Pakket met factuur erbij van buren aangenomen, halen niet op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Pakket met factuur erbij van buren aangenomen, halen niet op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 10:00

Begin van de week had ik een bezorger aan de deur staan met enkele pakketjes voor medebewoners van mijn flat. Omdat ik zelf ook zo vaak ergens pakketten afhaal, heb ik deze aangenomen, en alle pakketjes zijn netjes op gehaald, op eentje na.
Het is een pakket, met daarop volgens mij ook nog een factuur. Staat uiteraard niet op mijn naam, niet mijn adres. Maar de persoon waarvoor het bedoeld is heeft nog niets laten horen en ik tot nu toe ook steeds niet thuis geweest.
Wat moet ik met dat pakket? Ik laat het het weekend nog staan, ben er dan niet, maar ik zat te denken om het volgende week retour afzender te doen? Gezien het feit dat dat bedrijf vast wil weten waarom de factuur niet betaald wordt? Of moet ik langer wachten?

DBiancaL

Re: Pakket met factuur erbij van buren aangenomen, halen niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:01

kan je niet langs.. en even aanbellen?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:02

kan je het anders niet eventueel voor zijn deur neer zetten? en anders zou ik gewoon retour afzender doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:03

Ik zou het inderdaad even naar de eigenaar brengen, hoewel de persoon in kwestie het eigenlijk gewoon zelf moet ophalen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:03

eilleen333 schreef:
Begin van de week had ik een bezorger aan de deur staan met enkele pakketjes voor medebewoners van mijn flat. Omdat ik zelf ook zo vaak ergens pakketten afhaal, heb ik deze aangenomen, en alle pakketjes zijn netjes op gehaald, op eentje na.
Het is een pakket, met daarop volgens mij ook nog een factuur. Staat uiteraard niet op mijn naam, niet mijn adres. Maar de persoon waarvoor het bedoeld is heeft nog niets laten horen en ik tot nu toe ook steeds niet thuis geweest.
Wat moet ik met dat pakket? Ik laat het het weekend nog staan, ben er dan niet, maar ik zat te denken om het volgende week retour afzender te doen? Gezien het feit dat dat bedrijf vast wil weten waarom de factuur niet betaald wordt? Of moet ik langer wachten?

Uhm zelf aanbellen? Heb ik ook gedaan hoor. Ik werk onregelmatig dus kan mij voorstellen dat mensen net aanbellen als ik niet thuis ben maar wel hun pakketje willen. Ik zou het sowieso niet retour sturen, vind dat nogal banketstaaf eerlijk gezegd, je weet niet hoe dringend iemand iets nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:04

Je zou eerst nog een herinnering-briefje in de brievenbus van je buren kunnen doen (of op de voordeur plakken), eventueel voorzien van je telefoonnummer zodat jullie kunnen afspreken wat er met het pakketje gebeurd/ wanneer ze hem kunnen komen halen, misschien is het eerste briefje niet gezien en weten ze niet dat jij het pakketje hebt aangenomen?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:04

Gewoon even langs brengen. Soms vergeet de pakketbezorger een briefje in de brievenbus te doen waar het pakket is afgeleverd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:05

Wellicht kun je een briefje in de brievenbus van de buurman doen, misschien is
de postbode dat wel vergeten, en weet degene helemaal niet
dat het pakket bij jou is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:06

Winged schreef:
Ik zou het inderdaad even naar de eigenaar brengen, hoewel de persoon in kwestie het eigenlijk gewoon zelf moet ophalen...

Misschien weet ie niet dat het daar geleverd is? Hier doen ze niet altijd een briefje door de deur... En TS schrijft dat ze niet thuis is geweest, dus misschien zijn ze wel aan de deur geweest.

Ik zou gewoon zelf even langsbrengen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:07

Briefje door brievenbus doen bij buren dat je pakketje hebt van hun die ze op kunnen halen (desnoods na een belletje). Wellicht weten ze het niet eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:08

TS schrijft dat ze al langs is geweest maar dat die buur niet thuis was. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:09

Het staat pas sinds begin deze week bij jou? Dat is hoogstens 3 dagen dus. Persoonlijk zou ik het direct bij mijn buren op gaan halen, maar het kan zomaar zijn dat deze persoon er enkele dagen niet is en hij niet wist dat het nu bezorgd zou worden ofzo.
Zet het ergens neer waar het niet in de weg staat en laat het lekker staan. Een bedrijf verwacht ook echt niet een betaling binnen 3 dagen hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:11

eilleen333 schreef:
Maar de persoon waarvoor het bedoeld is heeft nog niets laten horen en ik tot nu toe ook steeds niet thuis geweest.

KoudbloedKim schreef:

Er staat toch dat ze zelf niet thuis is geweest? :o? Zo lees ik het :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:12

Zou inderdaad nog een keertje langs gaan en anders een briefje door de bus doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:14

Misschien even een briefje op zijn deur plakken dat het pakket bij jou staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:19

verootjoo schreef:
eilleen333 schreef:
Maar de persoon waarvoor het bedoeld is heeft nog niets laten horen en ik tot nu toe ook steeds niet thuis geweest.

[naam] schreef:

Er staat toch dat ze zelf niet thuis is geweest? :o? Zo lees ik het :P
Ik lees de "ik" als "is".

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:25

Briefje met je telefoonnr erbij dat ze je kunnen bellen om hem op te halen( als je zo weinig thuis bent) of wanneer je thuis bent.... en erbij zetten als je bijv volgende week woensdag het nog niet is opgehaald hij retour gaat

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:31

Idd even aanbellen en bij niet thuis eben briefje in de bus gooien dat er een pakketje bij jou staat evt tel.nr erbij.
Miss heeft de bezorger dat idd niet gedaan(zou niet voor het eerst zijn dat dat gebeurt. )

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:44

Ik zou indd even een briefje in de bus doen,hier laatst ook een keer geen briefje gehad.
Maar heb ook een keer een buitenlands pakket aangenomen vd buren wat maar niet gehaald werd(buur was nooit thuis)retour laten ophalen en paar maanden later werd er een plantage opgerold van 4000 planten 8)7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:45

Wij hadden laatst een keer dat wij niet thuis waren, de bezorger het bij buren had afgegeven, maar op het briefje had hij per ongeluk afgegeven bij 'ons eigen huisnummer' opgeschreven.... :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:48

renskesanne schreef:
kan je het anders niet eventueel voor zijn deur neer zetten? en anders zou ik gewoon retour afzender doen.

Niet bij hun voor de deur zetten. jij hebt er wel voor getekend. Alleen afleveren aan de persoon zelf. Als paket verdwijnt krijg je nl wel problemen.
Gewoon even briefje op de deur of in de bus gooien. En als ze eind volgende week nog steeds niet opgehaald hebben kan je altijd nog terug sturen.
Zijn ze niet op vakantie bv?? En weet niet 1 van de andere buren waar ze zijn??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:50

Ik zou gewoon even een briefje in de bus doen waarop staat dat jij het pakketje hebt, dat hij dat kan komen afhalen op een bepaalde datum/tijd als je thuis bent :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:03

als het niet in de weg ligt zou ik het gewoon laten liggen en even briefje in hun bus doen dat het bij jou ligt, voor het geval er iets mis is gegaan bij de bezorger en die bijvoorbeeld geen briefje heeft achtergelaten dat het bij jou ligt. Misschien met je telefoonnummer erbij? Misschien lopen jullie elkaar telkens mis..

Als ze het dan nog niet komen halen dan zou ik het retour afzender doen.

De factuur zou ik me niet druk om maken, dat is niet jou probleem en dat horen de eigenaren van het pakketje vanzelf als die nog betaald moet worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 12:24

Typo!!
Ik bedoelde inderdaad dat de buur niet open deed. Ik was er zelf gister inderdaad ook niet, maar heb het daarvoor wel steeds geprobeerd. Zal vanavond nog even bellen.
Durf het niet zo goed gewoon voor de deur te zetten. Ik heb immers getekend voor ontvangst, en ondanks het feit dat er een ander adres op staat... Stel dat het pakket verdwijnt, kan ik dan geen problemen krijgen, omdat ik het heb aangenomen en daar gewoon neergezet heb?
Ik heb namelijk het idee dat het niet is betaald, omdat de factuur er bij zit.

Zal vanmiddag nog een keer proberen en dan een briefje achterlaten en hopen dat ze hem vanavond ophalen. Ik ben namelijk erg weinig thuis (had dat verdomde pakket ook niet aan moeten nemen!) en met een studentenkamer van 30 m2 staat dit pakket vreselijk in de weg. Het is namelijk ook geen klein ding, maar hij is meer dan een meter lang, breed en hoog :Y) Dus hij staat overal in de weg. Als ik thuis ben schuif ik hem voor de deur, dan heb ik er het minste last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:30

Een factuur zegt niet perse iets over of iets al wel of niet voldaan is.
De factuur is misschien zelfs al voldaan, maar zit er puur bij voor de administratie.

Maar ook als hij nog niet voldaan is, is dat de verantwoordelijkheid van de ontvanger. Niet van jou ;)

Misschien is de ontvanger net op vakantie en kwam het pakje net een dag te laat.
Meer dan een briefje in de bus doen, dat het pakje bij jou ligt, kun je en hoef je niet te doen. :)