butengeweun schreef:Kan je niet al kijken of het roostertechnies mogelijk is meer vakken te volgen?
Helaas is dit geen mogelijkheid, voor zover ik nu weet. Ik heb wel een sollicitatie lopen voor een honours programm, maar daar moet ik voor geselecteerd worden uit een grote groep studenten, dus het is niet zeker of dat gaat lukken.
Yvank_ schreef:Het eerste jaar van zo'n studie is de studielast meestal laag, vanaf 2e jaar wordt het veeel meer. Meer groepswerk etc, dus kans is groot dat je het straks niet maar kan combineren.
1e jaar van mijn studie was ook lang leve vrije tijd, werd daarna rap minder.
De studielast is nu inderdaad erg laag, maar ik heb veel met ouderejaars gesproken die aangaven dat de studielast even laag/lager lag in de komende jaren.Op mijn studie wordt er heel erg veel in groepsverband gewerkt, er zijn weinig individuele opdrachten. Daarbij heb ik nu ook onder schooltijd zoveel tijd over dat het m.i. makkelijk moet kunnen.
_Liv schreef:Geen ervaring met een extra deeltijd studie. Wel evaring met twee universitaire voltijd studies tegelijkertijd. Het is pittig op sommige momenten, maar met de juiste motivatie zeker te doen! Of het goed te regelen is hangt van de felexibiliteit van je voltijd studie af. Zijn er veel verplichte contact momenten? Of kan je alles redelijk zelf indelen? Ik denk dat wanneer je genoeg tijd hebt om 30 uur te werken, een extra studie moet kunnen. Mits alles vrij felexibel te plannen is en je bereid bent om je vrije tijd er in te steken!
Tweede studie erbij is voor mij in ieder geval de beste keuze ooit geweest!
Twee universitaire studies
Momenteel zijn er niet veel verplichte contactmomenten, volgend jaar willen ze colleges gaan opnemen waardoor ik nog minder op school ben. In mijn studie is er wel heel veel persoonlijk contact met docenten, er zal ook zeker wat te regelen zijn mocht ik sommige lessen moeten missen vanwege een tweede studie.
Ik ben zeker bereid er vrije tijd in te steken, ik zoek juist iets meer uitdaging dan ik op dit moment heb want het begint me een beetje te vervelen.