Concentratiegebrek vlak voor proefwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Concentratiegebrek vlak voor proefwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 12:37

Beste bokkers,

Over een paar uur heb ik mijn laatste inhaalproefwerk. Helaas heb ik me de afgelopen weken ontzettend druk gemaakt en heb ik ook, mede door die stress, afgelopen nacht niet zo heel denderend geslapen. Nu heb ik net geprobeerd om wat oefenopgaven te maken, maar concentratie is helaas ver te zoeken en ik ben bang om onnodige fouten te maken tijdens mijn proefwerk.
Is er hier toevallig iemand met de gouden tip om mijn concentratievermogen te verbeteren, zodat ik mijn proefwerk een beetje fatsoenlijk kan maken?

Alvast bedankt! :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:39

Mediteren en mindfullnessen. Daardoor geef je je brein rust om straks weer te kunnen knallen.

Klinkt zweverig maar werkt als een tierelier, overigens ook als je niet kan slapen wegens een 'overactieve harde schijf'.

Vereist overigens wel wat oefening voor het echt lekker gaat maar beter nu beginnen dan nooit toch?

Imke1998

Re: Concentratiegebrek vlak voor proefwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:37

Bedankt voor het snelle antwoord. Voor t proefwerk was er inderdaad niet genoeg tijd om nog aan mindfulness te beginnen, maar zeker een goed idee om te proberen zo voor de examens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:23

Redbull. Ik drink bijna altijd een blikje voor een tentamen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:29

Rebeccaa schreef:

Eerste tip is mediteren, kom jij met je Red Bull _O-

Ik doe overigens hetzelfde hoor. Mijn hoofd proberen leeg te maken werkt voor geen meter, ik kan mezelf beter zo hyper mogelijk krijgen door veel suikers naar binnen te werken en genoeg te eten van tevoren, dan zit ik twee uur op zo'n hoogtepunt dat ik mijn toets goed maak, en daarna ben ik mentaal gezien helemaal op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:34

Emmaa_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Eerste tip is mediteren, kom jij met je Red Bull _O-

Ik doe overigens hetzelfde hoor. Mijn hoofd proberen leeg te maken werkt voor geen meter, ik kan mezelf beter zo hyper mogelijk krijgen door veel suikers naar binnen te werken en genoeg te eten van tevoren, dan zit ik twee uur op zo'n hoogtepunt dat ik mijn toets goed maak, en daarna ben ik mentaal gezien helemaal op.

Haha ja, je kent me. :Y)

Voor mij werkt het wel echt trouwens, Red Bull. Na een tentamen voel ik me ook echt leeg, net als jij, maar tijdens een tentamen voel ik me dan juist heel erg gefocust. Heel chill.