Kan je zelf gegevens overzetten van oude naar nieuwe compute

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Kan je zelf gegevens overzetten van oude naar nieuwe compute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:20

Hallo,

Is het moeilijk om zelf gegevens zoals foto's en andere bestanden over te zetten van een oude naar een nieuwe computer ?
En als het goed te doen is, weet iemand waar ik daar meer info over kan vinden ?

verootjoo

Re: Kan je zelf gegevens overzetten van oude naar nieuwe compute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:38

Ik ben een computerleek maar dat is toch gewoon een kwestie van alles op een externe harde schijf zetten en dan overzetten op je nieuwe pc? Of denk ik te simpel en bedoel je dat niet?

Urbiezira

Re: Kan je zelf gegevens overzetten van oude naar nieuwe compute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:39

Ik, als niet computer-leek, zou dat ook zeggen, verootjoo. :j Inderdaad de gegevens op een externe harde schijf zetten, daar valt gemakkelijk op te googelen, daar naartoe kopieren en dan overzetten op de nieuwe PC.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:48

Urbiezira schreef:
Ik, als niet computer-leek, zou dat ook zeggen, verootjoo. :j Inderdaad de gegevens op een externe harde schijf zetten, daar valt gemakkelijk op te googelen, daar naartoe kopieren en dan overzetten op de nieuwe PC.

Kan dat ook op een usb stick ? En blijven de gegevens dan in dezelfde volgorde staan ?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:04

Je hebt meerdere optie's.
1. Alles stukje voor stukje overzetten via een usb-stick. Voor wat foto's en muziek een goede optie. Moet je ook films overzetten, raad ik het af, omdat je vaak maar 2 films op zo'n stick kan zetten. Plus dat de overdracht op de oude computer vaak erg traag is. Het is erg tijdrovend werk. En je bent de volgorde kwijt als deze niet alfabetisch gerankschikt is (dus op datum oid).
2. Externe harde schijf. Je zet alles in een keer over en hebt het daarna altijd als backup. Goed voor foto's en films, niet handig om muziek vanaf te beluisteren ivm tragere verbinding.
3. Je oude harde schijf inbouwen in je nieuwe computer. Je behoudt alles zoals het is en je krijgt extra opslagruimte (want oud + nieuw). Maar er moet wel ruimte zijn in je case. Dit is niet altijd mogelijk bij pc's die je kant-en-klaar koopt. Wel als je zelf een computer hebt samengesteld.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 16:05

Wha, help ! Ik heb dus net mijn foto's op een usb stick gezet en toen op mijn nieuwe computer. Nu staan alle foto's op mijn nieuwe computer. Maar niet meer netjes per datum bij elkaar, maar allemaal los. Dus weg zijn al mijn eigen gemaakte mappen met foto's op datum gesorteerd. En nu ?

Ik kan ook nieuwe mappen aanmaken, maar krijg de foto's er niet naar toe gesleept. Leuk klusjes als dat echt helemaal per foto moet !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 17:31