vriendin willen vragen waar ze het gevolgd heeft? :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:44

Wat wil je precies weten? Ik heb zelf geen opleiding gedaan en geef in principe geen les, maar ken er genoeg die wel officieel leraar zijn. Kan waarschijnlijk wel wat van je vragen beantwoorden en het anders aan hun vragen.

Er zitten op bokt overigens ook wel een aantal leraressen. In het bokt-erop-uit forumdeel is elk jaar een wintersport topic. Daar kun je er wel een paar vinden :)

Nog 2 bekende instanties die de opleiding aanbieden zijn http://www.snowsportsacademy.com/snowsports-academy/ en http://www.ripstar.nl/snowboard/opleidi ... arter.html

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:46

Hee wat leuk dat je dat gaat doen. Ik heb bij mijn anwärter bij TSV gehaald, Snowsport Tirol. Zie deze site: http://www.snowsporttirol.at/home/

Bij de skischool waar ik werkte werd gezegd dat de oostenrijkse opleidingen wat beter zijn dan de Nederlandse, maar de reden daarvan is me ontschoten :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:11

Wat ik van mijn schoonzus begreep, is dat een skilerarenopleiding gevolgd in Nederland helemaal niet zo veel waarde heeft in de echte wintersportlanden. Weet je dus zeker dat je met dit diploma in Ellmau aan de slag kan en mag?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 11:52

De opleiding van Snowsport Nederland is ook volledig in Oostenrijk, aankomende zomer op de gletsjer. De lessen worden ook gegeven door Oosterrijkers.
Je gaat er dus met een groep Nederlanders heen, ook wel fijn dat je daar dus nog gewoon Nederlands kan spreken, als je iets niet begrijpt. Ook krijg je een cursus Duits.
Dat is denk ik wel het voordeel, want als je in je uppie naar Oostenrijk toe gaat waar alleen maar Duitsers zitten lijkt de taal etc me wel een stuk moeilijker.

Uiteindelijk krijg je je anwarter diploma, die je in heel Oostenrijk kunt gaan gebruiken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:11

Oh, dat klinkt alsof je in wezen toch de Oostenrijkse opleiding doet. Dan zit dat vast wel goed :j.