Wat voor ellende krijgen we nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:19

Fasel"]
Trouwens, wat vinden jullie dan van het fenomeen creche en naschoolse opvang? Als ik naar mijn collega's kijk die werken vijf dagen per week en vijf dagen zitten die kinders op de opvang. Hebben ze een dagje vrij dan nog zitten ze op de opvang. En ik praat over opmerkingen als 'ja, mijn kind lekker naar de opvang gebracht'.
[/quote]
Mega egoisten, meer kan ik er niet van zeggen. Ik zou er ook iets van zeggen als ik zulke mensen tegen kwam.

Maar nu terugkomende op deze topic t.a.v. opvoeding: kinderen worden niet meer gecorrigeerd. Thuis niet en op school niet. als voorbeeld het volgende, geillustreerd door smurf:

[quote="smurf schreef:
Citaat:
Als iemand onuitstaanbaar doet, maakt hij zich niet geliefd


dat vind ik nogal kort door de bocht hoor!
Op de school waar ik werk is de leerling klant en de klant is koning. Wij zijn getraind op klantvriendelijkheid.

voorbeeldje: een leerling komt een toets herkansen, afspraak is van 9 tot 11 uur.
Ik zit om 9 uur te wachten in het afgesproken lokaal. Geen leerling.
Ik blijf netjes wachten, om 5 voor 11 komt de leerling scheldend en vloekend binnen.

Ik vraag waarom hij zo laat is, begint hij mij uit te schelden dat hij de toets niet mag maken, dàt vroeg ik niet!

Hij heeft de toets mogen maken, is tot 1 uur bezig geweest,
ik heb 2 privé afspraken afgezegd, omdat ik normaal gesproken tussen 11 en 3 uur vrij ben (leraren hebben tussenuren, leerlingen nooit!).
.


Kijk, hier gaat het al mis he.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:33

Persoonlijk probeer ik mijn kinderen toch het eea mee te geven. Gisteren nog een leuk voorbeeld van meegemaakt. We waren aan het ontbijten, Jennifer vraagt me wat, ik geef niet gelijk antwoord want ik had mijn mond vol. Zij vraagt "mama, waarom praat je niet" ik antwoord na een paar seconden (toen ik mijn mond leeg had) "het is niet netjes om met volle mond te praten". Tussen de middag waren we even bij mijn zus. Die moest nog eten en antwoord op een gegeven moment wel met volle mond. Jennifer zet gelijk mijn zus op de plek; "tante Rineke, je mag niet met volle mond praten, want dat is niet netjes" Ik lag dubbel en mijn zus ook maar ze gaf mijn dochter wel gelijk...

Ik werk overigens maar twee dagen in de week, op de dagen dat mijn man in zijn vrije dagen zit of middagdienst heeft. Soms gaan ze dan een middag naar mijn moeder. Als de situatie anders zou zijn zouden ze waarschijnlijk ook naar de creche gaan maar niet meer dan 3 dagen. Ik heb immers geen kinderen gekregen om in een creche te dumpen. Helemaal bij huis blijven zou ik ook niet willen, ik wil mijn eigen centjes verdienen, dat heb ik nodig voor mijn eigenwaarde maar niet ten koste van mijn kinderen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 17:45

Tja in principe zitten er 2 kanten aan het creche verhaal, want daardoor leren ze wel met leeftijds genootjes om tegaan.
Maar hebben ze idd minder contact met de opvoeder, wat weer een hechtings relatie in de weg kan staan.
Ik denk dat je met part time werken wel een goede balans zou hebben.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:05

Jawel Adriana maar voor mij persoonlijk is dan 2 dagen het maximum. En ik heb toch liever fulltime een ouder in de buurt. Zeker in deze tijden.