werklocatie gaat dicht, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

werklocatie gaat dicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:19

Hoi

Ik werk inmiddels al bijna acht jaar bij een benzinepomp. Nu heb ik vanmiddag te horen gekregen dat de locatie gaat sluiten en ik weet niet als ik naar een andere locatie wordt overgeplaatst wordt of niet.

Donderdag heb ik een gesprek met de directie maar was wel benieuwd naar tips en tricks mochten ze geen andere werkplek voor mij hebben.

Ennn ik woon sinds een maand in nederland, heeft dat nog gevolgen met een ww uitkering aanvragen?

Hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen!

Anoniem

Re: werklocatie gaat dicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:40

Volgens mij hoeft dat geen probleem op te leveren aangezien je nu wel een ingezetene in Nederland bent.

Verder geen tricks, wel sterkte. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:33

Was jij voor die tijd ingeschreven in een ander land (Duitsland zo te lezen?) Was je ook ingeschreven als Duitse?

Voor Nederland geld dat je minimaal een x-aantal dagen (dacht 56) gewerkt moet hebben om recht te hebben op WW. Maar aanvragen kan natuurlijk altijd.... Bel anders even met UWV.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 15:04

Ik ben idd ingeschreven geweest in Duitsland maar al die jaren wel gewoon werkzaam in nederlands geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:06

Als jij in Nederland gewerkt hebt en hier al je belastingen hebt afgedragen dan val je volgens mij onder de Nederlandse regels. Of je nu in Duitsland woonde of niet, gaat er om waar je belasting betaalde.