Aangetekend versturen Antwoordnummer? Oasis fashion...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Aangetekend versturen Antwoordnummer? Oasis fashion...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 08:45

Heb voor een aardig bedrag kleding besteld bij de webshop van Oasis fashion, maar helaas grootste deel wil ik terug sturen... Oasis is een Engelse winkel, maar kan gratis retour sturen naar een antwoordnummer in Zwolle.

Alleen niet zo handig, ging na het bestellen eens kijken op google... en lees alleen maar slechte reviews over het terug sturen. Dat pakketjes volgens Oasis niet aankomen enz.

Dus nu dacht ik wellicht beter om het aangetekend terug te sturen. Las wel dat dit kan op een antwoordnummer, alleen weet iemand of ze bij een antwoordnummer wel tekenen voor ontvangst? Want ik dacht, bij zo'n groot retourcentrum, hebben ze dan wel 'zin' om te tekenen voor ontvangst? Straks krijg ik dan na 2/3 weken mijn pakketje weer terug omdat ze niet getekend hebben en dan is de retourtermijn verstreken.... 8)7

Wie kan mij helpen??

Corelli

Re: Aangetekend versturen Antwoordnummer? Oasis fashion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:20

Even bellen?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:41

Als je een pakket (niet brief) gratis naar een antwoordnummer stuurt, krijg je altijd een verzendbewijs. Dat goed bewaren dus! Wil je dat de ontvanger tekent voor ontvangst, dan zal je idd aangetekend moeten terugsturen. Dat kan ook naar een antwoordnummer, maar kost wel wat.

joozz

Re: Aangetekend versturen Antwoordnummer? Oasis fashion...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 12:59

Bedankt voor jullie reacties! Heb het ook nagevraagd bij hun klantenservice maar kreeg een vaag antwoord...

Ik vraag me alleen af of zulke bedrijven ook tekenen voor ontvangst, of dat ze alleen onverzekerde pakketten ongetekend aannemen? Klantenservice kan alleen per mail, en krijg dan zo'n standaardmail terug.... Zit er namelijk ook niet op te wachten dat ik na 2 weken mijn pakket weer thuis terug krijg omdat ze niet getekend hebben, dan is de retourtermijn alweer verstreken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:10

Gewoon met verzendbewijs terugsturen is met een track and trace. Dan weet je waar t blijft.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:53

Wanneer het pakket beschadigd of kwijtraakt wordt je aansprakelijk gestelt.

Bij aangetekend verzenden is het pakket bij PostNL tot 500 euro verzekerd, dus dat is wel slim. Aangetekend verzenden kan gewoon naar een antwoordnummer. Als ze hem weigeren heb jij de verzenddatum op je verzendbewijsje staan.