geluidsoverlast... wat doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

geluidsoverlast... wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 01:46

Tsja spreekt voor zich. Mensen schuin boven mijn appartement hebben een party, opzich geen probleem. Alleen lig nu nog wakker omdat ze gewoon weg muziek op volume 100 hebben en met alle nummers lopen mee te schreeuwen.
Erop af durf ik niet, ze zijn al aan de zuip vanaf 7 uur en ik ben een 17 jarige meid van 1,60m ... Huisgenootjes slapen niet thuis vannacht dus die kan ik er ook niet op af sturen. Verder ken ik niemand hier, ik woon hier net een maand.
Heb het een paar uur terug al als overlast gemeld op de site van de gemeente (om toch iets te doen) en ga het morgen even melden bij huisbaas (heeft nu toch geen zin, woont niet in de buurt).

Wat nu? Ik wil er eigenlijk nu vanaf want ik ben bang dat ze nog wel tot 4 uur al dan niet later door gaan. Echt super fijn ook dat mn slaapritme nog even last minute voor mn tentamens maandag wordt verstoord %)

Dusja1

Re: geluidsoverlast... wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:48

Politie bellen?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:49

Toch er naar toe! Desnoods in je pyjama met badjas. Je zult ze zich duidelijk moeten maken dat je er last van hebt.

Ik zou het trouwens niet kunnen waarderen als mijn buren rechtstreeks de gemeente en huisbaas informeren zonder dat het aan mij gemeld is. Maar dat terzijde.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 01:55

Had ik om 9 uur geweten dat dit tot nu door was gegaan was ik er toen wel heen gegaan. Durf dit op dit moment echt niet omdat ik nu echt alleen ben om het zo te zeggen.. Mocht er iets gebeuren is er hier in dichte omgeving gewoon niemand die ik ken.

Melden aan de huisbaas lijkt me toch het minst, staat in mn contract na 10 en geluid dimmen (of iets in die richting) dus ga ervan uit dat dit ook geld voor de rest van de bewoners van het appartementencomplex. Mijn huisbaas is trouwens niet dezelfde als die van hun geloof ik.

Mag ik hiervoor zo de politie bellen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:57

Ja dat mag. Als je maar geen 112 belt haha. Maar dan komen ze als het goed is even langs! :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:57

En, heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:29

Zou het zelf echt niet tof vinden als meteen de poitie gebeld wordt zonder eerst even langs te komen. Soms heb je gewoon niet door hoe hard de muziek doorklinkt.
Ze hadden wel beter eenbriefje in de bus kunnen doen met hun nr er op, dat was wel netjes geweest.
Waar was je precies bang voor dat je niet langs ging?
Melden aan de huisbaas zonder hen eerst in te lichten vind ik zelf not done. Je hebt ze ook niet echt een kans geboden het geluidsniveau aan te passen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:29

Willeke_ schreef:
Toch er naar toe! Desnoods in je pyjama met badjas. Je zult ze zich duidelijk moeten maken dat je er last van hebt.

Ik zou het trouwens niet kunnen waarderen als mijn buren rechtstreeks de gemeente en huisbaas informeren zonder dat het aan mij gemeld is. Maar dat terzijde.

Eigenlijk hier helemaal mee eens!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:05

Nu te laat, maar voor een eventuele volgende keer: als je de politie belt, dan is hun eerste vraag: heb je zelf al contact opgenomen met de mensen, wat voor pogingen heb je zelf al gedaan om de overlast te stoppen? Het zou mij niet verbazen dat ze je gewoon zouden helpen hoor, zeker als je verteld dat je alleen bent en niet durft. Vaak geven ze ook geen boete, ze vragen enkel aan de voordeur of het geluid wat zachter mag.

Wat heb je uiteindelijk gedaan ts? Is er nog iemand langs geweest? Zo nee dan zou ik aanraden om alsnog even zelf langs te gaan bij die mensen, en te zeggen wat het met jou gedaan heeft. Er is goede kans dat ze het niet door hadden en dat ze van je opmerking schrikken. En als ze ongeïnteresseerd reageren, dan weet je ook meteen dat je de volgende keer sneller de politie zou kunnen bellen :)
Nog een tip, haal alvast oordopjes. ALS het ooit nog eens zou gebeuren en je hebt net de dag daarna een examen of wat ook, dan kan je met oordopjes in elk geval je nachtrust krijgen. Ik heb zelf lawaaierige buren en ik heb altijd oordoppen in mijn nachtkastje in geval van nood.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:46

Ach joh. Als het eenmalig is. Zo te horen woon je op kamers met studenten. Dan weet je vaak ook dat er af en toe feestjes gegeven worden in het weekend. Dat je meteen een melding maakt vind ik erg snel. Als het nou iets wekelijks is en je hebt met ze gesproken en ze doen er niks mee dan kan ik het mij voorstellen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:49

Ik woon niet op kamers maar heb ook buren gehad waarvan ik de muziek te hard vond aanstaan. Ik kon mijn eigen radio nog geen eens luisteren en ben toen zelf naar ze toe gegaan en heb het zo opgelost. Ze zijn uiteindelijk verhuisd.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 15:38

Ik heb uiteindelijk niet meer gebeld, ik had bijna moed verzameld om politie te bellen ( :+ is niet niks natuurlijk) toen ik de voordeur een aantal keer hoorde openen (die hoor je heel makkelijk) en muziek iets zachter werd. Heb me er toen maar overheen gezet en maar muziek geluisterd via oordopjes.. Was alleen daardoor wel nog tot na 4en wakker, maar ik kon tenminste rustig liggen. Na 4en werd het stil en daarna in slaap gevallen. Inderdaad nog maar even kijken voor oordoppen.

Het is trouwens geen studentencomplex, laat dat duidelijk zijn. Het is een gewoon appartementencomplex met een paar appartementen waar studenten wonen en voor de rest 'gewone' mensen. Heb het hier juist gekozen voor de rust, is me vaak genoeg door huisbaas gezegd dat het een rustige buurt is. Vandaar dat ik het die ook nog even wil melden. Zal nog even zoeken in het contract hoe en wat er ook al weer stond over muziek.

Muziek stond overigens wel echt hard genoeg om te kunnen beseffen dat hij te hard stond. Heb wel vaker wat last van muziek van buren maar dan kan ik wel horen dat ze hem niet expres te hard aan hebben en dat veroorzaakt dan ook geen overlast. Ik kon nu alle nummers meezingen terwijl het appartement niet eens direct boven/naast mij zit.

Dat ik niet heen durfde.. Tsja bijna 2 uur 's nachts, alleen hier thuis, en dan even aanbellen bij een feest van ik schat 10 man minimaal die al vanaf 7 uur aan de zuip waren.. Nee bedankt. Ik snap best dat mensen zeggen stap gewoon erop af, maar ik durfde dat op dat moment echt niet en sta daar nog steeds achter. Is voor mij iig niet zo makkelijk als dat.
Om het duidelijker te maken; een onderdeur van 17 die even komt vertellen dat de muziek waar ze zo van genieten te hard staat... En dat tegenover zuipende mannen van 22-23 (was duidelijk te horen dat ze dronken waren).. En niet te vergeten dat ik deze mensen dus totaal niet ken (zij mij dus ook niet), ik heb ze alleen op het balkon zien zitten. Had ik ze gekend was het een ander verhaal. Maar nogmaals ik woon hier nog maar een maand..

Was de eerste zaterdag avond hier, juist hier gebleven om te leren, dan baal ik gewoon even. Voor nu laat ik het even zo, mocht ik er vaker last van hebben bel ik wel even politie, of de huisgenootjes als ze thuis zijn erop af sturen.

Tentamen is gelukkig goed gegaan overigens :D