Help! Deur met vreemde maat gezocht of alternatief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Help! Deur met vreemde maat gezocht of alternatief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 13:16

Hey bokkertjes,

Ik heb een nieuwe huisbaas en daar heb ik een aantal afspraken mee gemaakt. Daarvan zijnde dat een paar normale ramen vervangen zouden worden voor geïsoleerde ramen met ontluchting (in mijn voordeel) maar dat ik zelf een achterdeur zou vervangen. Deze constructie is zo gedaan zodat ik een beter geïsoleerd huis heb.

Ik ben akkoord gegaan om de deur zelf te vervangen omdat ik niet 50 euro per maand meer wilde gaan betalen voor het vervangen van een deur.

Echter, deze deur is +/- 201 cm hoog en 99,5 cm breed. Dit laatste is een probleem. Het moet een deur met dubbelglas zijn en ruimte onderin voor een kattenluik. Ik heb aan het begin van dit jaar 2 van die deuren gezien van respectievelijk 150 en 200 euro. 200 is mijn max budget en het wordt gezet Door een kennis. Maar we zijn nu een paar maanden verder, ik heb het geld nu en er is geen deur meer te bekennen. Zelfs niet de verzamelaars met honderden en duizenden deuren. Ze roepen allemaal "maatwerk, kost je €..." ergens tussen de 600 en 1200 euro...

Ik zit dus een beetje in de rats. Ik heb tot de herfst om een nieuwe deur te regelen volgens het contract en ik kan al 4 maanden lang niks vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips of alternatieven.

Het betreft een achterdeur, mag een opknapdeur zijn maar glaswerk Enzo moet in orde zijn. Volgens mij maakt een centimeter teveel niet zo uit omdat het weg geschuurd kan worden maar dat weet ik niet zeker.

Wie oh wie heeft tips of weet toevallig zo'n deur?

Marsu

Re: Help! Deur met vreemde maat gezocht of alternatief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:26

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:29

http://www.mammoetoudebouwmaterialen.nl/

Zitten wel in Den Haag en ik heb geen idee van de prijs van jouw deur, maar in deze zaak hebben ze echt een enorme voorraad aan oude bouwmaterialen, in het bijzonder deuren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:29

Je kan eens in Duitsland kijken. Hier hebben ze wel vaker rare afmetingen deuren :+ Tis alleen wel een stuk rijden voor je. En anders sloopbedrijven, die hebben vaak ook deuren in allerlei maten en verkopen ze vaak ook wel.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 15:44

Thanks! Oudedeur heeft ze niet. Mammoet wacht ik nog op een reactie. Duitsland heb ik nog niet geprobeerd, ik zal eens kijken.

Mijn budget is max 200 euro maar een stukje rijden ervoor vind ik niet erg.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:49

in eemnes geloof ik (langs de a27 tussen huizen en hilversum) heb je ook een bedrijf met oude bouwmaterialen.. misschien hebben die iets?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:52

Voor maatwerk kun je ook gewoon bij een bouwmarkt informeren. Wij waren zo'n 500 euro kwijt voor een stompe binnendeur met melkglas. Deuren zijn (helaas) erg duur. Daarnaast zijn stompe deuren vaak ook duurder dan afdekdeuren (dus ook even goed kijken welke je nodig hebt).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:48

Bouwie.info
Is een bouwmarkt outlet.
Die kopen restpartijen en oncourabte maten op
Ze hebben ook veel deuren(binnen en buiten)
Misschien eens een mailtje aan wagen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 21:55

Thanks, pjer ik zal gaan zoeken naar dat bedrijf.
Sonja, ik heb een berichtje gestuurd, ik ben benieuwd!
Cabelona, 500 euro ligt nogal buiten mijn budget. Het gaat om een stompe deur, ik heb ze gezien voor 150 en 200 euro via marktplaats dus ik weet dat het kan, maar helaas niks meer kunnen vinden recentelijk..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:09

Ik heb een zelfde probleem, mijn voordeur is ook breder dan normaal en begint te rotten. Aan deze deur is aan twee kanten een strook tegenaan gezet. Ben ook bang voor maatwerk, heb ook al eens gezocht op MP. Ik volg dus even voor een eventuele oplossing.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:13

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 22:45

Weekamp deuren zijn helaas een beetje te duur :(.

Ik zat trouwens zo te denken, de grootste deuren (93 cm) zijn 6,5 cm te smal. Is het niet mogelijk om 2 hardhouten latten tegen de deurpost aan te zetten over de hele lengte, beiden 3,25 cm breed, en daar de deur in te zetten? Dit betekend dat de deurpost een wel wat breder uit valt voor het oog beide kanten een kleine 2 cm) maar het lijkt me dat dat met een mooie sierstip aan de binnenkant goed weg te werken is. Zou dat in de praktijk werken of loop ik nou te vloeken?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:28

Xyris schreef:
Weekamp deuren zijn helaas een beetje te duur :(.

Ik zat trouwens zo te denken, de grootste deuren (93 cm) zijn 6,5 cm te smal. Is het niet mogelijk om 2 hardhouten latten tegen de deurpost aan te zetten over de hele lengte, beiden 3,25 cm breed, en daar de deur in te zetten? Dit betekend dat de deurpost een wel wat breder uit valt voor het oog beide kanten een kleine 2 cm) maar het lijkt me dat dat met een mooie sierstip aan de binnenkant goed weg te werken is. Zou dat in de praktijk werken of loop ik nou te vloeken?

Moet je niet willen. Je buitendeur is het belangrijkste om inbrekers buiten te houden. Als je daar zon constructie van gaat maken, maak je het hun wel erg makkelijk ;) Een deur op die manier smaller maken, maakt het er nl niet steviger op.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 02:58

Oei voor een buitendeur gaat het moeilijk worden, wij hebben in het hele huis deuren vervangen, en dit huis had ook alles van onmogelijke maten (deuren van 192 hoog tot deuren van 268 hoog), Gelukkig was de buitendeur een standaardformaat. De andere deuren hebben met lattenconstructies inderdaad tot aan 'standaardformaten' gemaakt, anders werd het echt heel onbetaalbaar. Gelukkig is mijn papa op dat gebied een heel handige harry. Maar voor een buitendeur zou ik dat echt niet willen, want heel stevig is het niet, en qua isolatie mag je van zo'n constructies ook niet heel veel verwachten...

Veel succes met je zoektocht.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 03:23

Ik heb mijn deuren (oud huis, dus allemaal afwijkende maten) bij Schijf Restoric in Uithoorn (nabij Aalsmeer).
Veel keus aan oude deuren, weet alleen niet zij zoeken voor je, of dat je zelf even moet gaan zoeken.

http://www.restoric.nl/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:51

Xyris, voor een binnendeur is dat absoluut een optie, hebben we hier in huis ook bij een binnendeur die door de laatste huurders is geplaatst voor wij het kochten.
Maar met een buitendeur zou ik toch eerst goed informeren of dat idd de inbraakwerendheid niet beperkt.
Dan zou een complete stijl van het kozijn vervangen denk ik een betere optie zijn :?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 20:01

Thanks, ik heb na lopen denken over de tocht en stevigheid maar nooit over braak. Tis wel een balkondeur maar tis echt niet moelijk hier het dakterras op te komen dus inderdaad geen optie :/. Ik heb een prive berichtje gekregen van iemand met o.a. een hardhouten deur van 102 cm breed. Zit wel glas onderin maar kan een houten plaatje in gezet worden zodat er een kattenluik in kan. Dus hoop dat die er nog is. De persoon die de deur moet gaan zetten zei dat het wel ging lukken. Ik hoop het, want tis 150 euro plus een trip naar Limburg (ik woon vlak bij Amsterdam).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:41

Als er links en rechts voldoende hout zit kun je idd nog best wat sleutelen .
En dat onderste raam kun je idd gewoon vervangen door een mooi plaat hout, met kattenluik :j
Mocht jij nog eens verhuizen is daar vrij makkelijk weer glas of een plaat zonder hout in te zetten.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 23:02

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:39

Als je deurenzetter zegt dat hij dat kan, kwa deur zou het moeten kunnen. Het enigste is dat je alle beslag eraf moet halen en ook dat vernieuwen. 2,5 cm moet je nl niet alleen maar van 1 kant halen. Daar krijg je dan weer een hele scheve (voor het oog) deur van. Dat plaatje onderin is idd makkelijk genoeg te vervangen voor iets van hout. en is idd ook handig mocht je eruit gaan dan is dat katteluik ook zo verwijderd. Je kat moet alleen wel een hobbeltje maken om erin te komen, als in het luikje komt iets hoger te zitten dan normaal. Maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Ik heb hier op 1 deur het luik ook iets hoger zitten dan normaal, hebben ze geen last van.

Zet wel de deur na het smaller maken, en voor het plaatsen nog goed in de lak/verf oid.