Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eilleen333 schreef:Nou, het lijkt me nogal logisch dat niemand zit te wachten op een persoon die je naar de rechtbank komt slepen...
En dan was laatst bij radar ofzo ook nog dat die lui het geld in eigen zak steken ipv het door te sturen naar de mensen die hen ingehuurd hebben. Het is een vrij beroep met dus een hoop rotte appels.
Denk dat het daardoor komt;)
leestmee schreef:eilleen333 schreef:Nou, het lijkt me nogal logisch dat niemand zit te wachten op een persoon die je naar de rechtbank komt slepen...
En dan was laatst bij radar ofzo ook nog dat die lui het geld in eigen zak steken ipv het door te sturen naar de mensen die hen ingehuurd hebben. Het is een vrij beroep met dus een hoop rotte appels.
Denk dat het daardoor komt;)
Sowieso gaan er nogal wat brieven overheen voor het zover komt.
Citaat:7.
Hoe bent u tot dit beeld gekomen?
Eigen ervaring
Ervaringen van anderen
Televisieprogramma's zoals 'De deurwaarders: Betalen Of Leeghalen'
Het woord 'gerechtsdeurwaarders' wekt deze indruk

eilleen333 schreef:Ik heb hem ook al ingevuld, maar ik wilde nog even terugkomen op deze vraag:Citaat:7.
Hoe bent u tot dit beeld gekomen?
Eigen ervaring
Ervaringen van anderen
Televisieprogramma's zoals 'De deurwaarders: Betalen Of Leeghalen'
Het woord 'gerechtsdeurwaarders' wekt deze indruk
Ik zou daar nog het kopje 'anders' bijzetten en dat mensen zelf wat in kunnen vullen. Voor mij is het namelijk 'anders' omdat ik helemaal niet precies weet wat ze nou echt doen. Misschien is het ook handig om dat duidelijk uit te vragen aan mensen, zodat je zeker weet dat zei weten wat die mensen doen, en het negatieve gevoel niet weg komt uit onwetendheid.
Nickyyyy schreef:Ik ben zelf voormalig (stagiair) incassomedewerker bij een groot gerechtsdeurwaarderkantoor, dus dat is zeker niet de bedoeling van de enquete, al is dat wat ik in mijn omgeving (zowel privé als op kantoor) vaak hoorde. Familieleden zelfs verbaasd omdat ik zulk 'harteloos' werk kon doen, wat het helemaal niet is.Ik vind de enquête persoonlijk erg kort door de bocht, een deurwaarder is niet het gezicht van het kwaad.
LOVESUSHI schreef:Grumpycat: dan kun je dus 'praktisch' gezien wel zeggen dat je het vanuit 'het oog' van de schuldeiser ziet, dus dat je op deze manier met hen in aanraking bent gekomen.