Mijn vriend en ik hebben afgelopen week gereageerd op een studentenwoning in de Bijlmer (Heesterveld, om precies te zijn) en staan intussen nog steeds nummer 1. Grote kans dus, dat we de woning mogen bezichtigen en evt. kunnen krijgen. Het complex waarin de woning zich bevindt is onlangs opgeknapt (er zijn ook veel studentenwoningen bijgekomen), maar erachter staan nog wel de echte Bijlmerflats. Vroeger stond deze buurt zelfs bekend als een van de slechtste stukken Bijlmer.
Maar hoe is het nu om daar te wonen? Is de Bijlmer nog steeds zo slecht als iedereen zegt, of hebben alle pogingen tot stadsvernieuwing toch hun vruchten afgeworpen? Kan je in deze buurt 's avonds als vrouw veilig over straat?
We hebben uiteraard zelf al een rondje gelopen (overdag, 's avonds staat nog gepland), maar zouden ook heel graag verhalen horen van mensen die ervaring hebben met (het wonen in) deze buurt. Is het leefbaar? Kan je er als (blanke) Nederlander aarden? (Uiteraard niet racistisch bedoeld, maar kan me goed voorstellen dat het lastig is om deel te worden van een community waarin een groot deel van de bewoner andere roots heeft dan jijzelf.)
Ben benieuwd of er Bokkers zijn die mij hierover iets kunnen vertellen!