Het leed dat afstuderen heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dropneus95

Het leed dat afstuderen heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:18

..... of misschien is het wel heel leuk?

Volgend jaar hoop ik af te studeren aan het CAH Vilentum. Ik volg de opleiding Diergezondheid & Management en zit in het derde jaar. Ik heb alleen één probleem, Ik heb na 4 jaar studeren nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen. :+ (ik zal vast niet de enige zijn :') )

Ja ik weet wel wat ik wil gaan doen. Ik wil gaan reizen, het liefst de hele wereld rond. Werken kan altijd nog toch? Eigenlijk had ik na mijn studie paraveterinair een tussenjaar willen nemen, maar met het afschaffen van de studiefinanciering heb ik besloten door te studeren. Dan kreeg ik namelijk nog wel studiefinanciering...

Om terug te komen op het afstuderen. Volgend jaar moet ik een afstudeerstage lopen van 10 weken, een scriptie schrijven en minoren volgen. Over de minoren ben ik ongeveer uit :+ Dat is al heel wat voor mijn doen.. Nu de rest nog :D Misschien voelen jullie hem al aankomen, Ik wil graag mijn stage in het buitenland doen. Maar wat dan? Ik hoop eigenlijk dat jullie mij daar een beetje bij kunnen helpen := wellicht zijn er hier mensen die met een soort gelijke opleiding hetzelfde hebben gedaan?

Om een lang verhaal kort te maken. Zijn er mensen die met hun diergerelateerde opleiding een afstudeerstage in het buitenland hebben gedaan? En misschien zelfs hun scriptie naar aanleiding van deze stage hebben geschreven? Ik sta open voor ideeën, suggesties en verhalen! Het hoeft niet perse een paardenstage te zijn. Ik vind Wildlife ook helemaal te gek!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mij op ideeën kunnen brengen, want ik zie alleen nog maar een groot zwart vlak waar niks in te zien is :=

Mawrr

Re: Het leed dat afstuderen heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:21

Ik ga dat doen, de plannen zijn al zo goed als rond. Maar ik kan je niet echt tips geven denk ik. Wat zou je willen weten? Mijn richting is trouwens Wildlife (ik doe Diermanagement).

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 11:41

Mawrr schreef:
Ik ga dat doen, de plannen zijn al zo goed als rond. Maar ik kan je niet echt tips geven denk ik. Wat zou je willen weten? Mijn richting is trouwens Wildlife (ik doe Diermanagement).

Zou je mij kunnen vertellen wat je gaat doen? :-) ik geloof dat dier management ongeveer dezelfde soort opleiding is. Ben benieuwd hoe je bij de stage gekomen bent en hoe je dat allemaal geregeld hebt!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:49

Ik doe dezelfde opleiding als jij (2e jaar) en ik zit ook een beetje met de stage straks. Een stage voor dit jaar vinden was al heel moeilijk, de school snapt niks van hoe stages moeten dus daar waren we niet zo blij mee :\ Hoe ben jij hier mee omgegaan?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 12:10

Riraito schreef:
Ik doe dezelfde opleiding als jij (2e jaar) en ik zit ook een beetje met de stage straks. Een stage voor dit jaar vinden was al heel moeilijk, de school snapt niks van hoe stages moeten dus daar waren we niet zo blij mee :\ Hoe ben jij hier mee omgegaan?

Wauw het is alsof ik mezelf hoor.. Ik neem aan dat jij gewoon in Dronten zit? Ik volg de opleiding in barneveld, een iets ander concept. Ik denk wel dat we ongeveer dezelfde stages moeten lopen.

In het eerste jaar (dat is jou jaar) moesten wij "gewoon" een stage lopen en een opdracht van het bedrijf doen. Wat voor opdracht maakte niet uit. Ik heb toen Zims Medical uitgezocht voor Ouwehands dierenpark. Dit jaar moesten wij meer meelopen in het management en een opdracht maken. Ik heb bij stichting FREE nature mijn stage gedaan met een opdracht over wildernis vlees. Mijn stage die in mei gaat beginnen is een onderzoeksstage bij feed research schothorst. :-)

Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn naar je stage bieder. Vertel alles wat je wel weet en bij mij liep de stage dan vanzelf :-)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:28

Dropneus95 schreef:
Mawrr schreef:

Zou je mij kunnen vertellen wat je gaat doen? :-) ik geloof dat dier management ongeveer dezelfde soort opleiding is. Ben benieuwd hoe je bij de stage gekomen bent en hoe je dat allemaal geregeld hebt!

Ik ga in september 5 maanden naar Zuid-Afrika om onderzoek te doen naar de genetica van verschillende carnivoren.
Daarna ga ik naar Noord-Finland om af te studeren. Maar hier mag ik helaas (nog) niet al te veel over kwijt, omdat het nog niet helemaal rond is. Maar het zal iig met wildlife zijn, want dit is mijn afstudeerrichting.

Onze leraren hebben vaak een heel netwerk, zowel in binnen als buitenland. Zij kunnen je dan ook wel vaak een heel end op weg helpen met een stageplek en contacten hierin. Dus ik zou eerst eens bij je leraren aankloppen of zij je misschien op weg kunnen helpen.
Mijn afstudeerplek heb ik echter helemaal zelf geregeld aangezien mijn leraren niet zo veel in Scandinavie wisten. In dat deval kan ikhet niet mooier maken dan dat je gewoon heel diep moet graven (veeel googlen en doorzoeken). De beste plekken liggen vaak niet voor het oprapen, dus je moet goed zoeken. Kijk een beetje waar je heen zou willen en google hier eens op. Maar dan is het wel belangrijk dat je een beetje weet welke kant je op wilt.

Dus als ik jou was, zou ik eerst eens goed gaan kijken wat je wilt. Welke vakken interesseren je, welke totaal niet (weten wat je niet wilt is ook belangrijk ;)) En dan kun je effectief gaan zoeken.
Oja en ik wil je wel alvast deze tip geven: laat je niet misleiden door stages die worden aangeboden (vaak op de mooiste plekken met de mooiste advertenties) tegen ontzettend hoge kosten (soms wel 2000-3000 euro). Dit zijn vaak kwalitatief slechte stages en je wordt qua geld totaal afgezet. De meeste stages kosten helemaal niets, hoogstens een slaapplek en eten waar je voor moet betalen.

Heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan ;) als je nog vragen hebt laat maar horen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:44