Hoe snoei ik deze bomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blondies

Hoe snoei ik deze bomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:10

Hallo Bokkers,

Ik zou natuurlijk op een tuin-forum kunnen vragen maar de ervaring leert dat bokt toch echt de meeste antwoorden op je vragen heeft :D

Wij hebben een huis gekocht en komen dit jaar dus aan het tuinieren. We hebben allebei nog geen groene vingers maar willen deze wel ontwikkelen natuurlijk!

Wie weet OF en HOE ik deze twee bomen en een struik kan snoeien? De hoge boom zouden we graag iets lager willen, de brede boom moet gewoon in toom gehouden worden. Ik denk dat het een soort berk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kan bokt ons helpen *\o/*

pmarena

Re: Hoe snoei ik deze bomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:15

Ik zou het gewoon afknippen op de hoogte die je wilt waar er weer nieuwe takken komen, en dan wel snel zodat ze straks weer uit kunnen gaan lopen...het meeste kun je eigenlijk niet teveel snoeien want de natuur is beresterk :=

Maar misschien heeft iemand een betrouwbaarder antwoord ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:07

De bovenste twee fotos is dat dezelfde boom van twee kanten? Lijkt een els, die kun je gewoon kortzwgen die lopen wel weer uit. Je kunt aan de takken zien waar hij al eerder is afgezaagd. Daar waar al die kleinere takjes uitlopen is zijn eerdere zaagpunt geweest. Alleen moet je dat grondige snoeien doen als de boom in rust is in de winter. Anders gaat hij bloeden. Vorig jaar waren we wat laat en die hier heeft weken gebloed. Maar wel overleefd gelukkig.

De onderste lijkt een magnolia of tulpenboom? Daar heb ik geen ervaring mee. Maar meestal is het licht terugsnoeien in de rustperiode. Als hij bloeit zou ik afwisselend de ene winter of andere winter een paar takken doen. Dan houdt je nog bloemen over.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:08

Zou bij een tuinman om advies gaan vragen. Die kan snel zien welke bomen dit zijn. En wanneer je kunt snoeien.