catfish actief! 2 jaar verder en nogsteeds onopgelost...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

catfish actief! 2 jaar verder en nogsteeds onopgelost...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 23:16

Lieve allemaal,

Omdat hier toch best veel meisjes van mijn leeftijd (17/18) op Bokt actief zijn wil ik dit hier plaatsen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik weet zelf hoe het voelt om voorgelogen te worden en hoe rot het is als er misbruik van je gevoel gemaakt wordt..

Eventjes het verhaal in het kort: Ik leerde een jongen kennen via hot or not (dat deed ik gewoon voor de leuk wellis met vriendinnen), de gesprekken met deze jongen werden al snel serieuzer en ik voelde me echt geaccepteerd door hem. Hij noemde zichzelf Jesse, blond met blauwe ogen en 21 jaar oud, ik was 16 maar dat vond hij geen probleem.. Na een tijdje met Jesse geappt te hebben besloten we om een keer af te spreken, hij woonde in Zwolle, ik in Waddinxveen (naast Gouda) maar dat zou geen probleem zijn want ik zou voor hem naar Utrecht reizen en hij zou me dan daar ophalen met de auto. Daar ging ik dan; zonder ook maar na te denken over mogelijke gevolgen op naar Utrecht! Niemand wist dat ik daarheen ging en waarom ik daarheen ging. Eenmaal op Utrecht aangekomen was er niemand te bekennen en werd er niet gereageerd op m'n appjes, terug naar huis gegaan en 's avonds kreeg ik een berichtje met heel veel sorry's en het verhaal dat z'n moeder met spoed naar het ziekenhuis moest en hij mee was gegaan. Prima kan iedereen overkomen.. Ik ben langer dan een half jaar veel te goedgelovig geweest en heb een keer of 4/5 ergens gestaan zonder dat er iemand op kwam dagen.. Na veel gedoe en veel geruzie met iedereen die zei dat het niet echt kon zijn kwam ik via mijn zus haar facebook een foto tegen van een groep jongens, en jahoor, daar stond ie: Mijn Jesse!
Althans, dat dacht ik... Er stond namelijk een andere naam bij getagd en via die naam kwam ik op een account (hiervan ga ik de naam niet noemen), alle foto's klopte, de woonplaats klopte, alleen de naam en leeftijd niet.. Ik mega boos berichtje gestuurd naar 'Jesse' en werd gelijk overal geblokkeerd, daarna contact gezocht met de persoon van facebook en gebeld met hem en hij wist van niks...

Dit alles is nu ongeveer 2 jaar geleden maar zie dus nog regelmatig op facebook berichten langs komen van de 'echte' Jesse (die overigens niet zo heet) met neppe account etc.

Respect als je het hele verhaal gelezen hebt!

De catfish gebruikt steeds een andere naam maar wel elke keer in grote lijnen hetzelfde verhaal.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 13-04-16 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zie PB.

_Zsazsa_

Re: catfish actief! 2 jaar verder en nogsteeds onopgelost...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:21

Jeetje, wie weet wat voor viezerik daar achter zit. Heb je het je ouders niet verteld. Je moet nooit met mensen afspreken die je niet kent!! Alleen als andere mensen weten waar je bent of op een plek waar je mensen kent. Voor het zelfde geld is het een of andere gek.
Ik zou het profiel bij de politie neerleggen. Identiteitsdiefstal, lekker dan als iemand jou foto's gebruikt.

Nooit meer doen hoor! En goed dat je het openbaar zet, dat andere meiden het ook maar nooit doen.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 23:51

_Zsazsa_ schreef:
Jeetje, wie weet wat voor viezerik daar achter zit. Heb je het je ouders niet verteld. Je moet nooit met mensen afspreken die je niet kent!! Alleen als andere mensen weten waar je bent of op een plek waar je mensen kent. Voor het zelfde geld is het een of andere gek.
Ik zou het profiel bij de politie neerleggen. Identiteitsdiefstal, lekker dan als iemand jou foto's gebruikt.

Nooit meer doen hoor! En goed dat je het openbaar zet, dat andere meiden het ook maar nooit doen.

Ik was op dat moment in m'n 'banketstaaf maar lekker ik doe toch wat ik zelf wil' puber fase.. Had het na n tijdje iedereen verteld en iedereen zei indd dat het niet kon kloppen, mja.. soms moet je eerst een keer kijhard op je bek gaan..
Zou het nu ook nooit meer zomaar doen en denk er nu wel anders over, maar vind het gewoon echt erg want ik weet dat die persoon er nogsteeds mee bezig is.
Het ligt al bij de politie maar die kunnen helaas weinig doen omdat het telefoonnummer met regelmaat veranderd en de naam ook elke keer anders is..

Edit: 'banketstaaf' moet zijn > praat maar (ik had het op de wat hardere manier getypt maar dat accepteerde Bokt niet hahaha)

HaKuNaMaTa

Re: catfish actief! 2 jaar verder en nogsteeds onopgelost...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:58

Jeetje, wat erg.. Naar voor je dat je dit mee hebt moeten maken.. Maar misschien wel een goeie les voor je!

Weetje meid, als een jonge echt van je houd en om je geeft, haalt hij je wel gewoon thuis op, of komt hij gewoon naar jou toe! In plaats van dat jij dat hele stuk eerst reizen moet!

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 00:05

aMomentLT schreef:
Jeetje, wat erg.. Naar voor je dat je dit mee hebt moeten maken.. Maar misschien wel een goeie les voor je!

Weetje meid, als een jonge echt van je houd en om je geeft, haalt hij je wel gewoon thuis op, of komt hij gewoon naar jou toe! In plaats van dat jij dat hele stuk eerst reizen moet!

Dat is zeker waar, heb na dit hele gebeuren ook nog een jaar lang een hele lieve vriend gehad, hij heeft me echt het vertrouwen in jongens terug gegeven en ik denk nu ook heel anders over alles, was toen 16 en meer op 'ontdekkingsreis' dan dat ik er serieus over na dacht. Hoop dat andere meiden van die leeftijd dit als waarschuwing zien want het is echt rot om mee te maken!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:06

Heb het ook ooit gehad. In een ver verleden, was een jongen zo knap zo mooi te mooi om waar te zijn.

Dat was ook zo, gelukkkg nooit afgesproken want iemand uit mijn klas herkende de jongen van de foto en heeft gezegd wie het echt was omdat zij hem kende. Die jongen was ermee bekend dat er (meerdere) mensen zich voordelen als hem.

Paar jaar later mijn vriend via hyves leren kennen, via MSN nog contact gehad en webcam aan (nadat vertrouwen goed zat) en daarna afgesproken. Dit jaar alweer 6 jaar samen, niet iedereen is dus gelukkig een catfish

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 00:40

Valerie93 schreef:
Heb het ook ooit gehad. In een ver verleden, was een jongen zo knap zo mooi te mooi om waar te zijn.

Dat was ook zo, gelukkkg nooit afgesproken want iemand uit mijn klas herkende de jongen van de foto en heeft gezegd wie het echt was omdat zij hem kende. Die jongen was ermee bekend dat er (meerdere) mensen zich voordelen als hem.

Paar jaar later mijn vriend via hyves leren kennen, via MSN nog contact gehad en webcam aan (nadat vertrouwen goed zat) en daarna afgesproken. Dit jaar alweer 6 jaar samen, niet iedereen is dus gelukkig een catfish

Ik heb na dit gebeuren ook nog een hele lieve vriend gehad! Ook via hot or not leren kennen (nooit m'n bedoeling geweest om nog een keer contact te krijgen met iemand via die app mja t was nou eenmaal zo ^^) maar daar eerst ook een tijd mee geskyped voordat we afgesproken hadden, ben een jaar met hem samen geweest dus het kan wel goed gaan via apps en dingen hahaha