zwemmen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 16:51

Dag bokkers!

(hopelijk staat dit hier juist!)

Deze woensdag heb ik zwemmen met school, 2 uur na elkaar zelfs (yay! -O- ). Nu ga ik mijn regels normaal gezien woensdag of donderdag krijgen en weet ik me echt geen raad... Mijn ouders willen geen briefje schrijven, dus dat is ook al geen optie. Ik wil gewoon zekerheid hebben dat ik ze niet ineens krijg wanneer ik aan het zwemmen ben, maar je kan toch moeilijk een tampon in gaan doen als je regels er nog niet zijn :') .

Hopelijk weten jullie raad!

Siesjuh

Re: zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:03

Je kunt gewoon een mini tampon voor je periode gebruiken, dan ben je zeker safe :) . Moet je wel een mini doen, want anders kan het problemen geven met inbrengen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:05

Balen... Maar geen reden om niet t zwemmen hoor. Gewoon tampon erin en gaan 8-)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:33

Of een kleine tampon met inbrenghuls?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:41

Ik heb een paar minuten naar je tekst moeten kijken. Ik snapte niet waarom je regels voor het zwemmen moet krijgen. Iedereen weet toch wel de regels :')

Gewoon een tampon erin doen. Liever safe than sorry toch? Het kan geen kwaad als je er eentje gebruikt ook al ben je nog niet ingesteld. Tenminste bij mij is er tot nu niks fouts gegaan.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:47

Vervelend waarom je ouders geen briefje voor je willen schrijven. Ik zou daar als ouders het probleem niet van inzien. Ik zou tegen je leraar zeggen dat je niet kunt zwemmen, geen gedoe met briefjes en ben je ook gewoon eerlijk :). Zo iets kan tenslotte voorkomen en daar moet de leraar ook begrip voor tonen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:06

Yunaa waarom kun je niet zwemmen als je ongesteld bent of moet worden?
Je kunt toch prima een tampon gebruiken, ook als je nog niet ongesteld bent?
TS ik zou gewoon een tampon gebruiken en lekker gaan zwemmen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:09

Zolang je in het water bent bloed je ook niet. Of je nou ongesteld wordt of niet in het zwembad, niemand die het ziet. Voor en na het zwemmen even controleren en dan is er niks aan de hand.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:19

Ik zwem alleen als ik niet met het probleem zit. Waarom bij mij doet het pijn met het inbrengen. Ik gebruik dus alleen maandverband. Misschien heeft ts dit probleem ook? Ik zou het gewoon aan je leraar uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:22

Ik zwem niet als ik ongesteld ben... Voel me er niet fijn bij.

Zou het gewoon aangeven ts, daar moet de leraar begrip voor hebben. Je bent nu eenmaal een vrouw die met die problemen opgescheept word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:24

Ik zwem ook niet als ik ongesteld ben, voelt niet fijn en ben niet zo fan van tampons.. Misschien gebruikt ts ook geen tampons?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:37

Maar TS is niet eens ongesteld, ze denkt dat ze het woensdag zou kunnen worden... Dus zolang het zover niet is kan je toch prima zwemmen lijkt mij zo. Ik denk niet dat als het woensdag zou beginnen dat precies in die twee uurtjes de hele rode zee in het zwembad uitgestort wordt :D

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 02:27

Hee ts, ik doe aan wedstrijd zwemmen en het eerste wat ik wil zeggen is dat het een fabel is dat je niet vloeit als je in het water zit, wat ik normaal doe is gewoon een tampon gebruiken als je bijna ongesteld wordt, ik ben het heel erg onregelmatig en gebruik normaal 2 of 3 dagen van te voren al een normale tampon omdat ik gewoon niet precies weet wanneer ik ongesteld wordt. Dit kan geen kwaad hoor! Hopelijk ga je gewoon een tampon gebruiken en lekker zwemmen! Veel plezier!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:23

in water bloed je gelukkig niet, test maar onder de douche :P
je kan gewoon een mini tampon indoen en dan na het zwemmen even controleren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:30

BeSen schreef:
in water bloed je gelukkig niet, test maar onder de douche :P
je kan gewoon een mini tampon indoen en dan na het zwemmen even controleren.

Dat is echt een fabel hoor :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:31

oke dat is raar want ik bloed serieus niet als ik in bad zit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:35

Je kan toch ook zelf tegen je docent zeggen dat je ongesteld bent? Daar hoef je toch geen briefje van je ouders voor te hebben?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:37

BeSen schreef:
oke dat is raar want ik bloed serieus niet als ik in bad zit :')

Omdat je maar een druppel verliest wat meteen verdunt in het water.
Het ziet er uit als een bloedbad daar onder maar eigenlijk is het heel weinig wat je verliest

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:49

Nou ik vloeide wel in bad hoor, dus dat je niet zou bloeden in het water is onzin.

TS, als je geen briefje krijgt kun je het probleem gewoon aan je docent voorleggen. Hij/zij hoort hier gewoon netjes mee om te gaan en eenmalig het zwemmen overslaan moet me niet zo'n ramp lijken toch?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:25

Aangezien je ze dan eventueel zou kunnen krijgen zou ik toch zwemmen, neem een tampon mee voor het zekerste maar lijkt me erg sterk dat je dan net op dat moment zou beginnen. Natuurlijk kun je zoals gezegd al een tampon inbrengen.
Bij mij was dat geen optie, mijn spieren verkrampen dus ik moest noodgedwongen op de bank.

Laat het je leerkracht weten, dat je het niet zeker bent en wel wil zwemmen, maar als je het eventueel toch zou voelen komen/ongemakkelijk bent aan de kant kan zonder veel gedoe.

Zwemmen met regels vind ik eerlijk een no go, maar dat is persoonlijk. Ik vind het erg onhygiënisch, en een zwembad is al zo zwaar vuil (ik weet wel dat er chloor in zit, maar toch).

Hopelijk kun je toch op wat begrip rekenen.

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 14:24

Emmaa_ schreef:
Je kan toch ook zelf tegen je docent zeggen dat je ongesteld bent? Daar hoef je toch geen briefje van je ouders voor te hebben?

Bij mij op school wel -O-