koken voor gezelschap, iets speciaals? tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

koken voor gezelschap, iets speciaals? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 11:35

Dames (en heren? :P ),

Mijn mama heeft afgesproken met wat familie om eens in de zoveel tijd bij iemand thuis gezellig te gaan eten, diegene waar ze dan gaan eten verzorgd het hoofdgerecht. dit keer dus de eer aan mama *\o/*

Nu is mama geen Herman den blijker, althans ze heeft niet zo super veel inspiratie.

ze wil daarom natuurlijk juist de gasten wel verassen door iets ''speciaals'' op tafel te zetten, maar wat toch nog enigzins goed/makkelijk te bereiden is .

hebben jullie hier misschien wat tips? wij zijn van huis uit wel echte bourgondiërs en mijn familie die komt eten ook :Y)

ik zelf had al een hele mooie steak tartaar voorgesteld, maar wellicht is dat te ''makkelijk'' ? want het is niet meer dan vlees kopen en zelf de garni samen stellen, dat mensen hem zelf klaar kunnen maken.

iemand op het werk kwam met een runder picanha aan.

ik hoop dat jullie misschien nog iets leuks weten.

Evelijn

Re: koken voor gezelschap, iets speciaals? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:42

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:35

chili con carne zelf gemaakt en dan met bijv torilla's en rauwkost. Is niet moeilijk maar wel erg lekker.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 12:38

het gezelschap bestaat uit 7 man :)

thanks voor de link Evelijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:40

Een italiaanse maaltijd?
Lekker met een lasagne, een pasta, italiaanse salades en lekker italiaans ijs na?

Op de site van jamie oliver staan ook alfijd erg leuke recepten :j

Majabeestje

Varkenshaas in stukken insmeren met mosterd en peper en zout.
Braden in de pan met boter.
Room erbij en even laten pruttelen, dan gedroogde pruimen erbij en mee warm laten worden.
Even afhankelijk van hoe gaar de varkenshaas is op het vuur laten en klaarr..

Is echt superlekker, meerdere eters erg blij mee gemaakt :D

Je kan er verschillende dingen bij serveren.
Aardappel in de schil in stukken, uit de oven met knoflook en rozemarijn is altijd goed.
Qua groente sperziebonen met uitgebakken spekjes en een salade.

Hoeft niet ingewikkeld en is allemaal erg lekker en enigszins 'sjiek' ;)

moonvw

Varkenhaas medaillons kruiden omwikkelen met ontbijtspek en bakken. Serveren met een portsaus. Sla en andere warme groenten erbij en een aardappeltje in welke vorm je lekker vindt jammie

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:41

Ik vind kip in de hoed (is een kip met kerrie/gember bladerdeegtaart) altijd erg lekker. Frisse salade er bij en klaar is kees.
Recept staat op AH, is heel makkelijk klaar te maken!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:41

Een goede lasagne doet het hier trouwens ook altijd goed. Salade, olijven, stokbrood met tapenade en aioli erbij serveren.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:48

De chili con carne van jamie oliver is echt een aanrader!!ik ben zelf vegetarisch,maar maak die nog wel eens voor de familie/visite.echte vleeseters :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:53

Ik vind het met etentjes altijd iets te serveren wat mensen zelf naar eigen smaak kunnen samenstellen. Zorgt ook altijd voor een leuke sfeer aan tafel, als iedereen lekker aan het peuzelen is. Ik maak dan bijvoorbeeld een grote pan curry en doe de rijst, naanbrood, raita, salade, etc in aparte schaaltjes erbij. Dat kun je ook doen met midden-oosterse gerechtjes. Maak bijvoorbeeld goed gekruide spiesjes en serveer daar pitabrood met dips (hummus, labneh, etc), salade, olijven, gegrilde groenten en halloumikaas bij. Of ga op de Italiaanse tour, zoals hierboven al gezegd. Een flinke schaal lasagne met lekker veel hapjes en smeersels erbij. Zo kun je voor bijna elke keuken wel zoiets samenstellen!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:45

Gevulde kipfilet met aardappeltjes en een lekkere salade of andere groente naar keuze. Erg lekker.
Wij vullen de kipfilet met groene pesto, ananas, mozzarella, pijnboompitjes en dan omwikkelen met ontbijtspek.