Schooltreinkaart nederlandse student, stage in belgie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Schooltreinkaart nederlandse student, stage in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 10:59

Hoi!

Vanaf 10 mei ga ik 10 weken op stage in Antwerpen. Ik wilde eigenlijk op kamers gaan, maar dat kan helaas niet meer. Nu moet ik dus elke dag op en neer met de trein.

Kan ik als Nederlandse student een Schooltreinkaart kopen? Ik heb in Nederland gewoon gratis ov. Ik sta dus niet ingeschreven bij een belgische school, ik ga er alleen op stage.

Ik kan het op internet niet vinden :( Dus ik hoop dat iemand hier mij er iets over kan vertellen.

Groetjes!

mohicaJarig

Re: Schooltreinkaart nederlandse student, stage in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:41

Mischien kan je van je school ( en/of stageplaats ) een attest krijgen en zo kun je een abbo nemen.

In België kun je alleen een abbo nemen met een attest vn je school, werggever of stageplaats en de prijs hangt van de afstand af tussen de twee punten waartussen je wilt reizen.
Kom je aan de voorwaarden van " groot gezin" heb je ook nog bepaalde korting.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:43

Misschien kun je een uitwonende beurs(als je die nog niet hebt) voor die 10 weken aanvragen. En even net doen of je daar zit. Heb je toch wat. want ik denk dat het best wel wat kost om heen en weer te reizen.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:48

PocoGaucha schreef:
Misschien kun je een uitwonende beurs(als je die nog niet hebt) voor die 10 weken aanvragen. En even net doen of je daar zit. Heb je toch wat. want ik denk dat het best wel wat kost om heen en weer te reizen.

Even net doen of je daar zit?! Hoe bedoel je aanzetten tot frauderen!?! -:(- _-:(

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:53

Je zou kunnen proberen wat Mohica zegt.

Toen ik 20 weken stage liep in België kreeg ik helaas geen abo. Heb toen veel met de go pass Roosendaal gereisd.

@ PocoGaucha: DUO controleert steekproefsgewijs en de boetes waren niet te mals (ken mensen die dat gehad hebben). Daarnaast is het niet netjes om ermee te frauderen, de basisbeurs is niet voor niets afgeschaft...

mohicaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:54

PocoGaucha schreef:

Als ze je vangen hierop kan je het veel meer geld kosten dan 10 weken op en af reizen :+

In België zelf wordt daar heel zwaar op gecontroleerd, hebben ze nog maar een vermoeden dat er iets niet juist zit en ze stellen de betalingen van zo'n een beurs al snel uit.
Misschien gaat dit natuurlijk in Nederland iets minder gecontroleerder aan toe :+

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:27

Tip: Als je gaat frauderen, kondig het dan niet van tevoren aan op Bokt.

Edit: en ook niet achteraf, natuurlijk. Of tijdens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:30

Fish_n_Chips schreef:
Tip: Als je gaat frauderen, kondig het dan niet van tevoren aan op Bokt.

Edit: en ook niet achteraf, natuurlijk. Of tijdens.

:') :')

TS, je zou uiteraard wel bij familie of vrienden kunnen gaan wonen wat de reistijd verkort. Daardoor fraudeer je niet en heb je wel recht op die uitwonende beurs.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 22:54

Ik zit al op kamers in Den Bosch, maar ik mag mijn kamer niet onderverhuren, en ik kan helaas geen twee kamers tegelijk betalen. Ik ga morgen nog even verder opzoek naar de goedkoopste manier om op en neer te reizen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:59

Heb je een rijbewijs? Misschien kun je een autootje lenen/leasen? Zal niet veel schelen in kosten en je mist een hoop gedoe met trein... Wel buiten de files gaan haha

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 23:32

Ja ik heb een rijbewijs en een auto tot mijn beschikking, maar het is ruim 100 km enkele reis, en ik kan moeilijk buiten de spits reizen. Ik moet ook nog midden in het centrum zijn, dus dan zit ik ook nog met parkeerkosten. Ik reis gratis met het ov in nederland, het is alleen het stukje van de grens naar Antwerpen. Voor een normaal retourtje betaal ik 6,40 maar ik wil graag een abonnement om dat ik elke dag op en neer moet