Help! Router installeren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Help! Router installeren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:51

Hallo!

Ik ben aan het proberen de volgende router te installeren: Linksig Wireless-G Braodband Router WRT54G. Ik heb de handleiding al gelezen etc. Ik loop ertegenaan dat ik de cd die erbij hoort niet meer heb. Schijnbaar kan je het gemakkelijk zonder doen, dit heb ik ook geprobeerd met de handleiding, alles goed aangesloten; echter komt er geen inglogschermpje als ik t IP adres invul op internet. Misschien doordat ik een iMac heb en safari gebruik? Ik weet t niet, maar ik krijg het niet voor elkaar.. Is er iemand die me kan helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Choiix

Re: Help! Router installeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:30

Waarom wil je zo'n oud ding nog gebruiken? De wrt54g stamt inmiddels uit 2003 of zo...

Eitherway: op de achterkant zit een reset gaatje. Die 30 sec vasthouden. Daarna op je Mac naar beschikbare wifi netwerken. Tik het netwerk linksys aan. Ga daarna naar 192.168.1.1 in je browser en stel hem verder in. Niet vergeten te beveiligen met wpa2, wat was toen nog niet standaard!

Maar doe jezelf liever een plezier en koop iets recenters... Die dingen kunnen niet meer dan 20Mbit aan...