), maar een klein beetje begrip zou toch bijzonder prettig zijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
), maar een klein beetje begrip zou toch bijzonder prettig zijn
Zoe_97 schreef:Ik vind in die situatie jou eerder asociaal dan de wielrenners..
Als je met je paard de weg op wil kan je niet verwachten dat iedereen zich aanpast. Je kan niet verwachten dat een auto vertraagd en die fietsers hebben evenveel recht daar te rijden...
Zoe_97 schreef:als auto moet je gewoon nergens voor afremmen dat niet oversteekt bedoel ik.
Desiree schreef:ruiters en wielrenners.
wandelaars en wielrenners
hardlopers en wielrenners
verkeer en wielrenners.
Wielrenners staan er om bekend de minst aangepaste soort te zijn dat je tegenkomt op de weg. Ze denken dat de weg alleen hen toebehoort en iedereen zich aan hen moet aanpassen. Rekening houden met anderen is er niet bij. Daarentegen moeten anderen wel rekening houden met hen. Eenrichtingsverkeer. Bij gevolg hebben wielrenners een slechte reputatie gekregen.
Jillsil schreef:Ze moeten soms gewoon beter overtuigd worden. Ik heb ooit per ongeluk een heel peloton moeten laten stoppen omdat een zeer ervaren paard het opeens helemaal gehad had met al die zoevende wielrenners. In eerste instatie waren het iets van 30 tierende mannen. Ik ben toen afgestapt en heb uitgelegd dat ik al een uur lang ingehaald werd door schreeuwende en zoevende (dat geluid wat de fiets maakt) en dat een paard een dier is en net als een kind opeens onvoorspelbaar kan zijn. Ik bood mijn excuus aan en vroeg of ze afstand wilde houden en dat ik vooruit zou draven en hun zou laten passeren bij de eerste inham. En wat denk je? Ze bleken totaal geen benul te hebben van paarden en dat ze het soms ook wel eens zat konden zijn. Hebben heeeeel veel afstand gehouden en uiteindelijk hebben we elkaar kunnen passeren. Met een glimlach naar elkaar!

dan spoor je toch echt niet denk ik.