Het leed wat social media druk heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het leed wat social media druk heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:28

Pft... Ben ik de enige die hier 'last' van heeft?

Ik heb zo'n hip ding, je weet wel, zo'n mobiel. Toevallig zit daar ook internet op.
Ik werk heel veel, vooral in de agrarische sector, en als ik koetjes aan het melken ben ga ik meestal met mijn strontvingers niet aan mijn hippe ding zitten.
Als ik aan het werk ben, ben ik ook echt aan het werk. Meestal staat mijn mobiel dan op stil, of uit.

Met dat ding kan ik ook op Facebook. Ik vind FB vooral leuk omdat ik lid ben van verschillende hoeken; even het laatste paarden nieuws doornemen, discussies over de melkveehouderij lezen, bekijken of er nog wat leuks te koop staat in de buurt...
Soms, als ik moet wachten tijdens het voeren... Of als ik een stuk moet lopen, kijk ik wel eens op FB.
Maar dat is slechts 1x in de 2/3 uur.
Ik heb ook dagen dat ik helemaal niet kijk.

Gister zag ik iets wat ik wel graag wou hebben. Mevrouw een berichtje gestuurd. Ze stuurde mij meteen een foto toe, en de prijs. Ik heb mn hippe istone weggelegd want ik moest weer aan het werk.
's Avonds een bericht van deze mevrouw; of ik het nog wou hebben?
Uhh, ja, moment, ik heb de foto nog niet eens gezien...
Foto bekeken, teruggestuurd dat ik akkoord ging en wat haar rek. nr was.
Meteen antwoord terug, niet bekeken, want he, het was half 12, ik wou slapen.
Volgende dag bericht, om 11 uur 's Ochtends... Of ik het nog wou hebben...

Ik ben 20, maar volgens mij kan ik het tempo niet meer bijhouden ofzo?
Dit gebeurd mij zo vaak... Berichtjes binnen een paar uur, of ik nog belang heb, want he, ik reageer niet meteen...
Heeft iedereen zoveel tijd om constant op zn telefoon te koekeloeren?

Ik zit serieus te denken FB er af te gooien... Zou het wel jammer vinden, paardennieuws en die weggeefhoeken etc vind ik wel leuk om te bekijken... Maar als er verwacht wordt dat je binnen een paar uur reageert, dat gaat mij niet lukken.

Sorry, moest even klagen. -O-

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:46

Heel herkenbaar!
Vaak lees ik al wel een bericht maar wil ik later antwoorden omdat ik op dat moment met iets anders bezig ben (autorijden, paardrijden, werk ed) en is de kans groot dat ik het dan vergeet :roll:

Laat ze maar lekker klagen hoor, je hebt ook nog een leven buiten internet!

Urbanus

Re: Het leed wat social media druk heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:48

Nou ik herken dit niet. Ik vind ook niet dat dit die social media druk is, gewoon iemand die ongeduldig is omdat ze iets verkoopt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:49

Laat dit nou net één van de redenen zijn dat ik niets met sociale media te maken wil hebben.
Ik ga mijn leven een beetje laten leiden op commando van profielen. Kom op zeg.... :+

En diegenen die mijn whatsapp hebben weten het ook: bij nood kan men mij bellen. Want whatsapp hoor ik niet of wil ik niet horen en bekijk ik pas als ik dat wel wil. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:09

lieveli schreef:
Nou ik herken dit niet. Ik vind ook niet dat dit die social media druk is, gewoon iemand die ongeduldig is omdat ze iets verkoopt.

Same. :)
Ik vind het een beetje hypocriet er nota bene op een forum over te klagen haha :)) Als je die Facebook app niet wilt, gooi je hem gewoon van je telefoon af. Ik heb dat ook gedaan, lekker rustig! :) Je kan de meldingen ook prima uitzetten. Het is maar net hoeveel aandacht je er zelf aan besteedt, je bent nergens toe verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:16

Nee merk er weinig van. Reageer meestal alleen wanneer ik zin heb. Tenzij het over belangrijke dingen gaan.

Mensen waar ik veel mee app, weten ook dat ik soms pas uren later terug app. Als het echt belangrijk is dan bellen ze maar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:21

Ik maak nooit mee dat er van je verwacht wordt dat je snel reageert eigenlijk.. Ja soms via Marktplaats maar zo werkt dat nou eenmaal. Of een ongeduldige verkoper of er is gewoon veel interesse in het te verkopen product. Maar om Facebook te verwijderen waar je andere dingen wel leuk van vindt omdat er één haastige verkoper tussen zit? :D Doe je toch gewoon niet mee aan dingen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:39

In de melkput op het werk en als ik even momentje heb dan glijd ik met mijn (vieze stront) handschoentjes er over :') (maar telefoon gaat elke keer weer mee onder de douche) , maar klopt het is waanzin het geduld is ook ver te zoeken soms. Maar sommigen willen snel verkopen , het liefst zat in in een hutje op de hei en gewoon zonder ook maar iets . Paar weken afkicken en nooit meer terug dat spul in huis

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:51

herkenbaar!

ik heb een druk leven, nja druk.. voorheen zat ik veel op fb, whatsapp etc..
nu heb ik een zoontje van 11 maanden en die houdt mij behoorlijk bezig. lees vaak berichtjes, maar geen tijd om te beantwoorden..
en dan vergeet ik dus de berichten. vrienden etc. doen daar niet moeilijk over,
maar in de verkoop van spullen of de koop ervan.. man man,. als je niet direct reageert..
of je wordt afgesnauwd.. of als je niet binnen een uur reageert gaat men er vanuit dat je het niet meer wilt..
andersom ook.. ik heb iets in de verkoop staan.. krijg een mail. reageer ik netjes na een paar uur.. ja hebben ze geen interesse meer want ik reageerde niet direct...
we leven in een haast maatschappij.. als moet snel.. en het liefst direct,,,

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:52

Bizzybijtje schreef:

Ik dus ook echt niet! Als je er echt veel last van hebt vooral verwijderen van je telefoon, je kan altijd nog even op je laptop op facebook :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:23

Nee ook ik herken dit niet. En ik ben van mening dat als je echt interesse hebt in een product je de moeite neemt om er even iets actiever op te reageren, even te kijken. Ik ben dan misschien ook die ongeduldige verkoper maar tig mensen zoals TS die dan niet meer reageren (wel lezen want zie dan "bekeken om *tijd*)
Maar wel andere in mn inbox die ook wachten maar nee ik ben netjes en ga netjes op de eerste reaguurder wachten
Nee ,zo werkt het niet. Als je het bericht meteen terug krijgt kan je ook de moeite nemen voor die 2 minuten om wel even terug te reageren.
Prima als je die moeite niet wil nemen, maar koop dan op de markt of meld het in je bericht erbij of verwacht gewoon niet dat mensen het product dan voor jou reserveren.

In dit geval was mevrouw de verkoopster idd wel ernstig ongeduldig door zo te pushen, ik zou iets gewacht hebben omdat je toezegt het te nemen. maar ik vind wel met onderhandelen dat het twee kanten op werkt en als je iets wil kopen je wel iets actiever mag zijn
Maar goed , dat is dus mijn visie ;)

Fb verwijderen vind ik lichtelijk overdreven, er zijn nog vele andere leuke dingen daarop toch om wel voor te blijven?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:30

Ik zou Facebook er niet om verwijderen, beetje overdreven naar mijn idee.
Maar ik heb het zelf ook wel gehad. Gereageerd op kaartjes met een 10.00 pp korting op de efteling
s'avonds voor het naar bed gaan contstant in de gaten gehouden, de volgende morgen(zondag) half 10 waren ze al aan een ander gegeven, omdat ik niet reageerde?
Snap dus wel wat je bedoelt. Omgekeerd komt ook voor, vooral op mp dat iemand pas 2 dagen later reageert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:32

Klinkt me meer als een ongeduldige verkoopster in de oren :).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:31

NM → LZP

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:43

lieveli schreef:

Dat inderdaad.
Ik snap ook eigenlijk niet dat je je zo druk maakt om 1 ongeduldig persoon. Lekker laten gaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:54

je doet het jezelf aan ik mijd het heel bewust... en vind het heerlijk!
tja je mist wel eens wat maar dat hoor ik dan later nog wel 'n keer! ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:59

Terugsturen dat je niet aan je telefoon vastgelijmd zit. Ik ervaar die druk helemaal niet zo en ga daar ook niet aan meedoen op deze manier.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:01

Mwah het geeft mensen de mogelijkheid om zo te doen, maar ik geloof niet dat het daadwerkelijk de oorzaak is. Of je er last van hebt ligt denk ik aan hoe gevoelig je ervoor bent en hoezeer je de behoefte hebt om 'always connected' te zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:03

Die verkopers moeten maar geduld hebben. Alsof iedereen inderdaad om de 5 minuten op zijn foon kijkt. Ik kijk niet eens elke dag op FB. Ik niet eens een smartphone maar een simpel mobieltje.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:07

herken het wel. ben daarom ook nooit begonnen aan facebook. Grijp regelmatig mis op marktplaats koopjes omdat ik niet snel genoeg reageer. Nou ja jammer dan. Vrieden weten al dat als er iets is ze moeten bellen, want via de app kan het weleens een dagje of wat duren. Ik wil me niet laten dwingen snel te reageren en doe dat dus ook niet. Al vind ik het niet reageren wat sommigen doen wel onbeleefd. Ik reageer dus wel maar soms wat later.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:11

Maar als jij op iets reageert wat je wil hebben, maar eigenlijk geen tijd hebt om te reageren, dan kan je dat er toch bij zetten? Dan weten de mensen dat het kan zijn dat je later reageert.
Soms blijf je op je mobiel online op facebook terwijl je helemaal niet optie mobiel zit. Zo denken zij misschien dat je het wel gezien hebt, maar gewoon geen interesse hebt?

Ik kijk alleen op Facebook wanneer ik wil, en dat is nog een stuk minder dan jij, als ik het zo lees. Als mensen daar problemen mee hebben, jammer dan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:12

Ik heb om die reden ook een telefoon die alleen kan bellen en sms en . Geen facebook twitter enz. En alleen een bokt account. Maar wat ik wel merk is dat nagenoeg iedereen inclusief overheid en instanties ervan uit gaan dat je even een app download en dan alles kunt doen. En ja je moet het weten want het staat op facebook. Tsja dat kan niet he en daarnaast wil niet ook.

Ik merkte dat bij ex, onofficiele pleegdochter en zelfs bij mijn 82 jarige :') vader die wel een smartfoon heeft. Ding piept, trilt of wat ook en hup. Aandacht is bij het magische kastje en als gesprekspartner kun je nog net niet doodvallen. -O- word daar soms best verdrietig van. En bij mijn vader ook het ongeduld als je niet meteen op mail oid reageert. Hallo ik heb een leven naast internet. Hoe beperkt die ook is.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:14

eilleen333 schreef:
Maar als jij op iets reageert wat je wil hebben, maar eigenlijk geen tijd hebt om te reageren, dan kan je dat er toch bij zetten? Dan weten de mensen dat het kan zijn dat je later reageert.
Soms blijf je op je mobiel online op facebook terwijl je helemaal niet optie mobiel zit. Zo denken zij misschien dat je het wel gezien hebt, maar gewoon geen interesse hebt?

Ik kijk alleen op Facebook wanneer ik wil, en dat is nog een stuk minder dan jij, als ik het zo lees. Als mensen daar problemen mee hebben, jammer dan!

Het erbij zetten ga ik niet aan beginnen, ik vind de termijn dat ik reageer namelijk gewoon heel redelijk.
Meestal is dat binnen 2 dagen namelijk. Maar merk dat veel mensen maar een paar uur acceptabel vinden en laat dat graag hun problem.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:26

Tja binnen 2 dagen klinkt redelijk maar als ik als verkoper meerdere geinterreseerden heb ga ik niet 2 dagen zitten wachten op een antwoord. Ik denk dan, wil je het hebben of niet, komt zo op mij over van niet.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:29

Tegenwoordig is iedereen ook erg snel met reageren, juist door hun mobiele telefoon.
Dan zou ik met 1 dag ook geen antwoord meer verwachten eerlijk gezegd, maar ik ben dan niet iemand die er berichtjes achteraan gaat sturen en gaat het inderdaad naar iemand anders als er interesse is.
Deze mevrouw is dan wel heel erg ongeduldig, maar goed.

Ik zou in ieder geval niet FB ervoor weggooien, alleen maar omdat je een ongeduldige verkoper treft?