1e omstander ongeluk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

1e omstander ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:52

-O- rare titel...

Ik had heerlijk geshopt met mijn nichtje van 1.5 jr en mijn moeder.
Ik zou daarna lekker koken bij haar. We hadden mijn nichtje thuisgebracht en boodschappen gehaald voor de pasta.

Mijn mama woont in een klein dorpje, waarvoor je een ander dorpje door moet met de auto.
Wij rijden door dat dorpje en ik zie een man half door de lucht vliegen. Mijn ma knalt op dr rem.... ik zei dat ze stil moest blijven staan en ben de auto uitgerent naar de man, de fietser. Hij was van achter aangereden door een auto.
De bestuurder stond erbij en was volledig in paniek, de fietser lag op de grond te kermen van de pijn.
Met een halve minuut had ik 112 aan de lijn en aangeven dat er iemand aangereden was een fietser door een auto..

De ambulance en politie waren er snel. De fietser had enorme pijn aan zijn schouder en pijn aan de knie en aan het hoofd.
Lieve omstanders kwamen met kussentjes enz... heb aangegeven dat dat écht niet mocht van de 112 dame.

Heb kort gesproken met de politie en het ambulance personeel over hoe het ongeluk gebeurd was en hoe de state of mind van de fietser was..

Nu zit ik thuis... me af te vragen hoe het is met de man...
Ik zou hem graag opzoeken. Het lijkt alsof het dan beter een plekje krijgt voor mezelf en ik het af kan sluiten..

Naja, ik wilde ook even mijn verhaal van mezelf afschrijven..

karuna
Drukke kabouter

Re: 1e omstander ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:55

He bah sterkte. Je kunt hier de politie niet spoed voor bellen trouwens. Meestal hebben zij wel informatie over hoe het gaat. Je zult denk ik wel een tijdje dit beeld voor je zien. Maar het beste helpt praat erover met mensen, stop het niet weg.

Hopelijk heeft je nichtje er niks van meegekregen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:55

Jeetje wat heftig! Hebben ze je slachtoffer hulp aangeboden? Dat kan wel heel erg fijn zijn!
Misschien moet je het algemene nummer van de politie bellen en vragen of ze je verder kunnen helpen?

Sterkte :(:)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:57

Allereerst mijn complimenten voor je handelen! Daarmee heb je zowel het slachtoffer als degene die de aanrijding veroorzaakte enorm geholpen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je navraag zou kunnen doen, mijn eerste gedachte is de politie. Sterkte met de verwerking, blijft altijd heftig zoiets, maar je hebt super gehandeld +:)+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:00

Het lijkt me ontzettend heftig om zoiets mee te maken, maar mijn complimenten voor je handelen. Ik denk dat je best even contact op kunt nemen met de politie, volgens mij kunnen zij je wel wat meer vertellen over de toestand van het slachtoffer. Zij zullen uiteraard niet erg in detail treden, maar volgens mij mogen zij wel wat informatie geven. Heel veel sterkte de komende tijd met de verwerking. :(:)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:01

Je mag hiervoor contact opnemen met slachtofferhulp, ook als dat niet is aangeboden! Je kan nummer op internet vinden en ze bellen, kan goed helpen.

Heel veel sterkte met verwerken. Probeer er veel over te praten, dat helpt met verwerken.

Dikke knuffel! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:26

Heel veel sterkte hiermee. Ik ben ook eens eerste getuige geweest bij een ongeluk. Scooterrijder die met hoge snelheid geschept werd door een auto die door rood reed (auto kwam 70 meter verderop met de scooter eronder tot stilstand).
De scooterrijder had een open beenbreuk en lag op de grond. Hij had zijn hoofd opgetild en ik heb er mijn jas onder gelegd en gezegd dat hij rustig moest blijven liggen wachten op de ambulance. Die was snel ter plaatse. Gelukkig was hij vlakbij huis en heeft een andere omstander zijn vriendin gehaald. Die heeft me later op de dag geappt om te vertellen hoe het met hem ging. Daar heb heel erg veel aan gehad dus ik kan me helemaal voorstellen dat je graag wil weten hoe het is afgelopen met 'jouw' fietser.

Voor zover ik heb begrepen kan je daarvoor inderdaad contact opnemen met 0900-8844.

Nogmaals... Sterkte met de verwerking. Veel je verhaal vertellen :(:)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 20:30

@karuna, gelukkig was zij veilig hij haar papa en mama. Zij heeft er dus niets van meegekregen gelukkig!

@eclair, nee geen slachtofferhulp.
Als ik eerlijk ben, niet écht de behoefte. Ik weet vanuit beroepsethiek dat dingen zich kunnen afspelen en je dat even tijd moet geven denk ik... al maakt dat het niet minder heftig. Het ging door merg en been dat de fietser zoveel pijn had toen hij op de brancard gelegd werd.... dat geschreeuw....

@anna79, thanks :)
Heb het helaas vaker meegemaakt. Ik weet ook dat diegene die de aanrijding veroorzaakt en het slachtoffer blanco zijn vaak. En dus een 3e objectief moet handelen omdat sommige het niet meer weten...

@carpediem, dank je!

@ijsco_love thanks!

Het blijven heftige dingen. Het verhaal neerzetten op bokt helpt al enorm.
Het is wel een genuanceerde versie. De dochters van de bestuurders waren namelijk opgehaald van de manege..

Ik ben blij dat ik veel emergency programma's kijk, ongecensureerd.
Daar heb ik echt veel lering uit gehaald. Nooit slachtoffer bewegen, met hem praten etc.
En vooral kalm blijven. Ook voor het slachtoffer...
Ik ben namelijk geen verpleegkundige ofzo :) ben een simpel hr meisje haha.

Ik heb mijn zus een bericht gestuurd, zij heeft veel bekenden bij het korps. Ik heb haar het bericht gestuurd. Haar vriendin gaat kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Ze weten gelukkig dat ik 'normaal en oprecht' ben. Als zij me geen info mogen geven weet ik zeker dat het slachtoffer mijn bloemetje wel krijgt. Dat geeft al rust.

Het frappantste was dat 1 van de eerste dingen die het slachtoffer zei was; "waar woon jij?"
"Daarzo"
"Weet jij hoe dat gaat met mijn fiets?"
"Ik weet het niet. Maar jij moet eerst aan jezelf denken. Ik zorg wel dat je fiets hier ergens kan blijven of met de politie meegaat"
"Dank je wel"

De politie heeft de fiets meegenomen toen ik dat vertelde. De agent zei; "ik ben blij dat de man zo helder was!"

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:17

Inmiddels bericht gehad; ik meld me morgen even op het bureau met de vraag of ik wellicht de man een bloemetje mag sturen. Dan moet het goedkomen. En als de man er geen enkele behoefte aan heeft is dit ook helemaal prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:25

Fijn!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:38

Vumana dat heb je ook met ruiters he.. *voet ligt in rare hoek na val* Eerste wat ze zeggen; "Hoe is het met mn paard?" :')
Fijn dat je je even mag melden voor het bloemetje! Hoop dat het je wat afsluiting kan geven en wat rust.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 23:53

Haha ik zou juist schelden op mn paard en mezelf denk ik inderdaad. Maar ik begrijp je uitgangspunt..
Geval endorfine en adrenaline overschot.

Ja heel fijn inderdaad.
Als de man het niet wilt respecteer ik dat zeker. Een 'het gaat goed met hem' geeft al veel rust!
Ik kan me voorstellen dat je nadat je aangereden bent daar niet op zit te wachten, of juist wel de nieuwsgierigheid bezit.

Ik heb net een kopje slaap lekker thee op, ik ga lekker slapen en hopen dat ik niet vervelend droom.
Heb als afkickverschijnsel van hartmedicatie sowieso slechte nachten door nachtmerries... maar ik ga een poging wagen.

Jullie lieve reacties helpen mij in ieder geval zeer zeker. En het grootste ei is kwijt! Dat lucht al op. Ik heb gedaan wat ik kon naar mijn beste weten en de beste man ligt op een veilige plek; het ziekenhuis. Zn vrouw is gebeld en zou naar het ziekenhuis komen dus hij is ook niet alleen en zijn fiets staat veilig bij de politie.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:24

Zo te lezen heb je erg goed gehandeld, klasse! Ik hoop dat je vannacht nog goed hebt kunnen slapen. Ik gok dat de man een bloemetje best fijn vindt, maar goed dat je het polst en respecteert als dat niet het geval zou zijn. Hoop dat ze je wat beter nieuws kunnen geven straks!