Nieuwe baan : auto of trein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Nieuwe baan : auto of trein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 17:10

Dag allen, vanaf mei heb ik een nieuwe baan *\o/*
Zelf woon ik in 't Gooi, praktisch naast de A1. Mijn nieuwe baan zit midden in Utrecht.
Hebben jullie een idee of het in de ochtend te doen is qua file naar de P+R Uithof? Vanaf daar ga ik dan met de bus.

Ik ga graag met de auto omdat ik in de leaseauto van mijn ouders rij. Hierdoor betaal ik geen benzine. Andere optie is met de trein gaan.

groet Madeleine

Anoli

Re: Nieuwe baan : auto of trein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:16

Hmm ik kwam vanaf de andere kant (Apeldoorn/Amersfoort) A1/A28, maar dat was een ramp en dan reed ik alleen maar in de zomervakantie als het wat rustiger zou zijn dus.

Met de trein ben ik ook heel veel geweest en dat is allemaal prima te doen in Utrecht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:16

Uithof is echt de hell in de spits, heel Utrecht staat echt bomvol. Voor openbaar vervoer geldt trouwens hetzelfde. Ik zou vooral vanuit het Gooi echt met de trein gaan, je bespaart er denk ik heel veel tijd mee.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 17:35

Ik woon ook op 5 min lopen van het station. Ik krijg voldoende vergoeding om eerste klas te reizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:37

Romeo2007 schreef:
Ik woon ook op 5 min lopen van het station. Ik krijg voldoende vergoeding om eerste klas te reizen

Dan zou ik de auto al helemaal laten staan. Als je van die kant Utrecht in wilt moet je wel heel vroeg zijn om de file te vermijden.. Mijn vader rijdt om 6 uur weg en zelfs die staat nog wel eens vast.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:48

Inderdaad lekker met de trein gaan, want van de zomer wordt het tijdelijk nog drukker rond Utrecht (vooral bovenin Utrecht) want dan gaat de A1 tijdelijk dicht ivm de verplaatsing van de A1 en de aansluiting A6, A9 en A10.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:48

De A27 is eigenlijk alleen goed te doen tussen 11:00 en 15:00. En dan weer vanaf een uur of zeven... Als je op loopafstand van een station woont en in Utrecht ook in het centrum moet zijn zou ik OV kiezen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon uitproberen hoe het bevalt...

Succes met je nieuwe baan! :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:10

Prrrr schreef:
De A27 is eigenlijk alleen goed te doen tussen 11:00 en 15:00. En dan weer vanaf een uur of zeven... Als je op loopafstand van een station woont en in Utrecht ook in het centrum moet zijn zou ik OV kiezen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon uitproberen hoe het bevalt...

Succes met je nieuwe baan! :)

Ik weet het, toen de baas van mijn stiefvader dat meld zei hij weer; Welke A27? Daar staat het ook altijd vast.... 8-)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:14

Allereerst: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Om je vraag te beantwoorden: Vanaf het Gooi naar de Uithof in de spits in de auto? Dus A1 en dan A27/A28? Het kan wel! Maar ik raad het niet aan. Ik rijd vaak met bus 150 in de spits, langs Blaricum richting de Uithof. Deze bus mag inhalen over de vluchtstrook bij file en dit is meer een regel dan uitzondering.
Als je eerste klas kunt reizen met de trein zeg ik: dat doen :j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:26

Neem aan dat je vanaf Hilversum rijdt? Dan zou ik zeker de trein pakken! Ik woon ook in het gooi, wel de andere kant en ga dus altijd met de bus naar school in Amsterdam, met de bus doe je er een uur over maar met files nog langer! En het traject wat jij reist is ook zo'n druk traject! Dan zou ik gewoon de trein pakken! Alleen weet ik uit ervaring dat er in Hilversum wel vaak vertragingen zijn of treinen die niet rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:33

_Denise_ schreef:
Allereerst: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Om je vraag te beantwoorden: Vanaf het Gooi naar de Uithof in de spits in de auto? Dus A1 en dan A27/A28? Het kan wel! Maar ik raad het niet aan. Ik rijd vaak met bus 150 in de spits, langs Blaricum richting de Uithof. Deze bus mag inhalen over de vluchtstrook bij file en dit is meer een regel dan uitzondering.
Als je eerste klas kunt reizen met de trein zeg ik: dat doen :j

En zelfs dan is het drama elke keer als hij even moet invoegen.. Dat stuk staat regelmatig echt van Blaricum tot Utrecht muur en muurvast.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:50

Romeo2007 schreef:

Dan gaat alleen een sukkel met de auto, er vanuit gaand dat je in Utrecht ook geen hele grote afstand hoeft te overbruggen tussen station en werk.

Of je de meerprijs voor eerste klas wil betalen is eigen keuze. Ik kan in principe ook 1e klas reizen van de vergoeding (en juist inkopen) maar heb vooralsnog besloten om dat niet te doen. Ik kan gelukkig reizen op tijden dat het niet zo druk is, met dank aan flexibele werktijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:52

Een e-bike of een speedpedelic lijkt mij het handigste.
Geen fileleed of parkeerproblemen en razend snel. Voor de kosten hoef je het niet te laten en voor jezelf heeft het ook voordelen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:56

Naar de Uithof in de spits? Nah, thanks :+ Ik zou echt checken of er makkelijke OV opties zijn, want ik zou er niet aan moeten denken :P

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:17

Antwoorden zijn duidelijk, dank!
Ik reis vanaf Bussum. Moet in Utrecht nog 7 minuten met de bus of 2 km lopen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:23

2 km lopen is sneller, promise :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:43

Utrecht is drama. Ik kom vd andere kant over de a2 en rijd kwart voor 6 weg en ben half 7 in utrecht centrum (CS) om mijn man te droppen, zelf werk ik even buiten het centrum.
Later dan kwart voor 6 weggaan lijdt onherroepelijk tot file en vertraging.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:07

Prrrr schreef:
2 km lopen is sneller, promise :D

www.brompton.com niet de goedkoopste, wel een comfortabele oplossing.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:48

Of een step!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:01

Sowieso met de trein gaan op dat traject.
Maar ik weet ook niet wat voor leasecontract je ouders hebben, maar jij kan dan toch niet zomaar dagelijks 80 km privé gaan rijden met die auto :7

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:06

Auto laten staan. Ik reis altijd tussen Zwolle en de Uithof. Een keer op vrijdag er een uur en drie kwartier over gedaan, en toen was ik Amersfoort net voorbij (Utrecht richting Zwolle). Ik ga wel eens met de auto, maar alleen als ik dienst heb en buiten de spits kan rijden. Je ziet je benzine verdampen, maar je komt geen centimeter vooruit. Richting Amsterdam lijkt me dan helemaal drama. Soms doen mensen er al 40 minuten over onder Uithof af te komen, en dat is 2 kilometer ofzo...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 21:26

verootjoo schreef:
Sowieso met de trein gaan op dat traject.
Maar ik weet ook niet wat voor leasecontract je ouders hebben, maar jij kan dan toch niet zomaar dagelijks 80 km privé gaan rijden met die auto :7

Jawel, wij betalen een eigen bijdrage voor prive km. Mijn vader gebruikt de auto niet die reist met de trein.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:53

;) verstandige vader....!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:39

Even een update voor als iemand ooit geïnteresseerd is in file leed.

Ik reis eigenlijk vanaf het begin met de auto. Ik vertrek rond 7.45 uur uit Naarden dan via de A1 en A27 reis ik naar de Maliebaan. Ik ben er meestal rond 8.30 uur en op de woensdag en vrijdag doe ik er korter over.

Met de trein en bus ben ik 1.5 uur onderweg dus ik reis toch liever met de auto!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:45

Ik werk ook op de Uithof (UMC) en ben speciaal verhuisd zodat ik met de trein naar het werk kan. Ik kom dan wel uit het zuiden maar neem van mij aan dat de Uithof niet te doen is. Met name 's middags in de spits die al begint om 1500 en duurt tot minimaal 1830.
Volgend jaar gaat de tram rijden van centraal naar de Uithof dan zou ik al helemaal de auto laten staan.