Wij gebruiken al enkele jaren een draadloze beveiligingscamera voor het opvolgen van onze drachtige merries, elk jaar was er echter meer en meer sneeuw te zien op dit (verouderde) model, en ondertussen zie je amper nog een paard op het scherm, dus het wordt tijd voor een nieuwe oplossing

De stal ligt buiten het wifi-bereik van onze woning, een kabel trekken is nogal veel gedoe, en via een vriendin kwam ik op het gebruik van een oude gsm als 'camera', en het installeren van een app op een ander toestel of het gebruiken van een pc om het beeld op te volgen.
We zouden een Samsung S4 mini kunnen gebruiken als camera.
Probleem 1: geen wifi-bereik: ik denk dat dit simpelweg kan opgelost worden met het aankopen van een kaartje zoals je deze in een tablet ook kan steken, zodat de gsm op 4G kan werken. Weet niet of dit dezelfde kaartjes zijn, anders moeten we nog ergens een goedkope tablet kopen.
Probleem 2: datagebruik: ik ben op zoek naar een app die je vanop afstand ook effectief kan aan- en afzetten, het is niet nodig dat er 24u per dag gefilmd wordt, merrie loopt overdag buiten dus zo'n 16u per dag is het nutteloos data te verzenden via 4G, dit kost nutteloos geld en batterijvermogen (batterij van de gsm is niet optimaal meer)
Probleem 3: het van op afstand aanzetten van de 'flash' van de gsm heb ik graag als optie, zodat het licht in de stal niet moet blijven branden (zo deden we het vroeger).
Iemand een goede suggestie? Gaat dat lukken met zo'n tablet-kaartje in een gsm of niet?
Vooral dat van op afstand aan- en afzetten lijkt moeilijk te vinden, ik vond al een app waarbij je een vaste tijdspanne kan laten uitzenden, dat is een goed alternatief, maar het zou nog beter zijn dat er enkel uitgezonden wordt als we effectief ook kijken...
Bijkomende optie: zou ideaal zijn als het ook mogelijk is twéé camera's te installeren (twee merries zitten dicht op elkaar), maar dit is misschien al teveel gevraagd...
Bedankt voor het meedenken alvast!