_Cassidy schreef:Ik zou heel graag eerlijk zijn en het haar vertellen, ik heb ook een paar keer op het punt gestaan dat te doen. Uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik bang ben dat het verkeerd over komt en ze boos wordt.
Het is geen goede vriendin, eerder een aardige kennis die ik meerdere keren per week spreek.
Vertel het haar
Voor hetzelfde geldt heeft ze het namelijk niet door. Ik heb eens hetzelfde meegemaakt, maar dan van de andere kant. Ik had een zware periode omdat ik mijn droom moest opgeven en het zusje van mijn beste vriendin ging er juist net aan beginnen. Zodra het over haar zusje ging kreeg ik het moeilijk en bleef ik er ook maar over zeuren zonder dat ik het doorhad. Mijn beste vriendin heeft mij toen verteld dat zij zich daaraan stoorde en vervolgens hebben we afgesproken om dat onderwerp gewoon te mijden omdat ik heel snel helemaal op kan gaan in bepaalde dingen. Dat werkt.
Daarnaast ben ik iemand die heel snel gesprekken naar zich toe trekt wanneer ik ergens enthousiast over ben. Als mijn enthousiasme aangewakkerd wordt ben ik soms niet meer te stoppen. Ondertussen heb ik het wat beter onder controle, maar vroeger moest er regelmatig even tegen mij gezegd worden dat het genoeg was
Er zijn bij mij dus eigenlijk 2 grote triggers waardoor ik heel makkelijk een gesprek 'kaap'. Verder ben ik eigenlijk juist een enorme luisteraar. Ik zal niet heel makkelijk mengen in een gesprek, ik vind luisteren veel interessanter en ik stel graag heel veel vragen. Maar dat enthousiasme van mij is soms echt wel een probleempje. Ik doe het onbewust en wordt er graag op gewezen wanneer ik daar weer eens mee bezig ben, zodat ik het zelf ook besef en er iets aan kan doen. Dat het vervelend is begrijp ik namelijk best, maar ik besef door het enthousiasme dus vaak niet dat ik het doe. Het is dan ook absoluut niet zo dat ik vind dat de hele wereld om mij draait
Mijn advies is dan ook om het haar te vertellen, maar niet zoals xEmily aangeeft door te vertellen dat je haar oninteressant vindt. Als je het gewoon netjes aangeeft zal ze er vast over na gaan denken en er in het vervolg op letten.