Wanneer deden jullie de commode weg? (Kids)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Wanneer deden jullie de commode weg? (Kids)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:27

Ik hoop van harte dat het topic hier goed staat mondjes

Ons zoontje is inmiddels 3 jaar en 2 maanden oud. Zijn slaapkamer is denk ik vrij standaard qua formaat en is er staat nu eigenlijk een kledingkast, commode en groot bed in. Een plankje boven de commode en een kist met wat speelgoed.
Zoals aangegeven slaapt hij inmiddels in een gewoon bed, en ik wil nu eigenlijk zijn kamer wat op leuken. Ook zodat hij lekker op zijn kamer kan spelen als ik bijv even boven bezig ben. Er is verder geen ruimte voor bijv een tafeltje of grotere dingen of een speelkleed.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe oud jullie kind was toen de commode van de kamer af ging. Dit scheelt namenlijk aardig wat ruimte maar ik weet iet of ik die stap durf te zetten haha.
We gebruiken de commode s ochtends om aan te kleden en s avonds na het douchen om aan kleden. Verschonen overdag doe ik altijd beneden.
Hij draagt nog wel luiers maar zijn wel bezig met zindelijk maken (potje nog momenteel)

Benieuwd naar jullie ervaringen :)

Sammie

Re: Wanneer deden jullie de commode weg? (Kids)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:29

M'n moeder heeft de commode nog :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:29

Ik had hem al eerder weg hoor! Aankleden ed op bed of gewoon in badkamer. Verschonen gewoon staand.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:34

Sammie schreef:

Toch niet op je kamer mag ik hopen? Haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:36

Hahaha dat zou wat wezen. Nee is in hun slaapkamer beland. Inmiddels wel aangepast, want een baby heeft er al een tijd niet op gelegen :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:36

Wij gebruiken de commode sinds mijn zoontje 2,5 jaar was al niet meer voor hem. We verschonen en kleden hem staand of liggend op bed om. Alleen bij zijn zusje gebruiken we het. Wanneer ze met 2,5 naar een peuterbed gaat gaan we alles verkopen.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:38

Zal ik je wat grappigs vertellen? Bij mij werdt ie nooit gebruikt xD

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:40

Sammie schreef:

De mijne ook. :D Hij is met de hand gemaakt zo'n 90 jaar geleden door een achteroom die timmerman is.

Heeft tot mijn pubertijd op mijn kamer gestaan. Alleen werd ik er toen niet meer op aangekleed... :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:27

Sammie schreef:

Mijn ouders hadden die van hun ook bewaard. Wij hebben hem wat aangepast en gebruiken hem nu voor onze baby.
Blijft daar lekker bij op het kamertje staan. Lekker hoog was opvouwen enzo

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:36

Wij hebben hem op onze kamer staan en is onze klerenkast. Dochter is nu bijna 2. Gebruiken hem eigenlijk bijna niet meer. Aankleden en verschonen doen we beneden op de bank. Badkamer is ook beneden. En boven is geen verwarming.
Eigenlijk gebruiken we hem alleen in de nacht als dat nodig mocht zijn. Of als blijkt bij naar bed brengen of uit bed komen dat ze een poepluier heeft.

Over 20 weken komt er een kleine bij en daar voor zullen we hem waarschijnlijk weer meer gebruiken.

Is trouwens ook nog de comode waar ik en mijn zusje op verschoo zijn. Is hand gemaakt in Peru en is best groot. 130x70cm.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:45

Mijn jongste is 2 weken, en wij hebben geen commode, geen ruimte en verschonen doe ik toch op t bed. Bij de oudste 4 had ik er wel eentje, toen hadden we een groter huis maar gebruikte het eigenlijk alleen om kleding in op te bergen.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:51

Bij de 1e ging hij weg voor onze zoon 2 was en bij de 2e heb ik hem helemaal niet gebruikt en staat hij te verstoffen :') dus hij gaat binnenkort weg (jongste is nu 9 maand) :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 23:56

Fijn ok zo de reacties te lezen. Het was dat mijn man dat zei en eigenlijk wel een goed idee leek. Maar had dus totaal geen idee wat 'gemiddeld' is om het dus weg te halen. Gaan we dit weekend toch maar doen :)

Leuk om te lezen dat er commodes zijn met een verhaal!
Die van ons word opgeborgen voor een eventuele broertje of zusje in de toekomst mocht het gegund zijn :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:29

Wat is een commode?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:47

Mijn dochter is 3 jaar en 3 maanden en We gebruiken de commode nog.
Binnenkort wordt de babykamer verkocht, dus dan gaat het weg.
Helaas, want ik vind verschonen e.d. op de commode toch wel erg praktisch. Juiste werkhoogte, fijnste houding.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:51

Ik heb mijne nog steeds op mijn kamer :p (ben 18) berg ondergoed en mijn oude kleding voor bij de paarden erin op :p
Sterker nog ik heb me een nieuwe aangeschaft voor op mijn studentenkamer, vindt die dingen super handig om dingen in op te bergen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 05:34

inochiyo schreef:
Wat is een commode?

Een hoge diepe ladenkast waarop je kinderen aankleed en verschoont

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:05

Sammie schreef:

Bewaart ze hem niet stiekem in de hoop dat jij hem straks nodig hebt voor een baby-Sammie? O:)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:25

Ik heb ook een grappig verhaal :D
Wij hadden ook zo'n complete kinderkamer gekocht: bedje, hoge kast, commode en nog een klein kastje.
Op een goed moment gebruik je de commode niet meer en dan is het een beetje een onhandig ding. Maar ik had het idee opgevat om, als mijn zoon wat groter was, de hele kamer te verkopen. Dus ik dacht: ik maak tijdelijk een bovenkant op de commode! Dus ik heb er een soort boekenkast van gemaakt. Was heel mooi geworden en werkt perfect.
En dan nu het grappige...mijn zoon is inmiddels 17 en heeft de meubels nog steeds :o Uiteraard wel een ander bed natuurlijk, we hadden iets gevonden wat er mooi bij past.
Toevallig heb ik vorige week het babybed naar de kringloop gebracht, dat verkopen gaat vast niet meer gebeuren :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:28

Ik heb de commode van mijn zoon, 21 jaar oud inmiddels, in gebruik op mijn kantoor als posttafel en kantoorartikelen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 08:48

Ik lag vannacht in bed te bedenken, dat een halfhoog slaper misschien leuk zou zijn en ruimtebesparend in de zin van leuk speelruimte onder het bed. Maar misschien is hij daar nog wat te jong/klein voor.. (trappetje)
Hebben jullie kinderen met halfhoog slapers, en hoe oud waren ze toen?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:00

Ik heb mijn commode in de woonkamer staan. Gekregen van mij ouders.
Bij mijn dochter hebben we met twee jaar ongeveer een groot bed gekocht en meteen nieuwe kasten erbij.babykamer door geschoven voor zoon. Daar wordt ie eigenlijk niet gebruikt. Volgens mij heb ik m alleen in de kraamweek gebruikt. :')

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:09

Ik zou bij zulke jonge kinderen geen half of hoogslaper gebruiken word ook afgeraden geloof ik. I.v.m. uit bed vallenen dan vallen ze van hoog.

Wij hebben een meegroeibed van de ikea. Die is nu 1,35 bij 80. Volgende stap is 1,65 lang en dan 2 meter. Dus kan ze mee doen en ze hebben er ook matrassen voor.

blubjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:10

bij onze oudste zoon is de commode vanaf zijn kamer doorgegaan naar zijn broertje, maar toen gebruikten we hem ook al niet meer. Onze jongste is nu bijna 3 en we gebruiken de commode al heel erg lang niet meer, hij staat er maar te staan.
Onze oudste heeft een half hoogslaper van de ikea, die kun je eerst ook als gewoon bed neerzetten, dat hebben we ook gedaan. afgelopen zomervakantie hebben we zijn bed omgedraaid naar een halfhoog slaper.
Toen was hij ruim 4. Nu staat zn lego onder zijn bed, ideaal voor als ik es een keer snachts naar hem toe moet ;-)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:12

KletsKoekje schreef:
Ik lag vannacht in bed te bedenken, dat een halfhoog slaper misschien leuk zou zijn en ruimtebesparend in de zin van leuk speelruimte onder het bed. Maar misschien is hij daar nog wat te jong/klein voor.. (trappetje)
Hebben jullie kinderen met halfhoog slapers, en hoe oud waren ze toen?

Ik heb er een voor mijn dochter van 3. Gaat prima. Heb er een met een glijbaan.

Commode heb ik ook nog steeds. Gebruik ik nu voor m'n wasgoed dat gestreken moet worden en als was opvouw tafel. Wil straks een nieuwe want ben in verwachting. Een kleinere en wat lichtere. En dan gaat deze naar zolder met hetzelfde doel als dat hij nu heeft.

Edit: heb eventueel wel een foto. Ze kunnen er niet uitvallen. Die kans is net zo groot als uit een gewoon bed met bedrekje.