Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NatasjavE schreef:Ohh ik lees even mee.
Wij gaan ook een nieuw bed kopen.
Bedden kopen vind ik vreselijk. Wat een oerwoud aan keuzes.![]()
1 hele matras of toch 2, welke vulling/vering....
Pffffff
We hebben nu 2 pullman matrassen. 2 x 90. Lekker breed. Maar wel een spleet in het midden.
benangelique schreef:een spleet kan je opvullen met een speciaal tussenstuk, maar wij slapen al jaren met de spleet en zonder opvulling en hebben nergens last van.
superpony schreef:Het is weer zo ver. We zijn zoekende naar een bed. Natuurlijk is een goed bed belangrijk, maar ik vind de prijzen echt hoog. We snappen waar het vandaan komt en dat het nodig blijkt, maar toch...
Nu zijn we bij verschillende gaan kijken en al wat laten adviseren. Het is zo tegenstrijdig. Ze proberen allemaal hun leukste bed te verkopen natuurlijk.
We moeten een compleet nieuwe bed, want ons bed is maar 140 breed en we willen naar 160.
Boxsprings zijn al even erg in, maar ik zie er weinig voordelen in. De onderste laag is vaak latten bodem of binnenvering. Dan is een goede lattenbodem toch veel beter?
Bij matrassen zijn er echt 2 werelden. De pocketvering liefhebbers en alles wat schuim en memoryfoam is.
We hebben nu een vrij simpel bed met standaard lattenbodem. Het matras is destijds geadviseerd vanwege mijn hernia toen en dat is met een zogenaamde nasa toplaag. Was jaren fijn, maar het bed zelf is wat op en we willen dus groter omdat ik overal wakker van word. Mijn man is niet zwaar, maar wil een veel te hard matras.
superpony schreef:En ervaring van pocket vering tegenover schuim ( alle soorten ) Je hebt daarin echt 2 kampen merk ik bij winkels.