Trouwen en trouwkaart...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justxanna

Trouwen en trouwkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:47

Hoi hoi,
Na 5 jaar samen te zijn met mijn vriend gaan wij als alles goed verloopt2 mei het ja woord geven ^&+

Even in het kort: zijn familie bestaat uit plus minus 30 personen (gelovig) en mijn familie stuk of 9 personen (ongelovig) , de religie heeft altijd een grote rol gespeeld en door wrijvingen en complicaties is het zelfs zo ver gekomen tussen onze families dat ze echt niet samen door 1 deur kunnen dus wij moeten daar onze bruiloft aan, aanpassen helaas. Wat ons niet tegen houd om er een leuke dag van te maken!

Dagplanning: maandag kapsel jurk aandoen bij me moeder, opgehaald worden door me vriend naar t gemeente huis, daar met maar 4 mensen het ja woord geven (2 mij Fam. En 2 zijn Fam.) vervolgens gaan we foto's maken 2 uur lang daarna nemen we mijn familie uit lunchen 2-3 uur, dan gaan we naar zijn familie waar we een middag/avond feest geven met uitgebreid buffet.
die nacht vertrekken we op huwelijksreis.

Dit was ongeveer de meest normale oplossing...maar nu zit ik met het feit dat ik trouwkaarten wil versturen maar wat zal ik erop zetten?? Familie van me vriend is niet bij de lunch en mijn familie is niet bij echt avond feestje ... Maar dat het toch neutraal blijft . Of 2 verschillende kaarten? Heeft er iemand een creatief idee?

Ik hoop dat jullie me tips en advies kunnen geven, helaas aan de dag zelf zo gescheiden 2 families valt niks aan te veranderen :n

Groetjes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:50

Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Wel ontzettend jammer dat je door je families je trouwfeest zo moet laten bepalen.

In jullie geval zou ik inderdaad kiezen voor 2 aparte teksten, waarbij je dus een tekst hebt waar je de ene familie voor de lunch uitnodigt en een tekst waarin je de andere familie voor het feestje uitnodigt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:52

Of dezelfde kaart met 2 verschillende inlegvellen.
Dat is overigens niet raar hoor, gebeurt heel vaak. Wel/niet daggasten heb je dat ook vaak mee.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:54

sans6 schreef:
Dat is overigens niet raar hoor, gebeurt heel vaak. Wel/niet daggasten heb je dat ook vaak mee.

Dat inderdaad.. :j

Ik denk dat dat de makkelijkste oplossing is..

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:55

nine1987 schreef:
sans6 schreef:

Dat inderdaad.. :j

Ik denk dat dat de makkelijkste oplossing is..

Bedankt voor het meedenken, ik ga kijken naar zulke kaarten!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:59

Twee verschillende kaarten is wel het makkelijkst denk ik, ook zodat je niet het verkeerde stuurt.. :')
Maar net wat je zelf wil.
Het lijkt mij namelijk wel leuk als je dan voor je eigen familie een wat vlotter kaartje kan sturen en je schoonfamilie een wat conservatiever.
Komt vast goed, er zijn echt veel mensen met hetzelfde probleem.
Heel veel plezier en geluk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:00

Vervelende situatie, en als je daar aan aan wil passen kun je imo idd het beste kiezen uit twee aparte inlegvellen/aanvullende info of kaarten. Dat gebeurt vaker, dus zo gek is dat niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:02

Basiskaart met inlegvel of twee verschillende drukken van dezelfde kaart hebben. Wij hebben het niet gedaan omdat wij alleen daggasten hadden, maar ik zie vaker uitnodiging voor daggasten of avondgasten

meggiemeg

Re: Trouwen en trouwkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:04

Wij hebben hetzelfde gehad, alleen was ik van mening dat iedereen zich aan kon passen aan ons omdat het onze dag was. Wij hebben een los inlegvel gebruikt voor het verschil van de dag- en avondgasten. Als je handig bent kan je dat eventueel zelf maken op je printer thuis en het afdrukken op vellum.

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:07

meggiemeg schreef:
Wij hebben hetzelfde gehad, alleen was ik van mening dat iedereen zich aan kon passen aan ons omdat het onze dag was. Wij hebben een los inlegvel gebruikt voor het verschil van de dag- en avondgasten. Als je handig bent kan je dat eventueel zelf maken op je printer thuis en het afdrukken op vellum.

Ja dat dacht ik ook totdat ik met iedereen een gesprek aan ging en omdat mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder best baasjes zijn :o Staat zijn familie op als er muziek is bewijze van spreken en mijn familie wilt weer geen dooie bruiloft , mijn moeder heeft sinds die aanvaringen heel wat tegen gelovige, vooral zijn familie (zwaarste) en nog zo veel meer voorbeelden :') wil geen ruzie op die dag dus dan maar zo hopelijk toch een mooie dag beleven, gelukkig gaan we daarna op een mooie reis!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:08

Wat vervelend dat je de familie niet tegelijk kunt uitnodigen.

Wij hadden 1 kaart maar verschillende tekst voor daggasten en rest van de gasten.

Het was een kaart met inlegvellen. Wij zijn naar een winkel gegaan met eigen drukkerij en was geen probleem.

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:10

conejo schreef:
Wat vervelend dat je de familie niet tegelijk kunt uitnodigen.

Wij hadden 1 kaart maar verschillende tekst voor daggasten en rest van de gasten.

Het was een kaart met inlegvellen. Wij zijn naar een winkel gegaan met eigen drukkerij en was geen probleem.

Dat ga ik ook eens navragen bij ons op het dorp, bedankt!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:20

Wat vervelend zeg voor jullie dat het zo moet lopen. Ik zou in deze situatie ook voor dezelfde kaart gaan maar verschillende inlegvellen.

Maar als ik het over zou doen... vloog ik MirandaFuego achterna :evaw:

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:23

MirandaFuego schreef:
Wij zijn gewoon met z'n tweeën naar Las Vegas gegaan, daar ook een hele mooie reis gemaakt, niks geen familie! *\o/*

Oh geweldig... Lekker je eigen ding doen <3 tja das ook iets om over na te denken haha!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:25

Wij hadden al geboekt naar Kreta tot familie zich er mee ging bemoeien. Achteraf gezien hadden we door moeten zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:28

Ik heb wel voet bij stuk gehouden, ik heb bepaalde familieleden niet uitgenodigd tot groot ongenoegen van oa mijn moeder. Ik betaal, ik bepaal.

Ik heb wel 1 knieval gedaan... De genodigden heb ik een bericht gestuurd met waarom bepaalde mensen niet kwamen op de bruiloft, omdat ze niet zijn uitgenodigd. Had geen zin in gezeik op de dag zelf.

Vind het wel erg voor je ts, dat de volwssenen zich niet even kunnen gedragen -O-

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:30

vuurneon schreef:
Ik heb wel voet bij stuk gehouden, ik heb bepaalde familieleden niet uitgenodigd tot groot ongenoegen van oa mijn moeder. Ik betaal, ik bepaal.

Ik heb wel 1 knieval gedaan... De genodigden heb ik een bericht gestuurd met waarom bepaalde mensen niet kwamen op de bruiloft, omdat ze niet zijn uitgenodigd. Had geen zin in gezeik op de dag zelf

Dat vind ik tof dat je voor jullie dag hebt gekozen , maar dan kan ik inderdaad beter een reis boeken naar Hawaii want dan komt er niemand als ik dat zou doen, en denk dat me vriend daar het helaas ook oneens is , ingewikkeld allemaal 8)7

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:33

justxanna schreef:
meggiemeg schreef:

Ja dat dacht ik ook totdat ik met iedereen een gesprek aan ging en omdat mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder best baasjes zijn :o Staat zijn familie op als er muziek is bewijze van spreken en mijn familie wilt weer geen dooie bruiloft , mijn moeder heeft sinds die aanvaringen heel wat tegen gelovige, vooral zijn familie (zwaarste) en nog zo veel meer voorbeelden :') wil geen ruzie op die dag dus dan maar zo hopelijk toch een mooie dag beleven, gelukkig gaan we daarna op een mooie reis!

Precies zoals bij ons, wij hadden daar de locatie op uitgezocht. Er was een zaal met een band waar je kon dansen en diverse kleine ruimtes als je niet in de "herrie" van de band wilde zitten maar bijvoorbeeld even apart met iemand wilde kletsen of omdat je uit principe niet bij de band wilde zijn.
Lastig hé als de karakters de overhand nemen boven het verstand!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:33

Ik was mijn eigen ceremoniemeester }> mijn man had wel inspraak, maar ik had veto recht hahahaha (en anders mocht hij ook zelf dingen gaan regelen, maar dat vond hij niets)

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:36

vuurneon schreef:
Ik was mijn eigen ceremoniemeester }> mijn man had wel inspraak, maar ik had veto recht hahahaha (en anders mocht hij ook zelf dingen gaan regelen, maar dat vond hij niets)

_/-\o_ De vrouwen regeren *\o/*

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:37

Ik snap niet dat mensen zich niet kunnen aanpassen voor 1 dag.

Vuurneon: heel verstandig!
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 01-04-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:42

Citaat:
Precies zoals bij ons, wij hadden daar de locatie op uitgezocht. Er was een zaal met een band waar je kon dansen en diverse kleine ruimtes als je niet in de "herrie" van de band wilde zitten maar bijvoorbeeld even apart met iemand wilde kletsen of omdat je uit principe niet bij de band wilde zijn.
Lastig hé als de karakters de overhand nemen boven het verstand!

Ja enorm lastig omdat je het wel ook voor jezelf en je naasten soort van perfect wil doen maar dat kan toch niet voor zoveel mensen, tja bij ons als ze al weten of de vermoedde hebben dat er een band komt zit de familie al van: dan komen we niet klaar, vandaar de keuze om gewoon alles zo neutraal mogelijk te houden en toch de beide kanten erbij betrekken :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:06

Misschien iets heel stoms,,
Toen mijn vader ging trouwen, zei zijn vader; '' als je moeder komt, dan kom ik niet.'' Zijn moeder zei precies het zelfde. Waarop hij zei; '' als jullie je niet gewoon kunnen gedragen, want je komt voor ons en niet voor elkaar, dan blijf allebei lekker thuis. En ja, ze zijn thuis gebleven. Op zo'n dag wil je natuurlijk je ouders er bij hebben. Maar als hun het nodig vinden om elkaar '' aan te vallen'' op jullie dag, zegt dat meer over hun dan over jullie. Waardoor jullie nu alles aan moeten passen, omdat twee volwassen mensen het nodig vinden om zichzelf als kleine kinderen te gedragen. Bij mij waren ze er niet ingekomen. Ik bedoel het niet verkeerd, maar het is toch gewoon belachelijk dat je het niet kan vieren zoals je wil, omdat hun elkaar niet liggen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:10

Wij weten natuurlijk de exacte situatie niet, maar als ts en haar partner het wel goed met elkaar kunnen vinden vind ik het ergens echt absurt om voor 39 man daarom heen je hele bruiloft aan te passen omdat zij een strijdbijl hebben opgepakt over het geloof... Bijt op je tong of slik 'm door, maar ik kan er op deze manier niet echt bij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:11

Sammie schreef:
Wij weten natuurlijk de exacte situatie niet, maar als ts en haar partner het wel goed met elkaar kunnen vinden vind ik het ergens echt absurt om voor 39 man daarom heen je hele bruiloft aan te passen omdat zij een strijdbijl hebben opgepakt over het geloof... Bijt op je tong of slik 'm door, maar ik kan er op deze manier niet echt bij.

Dat is precies wat ik bedoel! :)