Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sandra8 schreef:Het probleem is dat hij licht ass heeft en dus wel grenzen/duidelijkheid nodig heeft. Anders gebeurt er niets anders als gamen.
.
Lay_D schreef:Ik heb 4 kinderen in de leeftijd van 10 ( bijna 11),9 bijna (10) 6 en 4 jaar. De 2 oudsten mogen eigenlijk alleen met slechtweer een uurtje Wii'en.
Ons 1najongste, is niet zo van spelcomputers,pc/tablets en ons jongste heeft er helemaal geen interesse in.
De oudste is helemaal gek van vissen en zit dus over het algemeen bij elke mogelijkheid aan de waterkant, dan heeft hij een mobieltje mee ( hele oude van mij) waarin een Hema simkaart in zit en waar 1 euro bel tegoed op staat, mocht er wat zijn dan kan hij mij,zijn vader of 1 van mijn schoonouders bellen dmv 1 keer over te laten gaan zodat wij hem terug bellen. De telefoon moet hij weer inleveren als hij terug is van het vissen.
Onze tablet is gaan hemelen en omdat ze er toch niet naar omkeken hebben we ook geen nieuwe gekocht. ALs ze iets voor school moeten doen ( denk aan spreekbeurt etc) dan kunnen ze uiteraard gewoon voor de pc.
Misschien maakt het ook een verschil dat wij buitenaf ( boerderij) wonen.
Edit, onze kinderen krijgen ook pas een telefoon zodra ze naar de middelbare school gaan, mede doordat ze 10 km moeten fietsen voordat ze er zijn.
Lekker opgroeien op een boerderij. Dit is één van de redenen dat ik later ook buiten wil gaan wonen; weg met al die computers en telefoons, lekker buiten spelen en door de modder rollen. sandra8 schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
Gelukkig heeft hij wel vrienden waar hij mee speelt. Nu met het mooie weer is hij heel veel buiten.
rien10 schreef:Ik vind dit lastig. Huiswerkmaken = PC. Woordjes leren = PC. Dingen voor je hobby opzoeken = PC.
Dat kan je nooit allemaal in een uur proppen.
Geloof me, het gaat nog lastiger worden. Hier een student software engineering; 8 uur per dag achter de PC.

Resistance schreef:Lay_D schreef:Ik heb 4 kinderen in de leeftijd van 10 ( bijna 11),9 bijna (10) 6 en 4 jaar. De 2 oudsten mogen eigenlijk alleen met slechtweer een uurtje Wii'en.
Ons 1najongste, is niet zo van spelcomputers,pc/tablets en ons jongste heeft er helemaal geen interesse in.
De oudste is helemaal gek van vissen en zit dus over het algemeen bij elke mogelijkheid aan de waterkant, dan heeft hij een mobieltje mee ( hele oude van mij) waarin een Hema simkaart in zit en waar 1 euro bel tegoed op staat, mocht er wat zijn dan kan hij mij,zijn vader of 1 van mijn schoonouders bellen dmv 1 keer over te laten gaan zodat wij hem terug bellen. De telefoon moet hij weer inleveren als hij terug is van het vissen.
Onze tablet is gaan hemelen en omdat ze er toch niet naar omkeken hebben we ook geen nieuwe gekocht. ALs ze iets voor school moeten doen ( denk aan spreekbeurt etc) dan kunnen ze uiteraard gewoon voor de pc.
Misschien maakt het ook een verschil dat wij buitenaf ( boerderij) wonen.
Edit, onze kinderen krijgen ook pas een telefoon zodra ze naar de middelbare school gaan, mede doordat ze 10 km moeten fietsen voordat ze er zijn.
Wat klinkt dit geweldig!Lekker opgroeien op een boerderij. Dit is één van de redenen dat ik later ook buiten wil gaan wonen; weg met al die computers en telefoons, lekker buiten spelen en door de modder rollen.